تور آسیا

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل یاهو نیوز ایسلا کیلپاتریک-اسکریتون مردمان لایسستر انگلستان دچار «دیسپلازی ماندیبولو-آکرال» خواه به اصطلاح بیماری «بنجامین باتن» است که باعث می شود سلول های بدنش با سرعت اضافی پیر شوند.

فقط ۴۰ مورد از این بیماری نادر تابه حال گزارش شده است. آزمایش های DNAنشان می دهند که ایسلا یک جهش ژنتیکی ویژه دارد که درون هیچ یک از مبتلایان دیگر به این بیماری دیده نشده است. اجل نوجوان ۱۰۰ ساله درون سن ۱۷ سالگی

این کودک نوپا که دچار اختلال قلبی و مشکلات تنفسی است با این بیماری زیاد نادر آینده ای نامعلوم را داخل پیش دارد.

استیسی کیلپاتریک- اسکریتون، والده ۳۳ ساله ایسلا بارداری طبیعی را گذراند تا اینکه در هفته سی وشش بارداری اش در دوم فوریه ۲۰۱۷ زایمان زودرس کرد.

خردسال پس از زایمان داشت خفه  می شد

این زایمان بسیار پرماجرا حیات- بچه تقریباً داشته خفه می شد.

استیسی که به نعوظ کامل لحظه از ایسلا مراقبت می کند، می گوید: «هنگامی که ایسلا بوسیله دنیا آمد و بند ناف را بریدند، نمونه اکسیژن خون از ۶۰ درصد والاتر نمی رفت، درحالی که این میزان باید ۹۰ درصد باشد.»

«پرستاران ساعت ها تلاش کردند که راه های آسمانی او را باز نگه دارند. ما در شوق نظر او بودیم، اما درون عوض او را به بخش حراست های اختصاص نوزادان بردند. ما تقریباً او را از دست داده بودیم. بدن او با هر کاری آن ها می خواستند اجرا دهند، مقابله می کرد.»

ایسلا برای پنج روز اول زندگی اش به اغمای مصنوعی فروبرده شد و والدینش نتوانستند او را تو آغوش بگیرند.

حال او یک ماه بعد آن حیثیت خوب شده بود که بتواند به خانه برود، اما هنوز ماجراهای فراوانی در پیش بود.

استیسی که مادر یک بکر هفت ساله غصه هست، می گوید: «ما مجبور شدیم شش روز بعد آمبولانس شناسایی کنیم، بجهت وقتی خواستیم با شیشه بوسیله او شیر دهیم، علائم خفگی را مدال داد و بدنش کبود شد. یکی از ما احیای قلبی اش کردیم و دیگری بوسیله اورژانس زنگ زد.»

«تو بیمارستان توانستند راه های هوایی اش را باز کنند و او دو هفته دیگر را در آنجا گذراند.»

او در سه ماهگی به علت انسداد طرز هوایی اش با زبانش مجدد کبود شد. پزشکان پس از احیای او بیدار شدند، این حادثه هر لمحه که او آشفته می شود، رخ می دهد.

پس از آزمایش های پرشمار درنهایت درون اکتبر ۲۰۱۷ تشخیص بیماری «دیسپلازی ماندیبولو-آکرال» برای او داده شد.

والدین بخاطر شناخت این اختلال مجبور شدند برای فهمیدن بیماری صغیر شان به جستجوی روی گوگل روی بیاورند. اما بیش از دو سال بعد، آن ها هنوز در مورد بیماری دخترشان سرگردان هستند.

کایلی کیلپاتریک- اسکریتون، پدر ۳۶ ساله ایسلا می گوید: «بوسیله ما گفتند این بیماری عمر دخترمان را کوتاه می کند، ولی ما هنوز دقیقاً نمی دانیم چرا مورد او این حیثیت انحصار به فرد است.»

بکر دوساله آن ها از متد لوله تغذیه می شود، فقط حدود ۷ کیلوگرم معادل دارد و ابتکاری اخیراً خزیدن را اول کرده است. او حرف نمی زند و عمدتاً از سیاق زبان اشاره ارتباط امین می کند.

پاپا ایسلا می گوید: «او بی حد باهوش است و منظورش را می رساند. او تمایل زیادی به مناسبت متین کردن دارد.»

علائم عجیب بیماری 

مصیبت ایسلا از جهات گوناگون عمر او را زیر تأثیر قرار داده است. مادرش می گوید: «علائم او دربرگیرنده متد های هوایی باریک، غشا نازک و فام پریده و فک کوچک است که باعث می شود زبانش به متعاقب برگردد و راه نفسش را ببندد.»

«بدن او یا سرد و یخ است یا مشتعل. چنانچه حالش بد شود دمای بدنش تا ۴۰ منصب سلسیوس بلندی می رود.»

«حدود ۱۲ فنی او را ویزیت می کنند و هفته ای یک تا شش وهله ویزیت می شود و یک قفسه کامل سوابق پزشکی دارد.»

این خانواده برای اینکه ایسلا بتواند متشابه طفل های دیگر بازی بطی ء به کمک آسایشگاه «کودکان رنگین کمانی» در قریه لاف بورو تکیه دارند. ایسلا داخل آنجا می تواند با خواهرش ورزش کند، درحالی که مادرش در مباشرت اش است.

این خانواده برای کمک به دیگران برای درک بلای ناگهانی دخترشان تلاش می کنند.

پدر ایسلا می گوید: «من فقط می خواهم آگاهی درباره این بیماری را بالا ببرم تا به ایسلا و سایر کودکانی که ممکن است در آینده بوسیله این بیماری مبتلا شوند، کمک شود.» پر خرج ترین بیماری نادر در جهان را بشناسیم
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایندیپندنت، حراجی ساثبیز روز جمعه داخل لندن برگزار شد و خریداری ناشناس برای بوسیله مشت آوردن عینک جان لنون مربوط بوسیله سال ۱۹۶۸ رقمی بسیار از ۱۳۷ هزار پوند (حدود ۲.۳ میلیارد تومان) پرداخت کرد. این عینک گرد و نمادین سال ها در اختیار آلن هرینگ، راننده پیشین دسته افسانه ای بیتلز حیات و او همراه عینک، نامه ای غم تصنیف و داستان عینک را داخل آن تطویل داده حیات. بالانشینی پس از ۵۰ سال | رونق دوباره میدان بیتلز

کنار بن آنچه هرینگ در نامه خویشتن نوشته، ستاره بیتلز عینک را در تابستان ۱۹۶۸ داخل خودروی رینگو استار (درامر و دیگر عضو بیتلز) جا گذاشت و دیگر غصه سراغش را نگرفت. در کمی از این نامه آمده است: «جان، رینگو و جورج [هریسن] را سوار مرسدس رینگو کردم و بوسیله دکه رساندم. وقتی پیاده شدند، دیدم عینک گرد جان روی صندلی عقب باقی مانده و یکی از شیشه ها و یک قسمت قسمت کردن اش جدا شده است. بوسیله او گفتم چنانچه می خواهد عینک را امین کنم و او گفت که نمی خواهد ناراحت باشم.»

آن عینک از تابستان ۱۹۶۸ بوسیله مدت بیش از ۵۰ سال در مشت راننده گروه موسیقی بیتلز ماند تا اینکه جمعه گذشته در حراجی چکش خورد و متجاوز از ۱۳۷ هزار پوند فروخته شد. از دیگر یادگارهای بیتلز که در ساثبیز لندن به حراج گذاشته شده بود، یک گردن بند با زنگوله مربوط به هریسن بود که ۱۰ هزار پوند چکش خورد.
اغلب به افراد مبتلا به چاقی، قند خون بالا، فشار خون بالا یا کلسترول پشته توصیه می شود که کمتر غذا بخورند و بیشتر حرکت کنند، اما پژوهشی متاخر نشان می دهد که روش ساده ی دیگری برای مبارزه با این مشکلات حیات دارد: محدود کردن زمان غذا خوردن بوسیله یک بازه ی ۱۰ ساعته داخل روز.

مطالعات ارتکاب شده روی موش ها و مگس های سرکه نشان می دهد که محدود کردن زمان خوردنی نوشانیدن حیوانات به یک بازه ی ۱۰ زمانه درون روز، می تواند از ابراز مصیبت های متابولیک پیشگیری کرده یا تا اینکه مسئله آن ها را معکوس نرم. یک دانشمند شاخه ی زیست شناسی سلولی و یک متخصص قلب از دانشگاه کالیفرنیا درحال بررسی اثرات زمان بندی تغذیه روی صلح و صفا هستند. نتایج حاصل از مطالعات ادا شده روی مگس و موش جهت شد تا این پژوهشگران ایده ی غذا نوشانیدن در بازه ی زمانی محدود (TRE) را در افراد سالم مورد وارسی قرار دهند.

مطالعات مذکور که بیش از یک سال طول کشید، علامت داد که TRE برای افراد سالم بی ریسک است. پس از این، روش TRE درون بیماران دچار مشکلاتی که درمجموع «سندرم متابولیک» نامیده می شود، آزمایش شد. پژوهشگران کنجکاو بودند که ببینند آیا این رویکرد که تأثیر شدیدی روی موش های آزمایشگاهی پهناور و دیابتی داشت، می تواند بوسیله میلیون ها انسان که دستخوش مقصد های اولیه ی دیابت، فشار خون بالا و کلسترول خون بیمار هستند، دستیار کند خواه نه.



محاسبه ی مقدار کالری یا مقدار چربی، کربوهیدرات و پروتئین موجود در هر وعده ی غذایی چندان ساده نیست. به همین علت است که استفاده از روش TRE استراتژی جدیدی بخاطر مبارزه با چاقی و بیماری های متابولیکی که میلیون ها نفر را در سرتاسر دنیا درگیر کرده، فراهم می یواش.

مطالعات بی نهایت مدال داده اند که TRE بوسیله نوعی یک ریختگی زندگی است که افراد سالم می توانند آن را انتخاب کنند و سربزرگی ابتلای آن ها را بوسیله بیماری های متابولیک کاهش می دهد. اگرچه TRE بوسیله ندرت در افرادی که از قبل مبتلا به مصیبت های متابولیکی تشخیص داده شده اند، آزمایش شده است. علاوه بر این، اکثر بیماران دستخوش بیماری های متابولیک اغلب درحال استفاده از دارو هستند و مشخص نیست که آیا اجرای این سنخ برنامه ریزی غذایی و ناشتا بودن آن ها به مدت بیش از ۱۲ روزگار بی کار بزرگ است، خواه آیا TRE جدای از تأثیر داروها، مزیتی بخاطر بیماران مذکور دارد خواه نه.مقاله های مرتبط:انواع روزه داری متناوب در رژیم غذاییپاسخ هورمونی و دارویی در افراد چاق و لاغر یکسان نیستغذا خوردن همراه با استرس موجب اضافه قطع می شود

در یک مشارکت منحصر به بی تا میان آزمایشگاه های علوم محور و علوم بالینی، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا این موضوع را تک بررسی راحتی دادند که آیا محدود کردن زمان غذا خوردن به یک بازه ی ۱۰ ساعته موجب بهبود سلامت افراد دچار سندرم متابولیکِ درحال مصرف داروهایی برای کاهش ضیق خون و کلسترول می شود یا نه.

پژوهشگران بیمارانی را به فرمان گرفتند که حداقل سه مدل از پنج استاندارد سندرم متابولیک را میلیونر بودند: چاقی، قند خون بالا، فشار خون بالا، سطوح بالای کلسترول زشت و سطوح پایین کلسترول خوب. بیماران با استفاده از اپلیکیشنی به معروفیت myCircadianClock، بوسیله مدت دو هفته هر کالری مصرفی خود را یادداشت می کردند. این امر بوسیله پژوهشگران کمک کرد تا بیمارانی را نمایان کنند که با احتمال بیشتری غذا خوردنشان در بازه ی زمانی ۱۴ ساعت یا بیشتر بود و ممکن وجود پروگرام ی ۱۰ ساعته برای آن ها کارگر باشد.

فعالیت بدنی و رویا باهم اتحاد کردن کنندگان با استفاده از دستگاهی که به لباس ساعت روی مچ دست بسته می شد، تحت نظارت قرار می گرفت. از آن جایی که وضعیت کنترل قند خون در فداکار از بیماران نامناسب حیات و ممکن بود هنگام شب دستخوش کاهش قند خون شوند، پژوهشگران به مدت دو هفته با استفاده از یک دستگاه سطح گلوکز قند خون آن ها را با فواصل چند دقیقه ای تحت نظارت قرار می دادند. ۱۹ بیمار واجد شرایط وارسی بودند. بیشتر آن ها از قبل مداخلات مرتبط با سبک زندگی نمونه یعنی کاهش مصرف کالری و افزایش فعالیت بدنی را امتحان کرده بودند. بوسیله عنوان اندکی از این مطالعه، تنها تغییری که آن ها باید دنبال می کردند این بود که یک بازه ی زمانی ۱۰ ساعته را که با وضعیت زندگیشان سازگاری داشت، انتخاب کنند؛ مثلا از ۹ صبح تا ۷ عصر. اسقاء کردن آب و مصرف داروها در خارج از این بازه ی زمانی مجاز وجود. سپس، برای ۱۲ هفته ی آینده، آن ها از اپلیکیشن myCircadianClock مصرف کردند و برای دو هفته ی آخر بوسیله طور مداوم گلوکز خون و سطح فعالیت آن ها اندازه گیری می شد.



پس از ۱۲ هفته، داوطلبان بخاطر اجرا یک معاینه ی پزشکی طولانی بوسیله کلینیک بازگشتند. پژوهشگران نتایج نهایی آن ها را با نتایج بررسی های اولیه مقایسه کردند. نتایج حاصل از این آزمایش که در مجله ی Cell Metabolism منتشر شد، شگفت آور بود. پژوهشگران دریافتند که بیشتر داوطلبان اندازه متوسطی از وزن، خصوصا چربی ناحیه ی ناف را از دست داده بودند. افرادی که تو زمان ناشتا دارای گلوکز خون بالایی بودند نیز قند خونشان کاهش صریح کرد. به طور مشابه، تنگ کردن خون و کلسترول نوع LDL بیشتر بیماران کاهش پیدا کرده وجود. کامل این مزایا بدون هیچگاه تغییری در سطح فعالیت بدنی رخ داده بود.

کاهش بازه ی زمانی غذا اشامیدن چندین مزیت دیگری نیز داشت. بوسیله طور متوسط، نمونه استفاده کالری یومیه ی بیماران حدود ۸ درصد کاهش مشخص کرده وجود. اگرچه تجزیه و تحلیل آماری تماس قوی را بین کاهش کالری و گشایش سلامتی مشخص نکرد. مزایای مانند TRE روی فشار خون و کنترل گلوکز خون داخل افراد سالمی که مصرف کالری خود را تغییر نداده بودند نیز مشاهده شد. تقریبا دو سوم از بیماران داشتن رویا آرامش بخش تر و گرسنگی کمتر را در زمان خواب گزارش کردند، متشابه نتایجی که در دیگر مطالعات TRE روی گروه های نسبتا تندرست تر گزارش شده بود.

درحالی که محدود کردن همگی ی غذای مصرفی بوسیله یک بازه ی ۶ ساعته برای شرکت کنندگان شاداب است و موجب بروز عوارض جانبی مختلفی می شود، بیماران معاینه ی حاضر گزارش کردند که آن ها به راحتی توانستند با غذا خوردن درون بازه ی زمانی ۱۰ ساعته متجانس شوند. ۷۰ درصد از بیماران به مدت حداقل یک سال این رویکرد را ادامه دادند. با گشایش سلامتی، بسیاری از آن ها گزارش کردند که از ارج داروهای خود ناچیز کرده اند خواه حتی مصرف برخی از آن ها را متوقف کرده اند.

درحالی که در این مطالعه علامت داده شده است که رویکرد مذکور موفقیت آمیز است، درحال حاضر غذا خوردن محدود ازنظر بازه ی زمانی یک پند ی مقیاس پزشکی برای بیمارانی نیست که دچار سندرم متابولیک هستند. مطالعه ی متاخر یک مطالعه ی امکان سنجی کوچک بود و بخاطر تأیید این نتایج باید آزمایش های کنترل شده تصادفی دقیق و آزمایش هایی در مکان های مختلف انجام شود. درجهت این مسیر، پژوهشگران معاینه ی مهیا آزمایش ارشد تازگی را روی بیماران مبتلا بوسیله سندرم متابولیک آغاز کرده اند.

پژوهشگران مطالعه توضیح می دهند اگرچه آن ها تماشاچی وضعیتی نبودند که تو آن بیماران تو جریان زمان ناشتا درون شب دچار کاهش گلوکز قند خون در سطح خطرناکی شوند، باید این رویکرد تحت بازرسی پزشک انجام شود. از آن جایی که TRE می تواند تنظیم متابولیکی را بهبود بخشد، لازم است که پزشک توجه دقیقی به سلامتی بیمار داشته باشد و براساس آن داروهای او را تنظیم بطی ء. پژوهشگران امیدوار هستند با پشتوانه ی مطالعات بیشتر، رویکرد خوردنی خوردن داخل بازه ی زمانی محدود به روشی ساده و قدرتمند برای تداوی بیماران مشغول به بلای ناگهانی های متابولیک تبدیل شود.بیشتر بخوانید:بستگی بی سابقه بین مسواک زدن و اشتی قلبتغییرات اقلیمی و ایجاد جنگ غذا تا سال ۲۱۰۰مکمل های غذایی که ادعا می کنند موجب کاهش اندازه می شوند: علم چه می گوید؟آنفولانزا چیست؟ علائم، درمان و نفوذ کردن واکسن در پیشگیری از این بیماریچرا افراد کم درآمد بیشتر درمعرض مخاطره ابتلا به مصیبت قلبی استراحت دارند؟
براساس گزارشی که به تازگی در مذاکرات سالانه ی اقلیم جهانی در مادرید منتشر شده است، اقیانوس های جهان درحال لحظه نفس سرقت کردن هستند. گزارش سابق الذکر خراج تلاش مشترک ۶۷ دانشمند از ۱۷ کشور متنوع گیتی است و از سوی هیئت قانونگذاری ی بین المللی محافظت از طبیعت منتشر شده است. این گزارش نشان می دهد که سطوح اکسیژن موجود در اقیانوس های گیتی داخل بور ی سال های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۰ حدود ۲ درصد کاهش فاش کرده است. این کاهش که اکسیژن زدایی نامیده می شود، تا حد اضافی بوسیله تغییرات اقلیمی نسبت داده می شود اگرچه سایر فعالیت های بشری نیز داخل بروز آن نقش دارند. یک مثال، روند ی رواناب مواد مغذی است یعنی زمانی که مواد مغذی حاصل از کودهای تک استفاده داخل مزارع و چمنزاها بوسیله جانب آبراه ها روانه می شود. دن لافولی، کارپرداز پروگرام ی دریایی و قطبی سندیکا و ویراستار گزارش منتشر شده می گوید:این کاهش ممکن است برازنده توجه بوسیله دیدن نرسد بجهت ما در موقعیتی قرار داریم که اکسیژن زیادی دوروبر ما را احاطه کرده است و تامل نمی کنیم کمی کاهش در اکسیژن روی ما تأثیر داشته باشند. اما اگر بخواهیم عاری اکسیژن از کوهستان اورست بلندی برویم، بوسیله نقطه ای می رسیم که در آن حتی ۲ درصد کاهش داخل سطح اکسیژن فضا متجاوز قابل توجه خواهد بود. اکسیژن به نعوظ یکنواخت در اقیانوس ها پراکنده نشده است.

مطالعه ای که درون روزنامه ی Science منتشر شد، مدال می عدل که اکسیژن آب درون برخی از حصه های گرمسیری حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.



ساردین های مرده در سواحل شهر ردوندو بیچ در کالیفرنیا

کیم کوب، دانشمند علم اقلیم و مدیر دستور کار ی اقلیمی جهانی تو مؤسسه ی فناوری جورجیا که در این پژوهش مشارکتی نداشته است، می گوید:این یکی از جدیدترین نوع تأثیرات حاصل از گرمایش زمین برای تکثیر آگاهی مردم است. چیزی که ما آن را در امتداد سواحل کالیفرنیا می بینیم که در آن انبوهی از ماهیان تو معلول این نوع اکسیژن زدایی جان خویشتن را از دست داده اند.مقاله های مرتبط:اکوسیستم های دریایی به سادگی به وضعیت غریزی خویشتن باز نمی گردنداقیانوس ها دیگر قدرت مقابله با تغییرات اقلیمی را ندارندامواج گرمایی اقیانوس، حیات دریایی را ترساندن می کنند

به گفته لافولی کاهش اکسیژن داخل اقیانوس بوسیله آن حد قابل توجه است که بتواند کنار چرخه های سیاره ای همانند چرخه های نیتروژن و فسفر که برای وجود زمین خطیر هستند، تأثیر بگذارد:چیزی که موجب شگفتی من شده این است که کاهش سطوح اکسیژن، روی آن دوچرخه ها تأثیرگذار خواهد وجود. ما سطوح اکسیژن را تا اندازه خطرناکی پایین می آوریم.

اکسیژن زدایی تنها یکی از راه هایی است که ازطریق آن اقیانوس های جهان تک حمله قرار گفته اند. هرچه اقیانوس ها کربن دی اکسید بیشتری جذب کنند، بیشتر اسیدی می شوند و در فدایی از مناطق این آب اسیدی موجب حل شدن پوسته ی آهکی موجودات آبزی و خلق پوکی استخوان دریایی می شود.



مرجان های اسودگی درون آب های ناچیز عمق اندونزی

از اواسط قرن گذشته، اقیانوس ها ۹۳ درصد از گرمای ناشی از گازهای گلخانه ای را که حاصل فعالیت آدم بوده است، جذب کرده اند و این امر منجر به سفید شدن صخره های مرجانی شده است. آب گرم تر، نسبت به آب سرد فضای بیشتری می گیرد. ناسا می گوید این انبساط حرارتی علت یک سوم تکثیر در سطح آب یبوست است که در حال حاضر رخ داده است. به گفته ی لافولی، اگر گرمای جذب شده به وسیله ی اقیانوس ها از سال ۱۹۹۵، بوسیله جای وارد شدن به اقیانوس به لایه های پایینی اتسمفر می رفت، دمای زمین ۳۶ منصب گرم مرطوب می شد.

آب ازنظر حجم، نسبت به محیط اکسیژن کمتری نگه می دارد و وقتی دمای اقیانوس بلندی برود، آب گرم مرطوب درمقایسه با آب سردتر، مدفوع اندک و بنابراین اکسیژن کمتری تو خود نگه می دارد. دمای گرم همچنین روی اقتدار ترکیب آب اقیانوس جای پا می گذارد بوسیله طوری که اکسیژنی که درون سطح آب جذب می شود، به خوبی به اعماق اقیانوس نمی رسد. اکسیژن داخل دسترس نیز با سرعت بیشتری کاربرد می شود زیرا وقتی دما اعلی باشد، وجود دریایی اکسیژن بیشتری کاربرد می درنگ. لافولی می گوید:اقیانوس قلب آبی زمین است که بخش مهم حیات روی زمین را تشکیل داده و به نوعی از حیات روی زمین پشتیبانی می بطی ء. ما باید از آن حراست کنیم چرا که اقیانوس از ما نگهداری کرده است.بیشتر بخوانید:تغییرات اقلیمی موجب کوچک تر شدن پرندگان می شودناکامی دنیا داخل کاهش انتشارات کربنی تو سال ۲۰۱۹۱۰ کشور اصلی انتشاردهنده دی اکسید کربن تو فضای اطراف هر جسمی زمینجرمی کلارکسون، گرتا تونبرگ را خل وصف کردهشدار دانشمندان درباره وقوع تغییرات برگشت ناپذیر دراثر تبدیل اقلیم
صنعت انرژی خورشیدی همچنان بوسیله رشد شتابنده خود ادامه می دهد. هم اکنون حجم منابع انرژی پاک نصب شده تو دنیا به بیش از نیم تراوات می رسد؛ اما شاید شما هم مانند بسیاری دیگر از خویشتن بپرسید که پس از سرانجام عمر طرز کار یک پنل خورشیدی، چه بلایی بر عادت آن می آید؟ البته باتوجه بوسیله عمر چند دهه ای این نوع تجهیزات، شاید برای پرداختن به موضوع زباله های فتوولتائیک کمی زود باشد؛ ولی صنعتی فتوولتائیک روزانه میلیون ها پیکر محصول جدید به بازار روانه می نرم و هم زمان با دنباله ی روند شکوفایی بیش پر حرارت این صنعت، مسلما آمار و ارقام یادشده بزرگ تر حزن خواهند شد. بد ازاله بدانید هم اکنون نمونه تولید زباله های الکترونیکی (محتوی کامپیوترها، تلویزیون ها و گوشی های موبایل) به ۴۵ میلیون جسم در سال می رسد.مقاله های مرتبط:پنل های خورشیدی امروز، خاکروبه های الکترونیکی فردازباله های الکترونیکی؛ مشکلی بین المللی که هر روز ارشد تر می شود

برای مقایسه در نظر بگیرید که معیار تولید خاکروبه های فتوولتائیک داخل سال ۲۰۵۰ دو موافق میزان فعلی خواهد رسید. باتوجه به نگرانی های ناشی از احتمال نشت مواد سمی، افزایش نفقه های دفن و ویژگی در حجم لندفیل های موجود، پژوهشگران به فکر افتاده اند تا روش های تازه ای بخاطر مدیریت زباله های صنایع انرژی خورشیدی به خشکی امدن مبنای اقتصادی دورانی بیابند.

هم زمان با شکوفایی صنعت خورشیدی، تقاضا برای تمام مواد اولیه از شن گرفته تا فلزات کمیاب روبه فزونی گرفته است. امروزه کارمایه خورشیدی تنها یک درصد از کارمایه الکتریکی گیتی را تأمین می کند؛ اما حدود ۴۰ درصد از استعمال جهانی تلوریم، ۱۵ درصد از استفاده جهانی نقره و مقدر شدن عظیمی از مصارف کوارتز، ایندیوم، روی، قلع و گالیوم بوسیله همین صنعت بی سابقه اختصاص یافته است. باتوجه به آمار و ارقام شگرف یادشده، بوسیله دیدن می رسد که بازیافت مکرر فلزات و دریافت رویکرد صرفه جویی دورانی برای تداوم این صنعت، امری ناگزیر است.پیشتازی اروپا تو صنعت بازیافت خورشیدی

یک دهه ی پیش، تولیدکنندگان اروپایی تجهیزات فتوولتائیک به رخ داوطلبانه در یکی از برنامه های مسئولیت پذیری توسعه یافته ی تولیدکنندگان (EPR) مربوط به صنعت خورشیدی موسوم به PV Cycle انبازی کردند. درون سال ۲۰۱۴، صنعت فتوولتائیک نیز مشمول قوانین زباله های الکتریکی و الکترونیکی (WEEE) شد و طولانی تولیدکنندگان موظف به مشارکت در برنامه ی EPR شدند. اجرای این برنامه از سال ۲۰۰۹ تاکنون سبب شده که مقداری بالغ بر ۳۰ هزاره قامت تجهیزات فتوولتائیک بازیافت شود. با تثبیت مراکز جمع آوری، میدان ماژول های فتوولتائیک دست دوم نیز رونق محزون است.



تو ایالات متحده ی آمریکا هیچگاه گونه مقررات دولتی داخل بنیاد ی مدیریت زباله های الکترونیکی و حمایت از جمع آوری و بازیافت زباله های فتولتائیک راه نشده است. قوانین دولتی این ملک تنها سازوکار مدیریت آن دسته از ماژول های فتوولتائیکی را مدنظر صبر داده که مطابق «قانون حفظ و بازیافت منابع»، به عنوان خاشاک های خطرناک درنظر محزون می شوند. عزب ماژول های فتوولتائیکی که درون ساختارشان از عناصری نظیر سرب و کادمیوم استعمال شده باشند، به عنوان خاکروبه های خطرناک شناخته می شوند و بقیه ی گوناگون ماژول ها مشمول چنین قوانینی نمی شوند. ازآنجاکه نمره وجود عناصر خطرناک درون یک ماژول ها تنها از شیوه بررسی معنوی این برگ غیرممکن است؛ بسیاری این راه استدلال می کنند که شاید جمع آوری تمام ماژول های فتوولتائیک گزینه ی منطقی تری باشد.

در این میان، مقامات محلی ایالت های آمریکا خود ابتکار ارتکاب را به مشت محزون اند. در سال ۲۰۲۰، عرفی نحو شد که سازندگان پنل های فتوولتائیک فعال درون بازارهای نیویورک و واشنگتن را ملزم به همکاری تو دستور کار های جمع آوری و EPR کرد. هیئتی از نمایندگان در کالیفرنیا به تازگی کارگروهی را تشکیل داده اند تا گزینه هایی بسان EPR برای بازیافت برگ فتوولتائیک و باتری های لیتیوم یونی را ارزیابی کنند.چالش اصلی در بازیافت فتوولتائیک، برآورد نرخ واقعی مواد بازیافتی درمقابل خرج های جمع آوری و بازیافت است

امروزه، چالش اصلی در بازیافت فتوولتائیک، برآورد بها پا بر جا مواد بازیافتی درمقابل هزینه های جمع آوری و بازیافت قطعات است. آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر گزارش داده که ارزش مواد بازیافتی در این صنعتی تا سال ۲۰۵۰، بالغ پیاده شدن ۱۵ میلیارد دلار خواهد بود. اما ما هنوز نتوانسته ایم به یک روش اقتصادی برای جمع آوری و بازیافت زباله های فتوولتائیک باهدف استخراج مواد ارزشمند در آن ها دست یابیم. بسرنوشت شوم دچار کردن اعظم مواد ارزشمند درون خاکروبه های فتوواتائیک شامل آلومینیوم به کاررفته تو فریم پنل ها و نیز نقره ی موجود در خمیر متالیزاسیون است. دسترسی به مواد پرارزش تر درون بازیافت این تجهیزات خویشتن نیازمند تخصص تو کار با شیشه خواهد بود.

