تور آسیا

اپلیکیشن Halide یکی از محبوب ترین پروگرام های دوربین عکاسی برای آیفون است که به کاربران امکان می دهد قبل از دریافت عکس ها، فوکوس، نوردهی، تعادل رنگ سفید و موارد دیگر را به صورت دستی تنظیم و سفارشی سازی کنند. ازآنجاکه آیفون ۱۲ پرو مکس زمان حال بوسیله نعوظ رسمی عرضه شده است، ترقی دهنده ی این یواش ادوات با اشتهار تمام Sebastiaan de With، جزئیات فنی بیشتری درباره دوربین گران ترین و بزرگ ترین آیفون امسال بوسیله اشتراک گذاشت.

اپل برخلاف روال معمول، در آیفون ۱۲ پرو مکس رقیق اسباب دوربین را کمی متفاوت با نسخه ی پرو برگزینی و بوسیله جای استفاده از لرزه انسداد اپتیکال در لنز دوربین گشاد آن، از حسگر تثبیت تصویر موسوم به Sensor Shift مصرف کرده است که باعث می شود آیفون ۱۲ پرو مکس رعشه های بسیار کمتری در طی ثبت تصویر خلق کردن کند؛ درحالی که مدل پرو از لرزه انسداد اپتیکال استفاده می کند. آیفون ۱۲ پرو مکس از حسگر 1/1.7 اینچی با ۴۷ درصد ابعاد بزرگ تر درون مقایسه با معیار پرو بهره می گیرد که به همراه لنز ۷ تکه ی جدید با دیافراگم f/1.6ُ حدود ۸۷ درصد نور بیشتری جذب می بطی ء. حال سباستیئن جزئیات کنجکاو تری از مزایای این اعداد و ارقام را تشریح و درون عمل تفاوت بین آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو مکس را برای کاربران تطویل می دهد. او تصویری عالی بخاطر نشان دادن مزیّت بزرگتر وجود داشتن حسگر دوربین آیفون ۱۲ پرو ایجاد کرده است. حسگر موجود درون آیفون تصاویر را با سرعت ۳۰۲۴ درون ۴۰۳۲ پیکسل خواه بوسیله عبارت دیگر تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را ثبت می کند.مقاله ی مرتبط:آیفون ۱۲ پرو مکس در آزمون DXOMARK امتیاز ۱۳۰ گرفت

اپل به سادگی می توانست پیکسل های بیشتری بوسیله حسگر دوربین آیفون ها افزایش کند؛ اما درعوض این شرکت مفید متفاوت انجام داده است. حسگر دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس دارای پیکسل های بزرگتری در مقایسه با سایر آیفون ها است که به آن فوتوسایت (photosites) می گویند. یک فتوسایت بزرگتر بوسیله این معنی است که می تواند تلالو بیشتری را جذب کند و درنتیجه تصاویر با نویز اندک و بهتری به ثبت برساند.



تفاوت های بین عکس های گرفته شده در کشش روز درون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس به ماندگی برازنده تشخیص هستند؛ اما کاربران بوسیله محض عکس برداری داخل صحنه های کم نور، تفاوت دوربین های دو گوشی را مخبر می شوند.

سباستیئن درون امتداد می گوید:بیشتر افرادی که تو کشش روز عکس برداری می کنند مغایرت چشمگیری را تجربه نمی کنند، در طول روز لنزها با دیافراگم f/1.6، سریع العمل عکس می گیرند. علاوه براین پردازش هوشمند تصویر اپل چندین عکس را با هم خیساندن می کند و تأثیر سخت افزار دوربین را کم می نرم.

در شمایل پایین تر مقایسه ی عکس های گرفته شده در افول خورشید با آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس را مشاهده می کنید؛ عکس دوم که با استاندارد پرو مکس پژمان شده و از جزئیات قابل توجهی برخوردار است.



درحالی که حسگر بزرگتر به آیفون دستیار می کند تصاویر بهتری ثبت کند، فناوری تثبیت کننده ی Sensor Shift نیز مقرری عکسبرداری درون تلالو کم با جزئیات بیشتر را برعهده دارد. همان طور که توسعه دهنده ی Halide توضیح داد، آیفون ها مدتی است که دارای لرزشگیر اپتیکال هستند که تأثیر حرکات متزلزل دست طی عکس را کاهش می دهد و هرچقدر دوربین دارای ثبات بیشتری باشد، می تواند زمان نوردهی را برای جذب تلالو بیشتر افزودن دهد. داخل آیفون ۱۲ پرو مکس، استقرار کننده به جای لنز دوربین مستقیما روی حسگر اعمال می شود. ازآنجاکه حسگر خود کوچک تر و سبک پر حرارت از کچل مجموعه لنز است، می تواند برای جبران حرکات دست دست، سریع مرطوب حرکت کند.

سباستیئن در ادامه می گوید:عکس های گرفته شده درون شب دقیقا برعکس روز انجام می کنند و نرم افزار دیگر آن چنان کارساز نیست، حالت شبانه داخل آیفون با گرفتن تعداد زیادی عکس و بیرون انداختن عکس هایی که در نهایت لرزان هستند، این جریان را برطرف می کند؛ ولی اکنون می بینیم که آیفون ۱۲ پرو مکس، باتوجه به سخت افزار قوی خیس واقعا جلوتر از همشیره و برادران خود ادا می درنگ.

دریافت عکس با بزرگنمایی بیشتر در آیفون ۱۲ پرو مکس نیز به لطف لنز تله فوتوی جدید و ارشد نمایی اپتیکال ۲٫۵ انطباق از سایر آیفون ها عملکرد بهتری به ثبت می رساند. بااین حال، این به ذهنی آن است که دیافراگمِ لنز کوچک تر است، بنابراین کاربران ممکن است هنگام مصرف از ارشد نمایی در صحنه های کم نور، تجربه ی فرسوده تازگی را مشاهده کنند.بیشتر بخوانید:کاویار از آیفون ۱۲ پرو لاکچری با تم انتخابات آمریکا رونمایی کردDXOMARK نتایج دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو را منتشر کردiFixit نتایج کالبدشکافی مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی متاخر را منتشر شدفروش سری ردمی نوت شیائومی به ۱۴۰ میلیون مایه رسیداپل قصد دارد با استفاده از بازیافت نور بازدهی صفحه عرضه را دو برابر یواش
  • ۹۹/۰۹/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی