تور آسیا

نمونه های خون جمع آوری شده در اواسط دسامبر سال گذشته نشان دهنده ی وجود عفونت های احتمالی بیش از یک ماه زودتر از اولین مورد شناخته شده ی کووید ۱۹ درون کشور آمریکا است؛ ولی انتقال تو سطح جامعه را نشان نمی دهد. به گفته ی دانشمندانی که مدل های خون پژمان شده از خون های اهدایی صلیب سرخ آمریکا را تجزیه و تحلیل کردند، ویروس کرونا امکان پذیر است تعداد بخشی از افراد را درون آمریکا یک ماه زودتر از حد تخیل پیشین پژوهشگران و ۱۳ دسامبر آلوده کرده باشد. پژوهشگران خاطرنشان کردند نمی توانند بگویند آیا این عفونت های ظاهری مربوط به مسافرانی بوده است که در کشورهای دیگر عفونی یا عفونت ها به احاله داخل سطح اجتماع ی منجر شده اند.

قبل از گزارش جدید، ابتدایی مورد عفونت نجیب در کشور آمریکا مربوط به ۱۹ ژانویه در ویژگی می شد که به چروک سیر تکاملی کرده وجود. اگرچه مطالعات ژنتیکی دیگر حضرت احتمالی ویروس را زودتر از این تاریخ پیشنهاد کرده اند، مطالعه ی متاخر نشان رحم خون های اهدایی از ۹ ولایت که بوسیله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ارسال شده بود، حامل آنتی بادی های ویروس کرونا بودند. این آنتی بادی ها نشانگرهای پروتئینی هستند که از مواجهه ی گذشته با ویروس کرونا یا شاید ویروسی مثل آن حکایت می کنند.مقاله های مرتبط:شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونا داخل میان کارمندان آمریکایی آمازوننخستین مورد اصیل ابتلای دوباره بوسیله ویروس کرونا در هنگ کنگ گزارش شدمادر مبتلا به کووید ۱۹ حین بارداری، نوزادی با آنتی بادی های محافظتی به دنیا آورد

حداقل یکی از پژوهشگران ممتاز ی حوزه ی ویروس درباره ی نحوه ی توجیه داده ها به صورت آنلاین و در گزارش های خبری محتاط وجود. ترِور بدفورد، اپیدمیولوژیست دانشگاه واشینگتن، عمیقا بازداشت مطالعات ژنتیکی بوده و چگونگی و زمان و جا پراکندن ویروس را بررسی کرده است. وی درون مجموعه ای از توییت ها گفته است فکر می کند معاینه ی جدید افرادی را وقوف کرده باشد که آنتی بادی های ویروس های کرونای عامل سرماخوردگی را داشته اند؛ اگرچه او این احتمال را رد نکرد که مقدور است برخی مواقع نیز به مسافران آلوده شده در کشورهای دیگر مربوط باشد. یکی از توییت های او چنین بود: «اندیشه نمی کنم این بررسی بتواند بوسیله عنوان مدرکی تلقی شود که نشان دهد کووید ۱۹ از دسامبر ۲۰۱۹ تو آمریکا در گردش بوده است.»

داخل گزارش جدید که روز دوشنبه آنلاین منتشر و برای انتشار در مجله ی Clinical Infectious Diseases پذیرفته شده است، طبیب سریدار باساواراجو، از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری و دیگران گزارش کردند بوسیله ظهر آنتی بادی هایی بوده اند که دربرابر ویروس عامل دنیاگیری، یعنی SARS-CoV-2، نفوذ مدال دهند.

آنان از میزان های محزون شده از خون های اهدایی صلیب قزل آمریکا استعمال کردند که از ۹ ایالت جمع آوری شده بود. بوسیله گفته ی سوزان ال استرامر، ویروس شناس صلیب سرخ آمریکا و یکی از نویسندگان مقاله، میزان های خون در ابتدا به مشیت تجسس مواجهه با بلای ناگهانی های منتقل شونده ازطریق پشه قرین ویروس نیل غربی جمع آوری شده بود. مرکز کنترل و پیشگیری از مصیبت مدل ها را به ظهر کشف کردن شواهدی از مواجهه با ویروس کرونا تجزیه و تفریق کرد.

دکتر استرامر خاطرنشان کرد آزمایش های آنتی بادی برای پیداکردن خودِ ویروس ازاله و اطلاعات چندان مفیدی بخاطر انحصاری فراهم نمی درنگ که خونش آزمایش می شود. آنتی بادی ها می توانند پس از برون رفت ویروس از بدن، همچنان داخل خون ابدی بمانند؛ اما به گفته ی وی، این نشانگرهای خونی می توانند بخاطر نظارت پهلو الگوی کلی بیماری مفید باشند. روند ی مهم درباره ی آزمایش آنتی بادی این است که آنتی بادی های فدایی ویروس های کرونا، مانند ویروس های عامل سرماخوردگی نیز امکان پذیر است دربرابر ویروس های دیگری از همان خانواده، شبیه SARS-CoV-2 خاصیت نشان دهند.

درون آزمایش های متاخر که روی بیش از هفت هزار استاندارد انجام شد، ۱۰۶ تک آنتی بادی های ویروس کرونا را علامت می دادند. پژوهشگران فردی بیشتری اعمال کردند و این تعداد را بوسیله ۸۴ مورد کاهش دادند که فقط نمونه های دارای آنتی بادی ها را دربرگیرنده می شد که تا حدی بوسیله SARS-CoV-2 حمله یا آن را خنثی می کنند. به گفته ی حکیم استرامر، یکی از این میزان ها خنثی سازی متجاوز مؤثر و نمونه ی دیگر واکنشی را دربرابر یخشی از پروتئین اسپایک نشان می داد که به شدت خصوصی SARS-CoV-2 است. او گفت:حداقل بخاطر دو نمونه معتقدیم که احتمالا علامت دهنده ی عفونت های اصلی هستند؛ اگرچه آن افراد ممکن است مسافرانی بوده باشند که خارج از آمریکا به ویروس آلوده شده باشند.

طبیب استرامر گفت در مطالعات آینده، پژوهشگران نمونه های سال های قبل نمدار را معاینه می کنند تا ببینند آیا استاندارد های خون همان طورکه گرایش می رود، فاقد آنتی بادی های SARS-CoV-2 هستند یا خیر.بیشتر بخوانید:داروی HIV با مزه توت فرنگی برای نوزادان آماده استمادر مبتلا به کووید ۱۹ ثانیه بارداری، نوزادی با آنتی بادی های محافظتی به دنیا آوردتهران از شنبه در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار می گیردبیمه شدگان تأمین اجتماعی بدون دفترچه هم می توانند خدمات درمانی و دوا اخذ کنندنتیجه ی تجزیه و تحلیل نهایی: واکسن کرونای مدرنا بیش مؤثر است
  • ۹۹/۰۹/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی