تور آسیا

بوسیله گزارش ایرنا، از اواسط هفته جاری، میلیون ها قطعه از گونه‌ای پروانه بوسیله شهرستان‌های قرچک، پیشوا و ورامین، صحنه‌های نظام را از حضرت این حشره در مناطق شهری و روستایی به اختصاص بوستان ها، مزارع و تاغزارهای شهرستان به وجود آورده است که البته با نگرانی برخی از کشاورزان نیز همراه بوده است و برخی از این افراد اراده دارند که با زهر پاشی، با آن مبارزه کنند. این پروانه آفت تراشیدن

رئیس دایره حفاظت از فضا زیست شهرستان ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی های رخ گرفته هویدا شده که این پروانه آفت زدودن و نباید از بابت آستان آن ها در مناطق شهری و روستایی نگران وجود.
منصور گل محمدی افزود: پس ازبررسی منابع مختلف نمایان شده که این پروانه آفت هیچگونه شجر و درختچه مثمر و زینتی نمی باشد بلکه تو زنجیره غذایی می تواند بوسیله عنوان خوراک پرندگان قرار گرفته و به گرده افشانی نیز معاون بطی ء.
وی تصریح کرد: تو مناطق کویری و در زمان شکوفه دادن درختچه‌های گز، میلیون‌ها قطعه پروانه تو این مناطق حضور روشن کرده اند که داخل سال های اخیر بی سابقه است. پروانه‌های روزپر خطری بخاطر گیاهان ندارند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نیز با رمز بوسیله روزپر وجود داشتن این متد از پروانه‌ها گفت: این نحو از پروانه‌ها به دلیل روزپر بودن، آفت محصولات زراعی محسوب نمی شوند و نیازی به مبارزه با آن نیست.
محمدحسین تاجیک اعتراف داشت: هم اینک تعداد زیادی از این پروانه ها تو مزارع کلم حضور دارند که هیچ گونه آسیبی به مزارع وارد نمی بطی ء. کشاورزان از مبارزه به این پروانه پارسایی کنند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قرچک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی های صورت گرفته، این پروانه ها مهاجر نیستند چرا چه تاکنون گزارشی از استان های مجاور در خصوص هجوم پروانه ها گزارش نشده است.
محمد طاهر ظاهری افزود: بارندگی های اخیر و پوشش گیاهی زیاد مفت علیه باعث افزودن تعداد این گونه از حشره شده که بسیار زیبا است و به هیچگاه نشانی آفت حساب نمی‌شود.
شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با زیاد از ۶۵۰ هزاره نفر پری در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در امتداد یکدیگر استراحت دارند.
  • ۹۸/۰۲/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی