تور آسیا

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

نمونه های خون جمع آوری شده در اواسط دسامبر سال گذشته نشان دهنده ی وجود عفونت های احتمالی بیش از یک ماه زودتر از اولین مورد شناخته شده ی کووید ۱۹ درون کشور آمریکا است؛ ولی انتقال تو سطح جامعه را نشان نمی دهد. به گفته ی دانشمندانی که مدل های خون پژمان شده از خون های اهدایی صلیب سرخ آمریکا را تجزیه و تحلیل کردند، ویروس کرونا امکان پذیر است تعداد بخشی از افراد را درون آمریکا یک ماه زودتر از حد تخیل پیشین پژوهشگران و ۱۳ دسامبر آلوده کرده باشد. پژوهشگران خاطرنشان کردند نمی توانند بگویند آیا این عفونت های ظاهری مربوط به مسافرانی بوده است که در کشورهای دیگر عفونی یا عفونت ها به احاله داخل سطح اجتماع ی منجر شده اند.

قبل از گزارش جدید، ابتدایی مورد عفونت نجیب در کشور آمریکا مربوط به ۱۹ ژانویه در ویژگی می شد که به چروک سیر تکاملی کرده وجود. اگرچه مطالعات ژنتیکی دیگر حضرت احتمالی ویروس را زودتر از این تاریخ پیشنهاد کرده اند، مطالعه ی متاخر نشان رحم خون های اهدایی از ۹ ولایت که بوسیله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ارسال شده بود، حامل آنتی بادی های ویروس کرونا بودند. این آنتی بادی ها نشانگرهای پروتئینی هستند که از مواجهه ی گذشته با ویروس کرونا یا شاید ویروسی مثل آن حکایت می کنند.مقاله های مرتبط:شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونا داخل میان کارمندان آمریکایی آمازوننخستین مورد اصیل ابتلای دوباره بوسیله ویروس کرونا در هنگ کنگ گزارش شدمادر مبتلا به کووید ۱۹ حین بارداری، نوزادی با آنتی بادی های محافظتی به دنیا آورد

حداقل یکی از پژوهشگران ممتاز ی حوزه ی ویروس درباره ی نحوه ی توجیه داده ها به صورت آنلاین و در گزارش های خبری محتاط وجود. ترِور بدفورد، اپیدمیولوژیست دانشگاه واشینگتن، عمیقا بازداشت مطالعات ژنتیکی بوده و چگونگی و زمان و جا پراکندن ویروس را بررسی کرده است. وی درون مجموعه ای از توییت ها گفته است فکر می کند معاینه ی جدید افرادی را وقوف کرده باشد که آنتی بادی های ویروس های کرونای عامل سرماخوردگی را داشته اند؛ اگرچه او این احتمال را رد نکرد که مقدور است برخی مواقع نیز به مسافران آلوده شده در کشورهای دیگر مربوط باشد. یکی از توییت های او چنین بود: «اندیشه نمی کنم این بررسی بتواند بوسیله عنوان مدرکی تلقی شود که نشان دهد کووید ۱۹ از دسامبر ۲۰۱۹ تو آمریکا در گردش بوده است.»

داخل گزارش جدید که روز دوشنبه آنلاین منتشر و برای انتشار در مجله ی Clinical Infectious Diseases پذیرفته شده است، طبیب سریدار باساواراجو، از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری و دیگران گزارش کردند بوسیله ظهر آنتی بادی هایی بوده اند که دربرابر ویروس عامل دنیاگیری، یعنی SARS-CoV-2، نفوذ مدال دهند.

آنان از میزان های محزون شده از خون های اهدایی صلیب قزل آمریکا استعمال کردند که از ۹ ایالت جمع آوری شده بود. بوسیله گفته ی سوزان ال استرامر، ویروس شناس صلیب سرخ آمریکا و یکی از نویسندگان مقاله، میزان های خون در ابتدا به مشیت تجسس مواجهه با بلای ناگهانی های منتقل شونده ازطریق پشه قرین ویروس نیل غربی جمع آوری شده بود. مرکز کنترل و پیشگیری از مصیبت مدل ها را به ظهر کشف کردن شواهدی از مواجهه با ویروس کرونا تجزیه و تفریق کرد.

دکتر استرامر خاطرنشان کرد آزمایش های آنتی بادی برای پیداکردن خودِ ویروس ازاله و اطلاعات چندان مفیدی بخاطر انحصاری فراهم نمی درنگ که خونش آزمایش می شود. آنتی بادی ها می توانند پس از برون رفت ویروس از بدن، همچنان داخل خون ابدی بمانند؛ اما به گفته ی وی، این نشانگرهای خونی می توانند بخاطر نظارت پهلو الگوی کلی بیماری مفید باشند. روند ی مهم درباره ی آزمایش آنتی بادی این است که آنتی بادی های فدایی ویروس های کرونا، مانند ویروس های عامل سرماخوردگی نیز امکان پذیر است دربرابر ویروس های دیگری از همان خانواده، شبیه SARS-CoV-2 خاصیت نشان دهند.

درون آزمایش های متاخر که روی بیش از هفت هزار استاندارد انجام شد، ۱۰۶ تک آنتی بادی های ویروس کرونا را علامت می دادند. پژوهشگران فردی بیشتری اعمال کردند و این تعداد را بوسیله ۸۴ مورد کاهش دادند که فقط نمونه های دارای آنتی بادی ها را دربرگیرنده می شد که تا حدی بوسیله SARS-CoV-2 حمله یا آن را خنثی می کنند. به گفته ی حکیم استرامر، یکی از این میزان ها خنثی سازی متجاوز مؤثر و نمونه ی دیگر واکنشی را دربرابر یخشی از پروتئین اسپایک نشان می داد که به شدت خصوصی SARS-CoV-2 است. او گفت:حداقل بخاطر دو نمونه معتقدیم که احتمالا علامت دهنده ی عفونت های اصلی هستند؛ اگرچه آن افراد ممکن است مسافرانی بوده باشند که خارج از آمریکا به ویروس آلوده شده باشند.

طبیب استرامر گفت در مطالعات آینده، پژوهشگران نمونه های سال های قبل نمدار را معاینه می کنند تا ببینند آیا استاندارد های خون همان طورکه گرایش می رود، فاقد آنتی بادی های SARS-CoV-2 هستند یا خیر.بیشتر بخوانید:داروی HIV با مزه توت فرنگی برای نوزادان آماده استمادر مبتلا به کووید ۱۹ ثانیه بارداری، نوزادی با آنتی بادی های محافظتی به دنیا آوردتهران از شنبه در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار می گیردبیمه شدگان تأمین اجتماعی بدون دفترچه هم می توانند خدمات درمانی و دوا اخذ کنندنتیجه ی تجزیه و تحلیل نهایی: واکسن کرونای مدرنا بیش مؤثر است
پروگرام و دلبستگی ی اپل برای کاربرد از نمایشگر مینی LED در آیپد پرو بسیار ظاهر است و داخل یک سال گذشته، بارها شایعاتی درباره ی کاربرد ی اپل از این نوع صفحه نمایش منتشر شده است. حال جدیدترین گزارش دیجی تایمز زنجیره ی تأمین این نمایشگرها را فاحش می کند. براساس این گزارش، اپل قصد دارد درون نیمه ی مقدمه سال ۲۰۲۱، حداقل یک استاندارد آیپد پرو را با نمایشگر مینی LED روانه ی بازار بطی ء. افزون براین، گفته می شود که به دنبال عرضه ی مقدماتی مدل آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ با نور پس اساس Mini-LED، اپل مدل های متاخر مک بوک پرو را نیز با همین نمایشگرها درون نیمه ی دوم سال آینده میلادی عرضه کند.مقاله ی مرتبط:آیپد پرو ۲۰۲۱ از AiP ساخت اپل بخاطر ارائه 5G پر سرعت mmWave استفاده می کند

گزارش یادشده تأیید می کند که تأمین کنندگان اپل داخل تایوان شامل همکاری Epistar به منظور تولید تراشه های LED، شریک FitTech متخصص آزمایش و مرتب سازی، شرکت SMT ارائه دهنده ی خدمات، شرکت Zhen Ding Technology تأمین کننده ی پنل های تلالو پس زمینه، شرکت Auras Technology نمایش دهنده ی سیستم های خنک کننده و انبازی All Ring Technology سازنده ی تجهیزات پردازشی، همگی برای تأمین تجهیزات و فناوری های لازم برای نمایشگرهای مینی LED در حال تلاش هستند. افزون بر این منابع خبری به این نکته رمز می کنند که محموله ها و وسیله های آینده ی اپل با پرتو پس ماخذ mini-LED نمو چشمگیری خواهند کرد.



موافق گفته های دیجی تایمز، شریک شدن فاکسکان، ارشد ترین مونتاژکننده ی اپل، درکنار انبازی کومپال الکترونیک (Compal Electronics) مونتاژ آیپد پرو حاضر بوسیله نمایشگر مینی LED را برعهده خواهند داشت و طبق روال معمول، انبازی کوانتانا (Quanta) و بخش دیگری از فاکسکان نیز نمایشگر مک بوک پرو مهیا به تراش ی M1 را تولید می کنند. درادامه ی این گزارش آمده است که در میان شرکای زنجیره تأمین اپل، شرکت TSMC همچنان بیشترین سود را از این وسیله ها خواهد برد؛ مربوط به تولید تمام سفارس های تولید پردازنده های پنج نانومتری بخاطر آیپدها و کامپیوترهای مک فراهم به مینی LED را برعهده دارد.



بوسیله گفته ی مینگ چی کو، تولید نمایشگرهای مینی LED داخل سه ماهه ی چهارم ۲۰۲۰ آغاز و ابتدایی آیپدهای مجهز به این نمایشگرها درون نیمه ی شروع ۲۰۲۱ و مک بوک پرو ۱۴٫۱ اینچی همچنین در نیمه ی دوم سال آینده ی میلادی عرضه خواهند شد. نمایشگرهای Mini-LED و OLED درمقایسه با LCDهای سنتی مزایای یکسانی، از جمله سو بیشتر، بهبود نسبت کنتراست،  طیف رنگی گسترده و افزایش بازده انرژی دارند و مینگ چی کو می گوید که این نمایشگرها تجربه ی کاربری و یکروز وری این محصولات را بوسیله طورچشمگیری افزایش می دهند. مقصود می جوی همه ی مدل های آینده مک بوک پرو حاضر بوسیله تراشه های اپل سیلیکون دردسترس صبر گیرند.

ناگفته نماند اپل آخرین معیار از آیپد پرو را مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) با به روزرسانی نسبتا جزئی عرضه کرد. کوپرتینویی ها درون آیپد پرو جدید از پردازنده ی A12Z Bionic به عنوان قلب تپنده ی آن استعمال کردند که درواقع، همان پردازنده ی A12X با یک هسته ی گرافیکی بیشتر به شمار می آید. افزون براین، اپل از دوربینی فوق عریض و حسگر لایدار برای محکمی تکنولوژی واقعیت افزوده و میکروفون های بهبودیافته تو مقایسه با آیپد پرو ۲۰۱۸ استفاده کرده است.بیشتر بخوانید:ایتالیا اپل را بوسیله دلیل اطلاع رسانی نادرست درباره مقاومت آیفون دربرابر آب جریمه کردبررسی لپ تاپ ایسر هلیوس 300آیفون های ۲۰۲۲ از دوربین پریسکوبی بخاطر بزرگ نمایی اپتیکال ۱۰ برابری استفاده می کننداپل واچ تو آینده می تواند به عارض پیوسته تنگ کردن خون را وزن گیری کندمک بوک پرو ۱۶ اینچی احتمالا با پردازنده M1X اپل عرضه خواهد شد
اگرSGHAROOOON اندیشه می کنید خودروها با گذشت هر قبیله بزرگ تر می شوند، باید بدانید که اشتباه می کنید؛ زیرا خودرویی که ۲۰ سال پیش بوسیله عنوان دستگاه نقلیه متوسط در نظر پژمرده می شد، اینک همان چیزی است که کراس اور نامیده می شود و این عملی تو مورد سایر خودروهای بازار اندوه صادق است. ادوات نقلیه کوچک تو حال کاهش ارائه درون بازار هستند؛ اما چند تک استثنا در این اساس وجود دارد.



ژاپن استانداردهای خاصی بخاطر خودروهای کوچک دارد و همه وسایل نقلیه داخل این کلاس باید ۳٫۴ متر کشش داشته باشند و صاحبان آن ها از مزایای مالیاتی و بیمه ای بهره مند می شوند. یکی از نمونه های این خودروها در میدان ژاپن، سوزوکی جیمنی است. البته باید بدانید نسخه ی بین المللی جیمنی طولی بیشتر از نسخه داخلی آن دارد. در هند نیز ابزار نقلیه با کشش کمتر از ۴ متر با مالیات کمتری همراه هستند و این بسرنوشت شوم دچار کردن در سال های اخیر شکوفا شده است.

تقریبا یک ماه پس از رونمایی نیسان از کراس اور جدید مگنایت، رنو کراس اور خویشتن را برای میدان دومین ملک پرجمعیت جهان معرفی کردن کرد. این کراس اور که کیگر (Kiger) نامیده می شود، رسماً به عنوان یک مقیاس نمایشگاهی معرفی شده؛ اما مدل جاده ای آن تقریبا با مقیاس نمایشگاهی هم ارز است. از یکسره موارد یکسان وجود داشتن دو نمونه می استعداد به رینگ های ۱۹ اینچی و چراغ های جلو با رک هوشمند اشاره کرد. احتمالاً نمونه تولیدی بدون تزئینات نئونی سبزرنگ و روکش فلزی جانبی برای تغاری های گلگیر ارائه شود؛ اما پیش دماغ می شود نسخه ی تولیدی تا وزن زیادی بوسیله نسخه ی نمایشگاهی وفادار پاینده بماند.



صبر است کیگر بالاتر از رنو کوئید تو سبد محصولات خودروساز فرانسوی در میدان روبه رشد هند بخاطر مشتریان عرضه شود. گفته می شود کیگر از سال ۲۰۲۱ به بازار ارائه خواهد شد. یکی دیگر از استاندارد هایی که بوسیله کیگر خلط و شباهت زیادی دارد، رنو ترایبر (Triber) است. رنو در سال ۲۰۰۵ ملتفت میدان هند شد و اینک تو این کشور نسخه ای از داچیا داستر را هم برای مشتریان نمایش می کند.مقاله های مرتبط:نیسان مگنایت برای کشورهای درون حال ترقی شناساندن شدرنو ترایبر معرفی شد

مسولان رنو می گویند طراحی میزان نمایشگاهی کیگر حدود ۸۰ درصد با نمونه بازپسین مشترک است و گفته می شود پیکربندی تقسیم شده چراغ های جلو و عقب احتمالاً در مدل تولیدی حفظ خواهد شد. امیدواریم این تغییرات برای دستگیره های در خودرو هم رعایت شود تا مدل نهایی مشهود سنتی زیرفون و معمول لطافت داشته باشد. البته با نگاهی به باربند عجیب این خودرو، پرت می دانیم چنین چیزی تو میزان تولیدی مورد استفاده فراغت بگیرد.

تصاویر رسمی از فضای درون کابین رنو کیگر فعلا دردسترس نیست؛ اما کام می رود اتاقک تا پیمانه زیادی با معیار رنو ترایبر مشترک باشد. در این خودرو از پلتفرم CMF-A A مشترک با نیسان مگنایت استعمال می شود که فاصله کف آن تا سطح زمین ۲۱۰ میلی متر است تا متناسب با جاده های ناهموار هند.



باشد جای شگفتی زدودن که نیسان مگنایت و رنو کیگر نقاط مشترک زیادی داشته باشند؛ بنابراین زیر کاپوت کیگر از پیشرانه تنفس غریزی ۱ لیتری خواه پیشرانه توربوشارژ ۱ لیتری مصرف خواهد. شد امانت بوسیله سنخ پیشرانه، کیگر با جعبه دنده دستی یا خودکار عرضه خواهد. شد قدرت پیشرانه بوسیله احتمال متجاوز درون مقیاس دنده دستی حدود ۷۲ اسب بخار است و میزان توربوشارژ احتمالاً از پیشرانه با قدرت ۹۵ اسب بخار بهره می. سرما علاوه بر معیار فراهم به جعبه دنده دستی، از قوطی دنده CVT به عنوان آپشن برای پیشرانه توربوشارژ کاربرد می.

شود همان طور که در مورد نیسان مگنایت خلوص می کند، رنو کیگر فقط برای راسته هند نخواهد وجود و پیش بینی می شود که درون میدان سایر کشورهای در حال توسعه هم بوسیله راسته نمایش.شود بیشتر:بخوانید استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی خواهد شدطرح فروش نقد و اقساط وانت مزدا کارا 2000 و فوتون تونلند؛ ویژه آذر ۹۹لینکلن ناتیلوس 2021 معرفی شدنسل متاخر مرسدس میباخ S580 معرفی شدموتورسیکلت بی ام و با طرح وسپا معرفی
اپلیکیشن Halide یکی از محبوب ترین پروگرام های دوربین عکاسی برای آیفون است که به کاربران امکان می دهد قبل از دریافت عکس ها، فوکوس، نوردهی، تعادل رنگ سفید و موارد دیگر را به صورت دستی تنظیم و سفارشی سازی کنند. ازآنجاکه آیفون ۱۲ پرو مکس زمان حال بوسیله نعوظ رسمی عرضه شده است، ترقی دهنده ی این یواش ادوات با اشتهار تمام Sebastiaan de With، جزئیات فنی بیشتری درباره دوربین گران ترین و بزرگ ترین آیفون امسال بوسیله اشتراک گذاشت.

اپل برخلاف روال معمول، در آیفون ۱۲ پرو مکس رقیق اسباب دوربین را کمی متفاوت با نسخه ی پرو برگزینی و بوسیله جای استفاده از لرزه انسداد اپتیکال در لنز دوربین گشاد آن، از حسگر تثبیت تصویر موسوم به Sensor Shift مصرف کرده است که باعث می شود آیفون ۱۲ پرو مکس رعشه های بسیار کمتری در طی ثبت تصویر خلق کردن کند؛ درحالی که مدل پرو از لرزه انسداد اپتیکال استفاده می کند. آیفون ۱۲ پرو مکس از حسگر 1/1.7 اینچی با ۴۷ درصد ابعاد بزرگ تر درون مقایسه با معیار پرو بهره می گیرد که به همراه لنز ۷ تکه ی جدید با دیافراگم f/1.6ُ حدود ۸۷ درصد نور بیشتری جذب می بطی ء. حال سباستیئن جزئیات کنجکاو تری از مزایای این اعداد و ارقام را تشریح و درون عمل تفاوت بین آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو مکس را برای کاربران تطویل می دهد. او تصویری عالی بخاطر نشان دادن مزیّت بزرگتر وجود داشتن حسگر دوربین آیفون ۱۲ پرو ایجاد کرده است. حسگر موجود درون آیفون تصاویر را با سرعت ۳۰۲۴ درون ۴۰۳۲ پیکسل خواه بوسیله عبارت دیگر تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را ثبت می کند.مقاله ی مرتبط:آیفون ۱۲ پرو مکس در آزمون DXOMARK امتیاز ۱۳۰ گرفت

اپل به سادگی می توانست پیکسل های بیشتری بوسیله حسگر دوربین آیفون ها افزایش کند؛ اما درعوض این شرکت مفید متفاوت انجام داده است. حسگر دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس دارای پیکسل های بزرگتری در مقایسه با سایر آیفون ها است که به آن فوتوسایت (photosites) می گویند. یک فتوسایت بزرگتر بوسیله این معنی است که می تواند تلالو بیشتری را جذب کند و درنتیجه تصاویر با نویز اندک و بهتری به ثبت برساند.



تفاوت های بین عکس های گرفته شده در کشش روز درون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس به ماندگی برازنده تشخیص هستند؛ اما کاربران بوسیله محض عکس برداری داخل صحنه های کم نور، تفاوت دوربین های دو گوشی را مخبر می شوند.

سباستیئن درون امتداد می گوید:بیشتر افرادی که تو کشش روز عکس برداری می کنند مغایرت چشمگیری را تجربه نمی کنند، در طول روز لنزها با دیافراگم f/1.6، سریع العمل عکس می گیرند. علاوه براین پردازش هوشمند تصویر اپل چندین عکس را با هم خیساندن می کند و تأثیر سخت افزار دوربین را کم می نرم.

در شمایل پایین تر مقایسه ی عکس های گرفته شده در افول خورشید با آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس را مشاهده می کنید؛ عکس دوم که با استاندارد پرو مکس پژمان شده و از جزئیات قابل توجهی برخوردار است.



درحالی که حسگر بزرگتر به آیفون دستیار می کند تصاویر بهتری ثبت کند، فناوری تثبیت کننده ی Sensor Shift نیز مقرری عکسبرداری درون تلالو کم با جزئیات بیشتر را برعهده دارد. همان طور که توسعه دهنده ی Halide توضیح داد، آیفون ها مدتی است که دارای لرزشگیر اپتیکال هستند که تأثیر حرکات متزلزل دست طی عکس را کاهش می دهد و هرچقدر دوربین دارای ثبات بیشتری باشد، می تواند زمان نوردهی را برای جذب تلالو بیشتر افزودن دهد. داخل آیفون ۱۲ پرو مکس، استقرار کننده به جای لنز دوربین مستقیما روی حسگر اعمال می شود. ازآنجاکه حسگر خود کوچک تر و سبک پر حرارت از کچل مجموعه لنز است، می تواند برای جبران حرکات دست دست، سریع مرطوب حرکت کند.

سباستیئن در ادامه می گوید:عکس های گرفته شده درون شب دقیقا برعکس روز انجام می کنند و نرم افزار دیگر آن چنان کارساز نیست، حالت شبانه داخل آیفون با گرفتن تعداد زیادی عکس و بیرون انداختن عکس هایی که در نهایت لرزان هستند، این جریان را برطرف می کند؛ ولی اکنون می بینیم که آیفون ۱۲ پرو مکس، باتوجه به سخت افزار قوی خیس واقعا جلوتر از همشیره و برادران خود ادا می درنگ.

دریافت عکس با بزرگنمایی بیشتر در آیفون ۱۲ پرو مکس نیز به لطف لنز تله فوتوی جدید و ارشد نمایی اپتیکال ۲٫۵ انطباق از سایر آیفون ها عملکرد بهتری به ثبت می رساند. بااین حال، این به ذهنی آن است که دیافراگمِ لنز کوچک تر است، بنابراین کاربران ممکن است هنگام مصرف از ارشد نمایی در صحنه های کم نور، تجربه ی فرسوده تازگی را مشاهده کنند.بیشتر بخوانید:کاویار از آیفون ۱۲ پرو لاکچری با تم انتخابات آمریکا رونمایی کردDXOMARK نتایج دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو را منتشر کردiFixit نتایج کالبدشکافی مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی متاخر را منتشر شدفروش سری ردمی نوت شیائومی به ۱۴۰ میلیون مایه رسیداپل قصد دارد با استفاده از بازیافت نور بازدهی صفحه عرضه را دو برابر یواش