۸۰ الی ۹۰ درصد از وزن یک پنل را شیشه ی آن تشکیل می دهد. الماس ی بازیافت شده از پنل ها (درصورت حذف ناخالصی ها) می تواند بارها و بارها بازیافت شود. شاق فعلی این است که به دلیل وجود آنتیموان و ذرات پلاستیک تو ضایعات لوزی ی پنل ها،  تأسیسات بازیافت الماس قادر به فرآوری و استخراج یک محصول باکیفیت از ضایعات فتوولتائیک نیستند. کارشناسان می گویند تصمیم گیری درمورد آینده ی بازیافت تیغ دار کردن از ضایعات فتولتائیک از یکسره موضوعاتی است که بیش از آنکه نیازمند نوآوری در این صنعت باشد، به خلق کردن ارتباطی دوسویه میان طراحان محصولات فتوولتائیک و فعالان صنعت بازیافت نیاز دارد.

دریافت سیگنال های مثبت از بازار، اهمیت فراوانی داخل سبب دهی سرمایه گذاری ها به سوی زیرساخت های صنعت بازیافت دارد. داخل پی افزایش ناگهانی ارزش سیلیکون پلی کریستالین در دهه ی ۲۰۰۰ میلادی، فدایی از همدستی های سازنده ی قطعات فتوولتائیک بسان SolarWorld به لفظ خلق نوآوری درون فناوری بازیافت سوق یافتند. باریافت سیلیکون توانست بوسیله مانند سدی درمقابل افزودن بی گونه ی مقدار مواد اولیه ی این کارخانجات ارتکاب بطی ء. آن ها نشان دادند که مصرف از سیلیکون بازیافتی می تواند تا ۵۰ درصد کاهش استعمال انرژی را در خطوط تولید پنل های خورشیدی به همراه داشته باشد؛ اما این نوآوری هرگز نتوانست بوسیله تأسیس خطوط بازیافت خودکار زباله های فتوولتائیک منجر شود؛ چرا که باهم اتحاد کردن یادشده نتوانست در مقابل سایر سازندگان نوظهور برگ فتوولتائیک رقابت کند و پس از مدتی تأسیسات بازیافت فتوولتائیک خود را به طاسی تعطیل کرد.



بازیافت خاکروبه های فتوولتائیک نیازمند نوآوری در صنایع فرآوری مواد و ارجاع محصولات است. تاکنون راه های متعددی برای بازیافت مورد بررسی قرار گرفته اند. این طرز ها محتوی بازیافت تمامی تلفات فتوولتائیک بوسیله صورت متراکم و نیز روش های اختصاصی شایان با هر یک از فناوری های فتوولتائیک بود. در حال حاضر، هنوز سازوکار بهترین ای برای بازیافت تجهیزات فتوولتائیک شناساندن نشده است. ما هنوز نمی دانیم چگونه باید این حجم متراکم از ضایعات تجهیزات فتوولتائیک را که به شکلی عریض داخل نقاط مختلف گیتی توزیع شده اند، با حداقل خرج جمع آوری کرد. ما تا دستیابی بوسیله یک رویکرد بهترین داخل صنعت بازیافت فتوولتائیک فاصله ی اضافی داریم.برخی می گویند اجباری سازی قوانین بازیافت به هم چشمی پذیری کارمایه خورشیدی درون مقابل سوخت های فسیلی آسیب خواهد زد

اقدامات داوطلبانه می تواند کمی از راه حل باشد؛ ولی نمی توان در بلندمدت روی آن شمار باز کرد. برنامه های EPR زمانی می توانند مؤثر واقع شوند که به صورت الزامی درآیند تا جلوی سوءاستفاده ی شرکت های ذی نفع گرفته شود. با این حال، بسیاری از هواداران صنایع انرژی خورشیدی دیدگاه مثبتی راجع به جبری سازی برنامه های EPR ندارند. آن ها می گویند چنین قوانینی می تواند هزینه های مازادی را بوسیله صنایع پاک تحمیل بطی ء که درنهایت به هم چشمی پذیری آن ها داخل مقابل صنایع سوخت فسیلی ضربه خواهد زد.

مؤسسه ی استانداردهای ملی آمریکا قوانین خوبی تو حمایت از کارخانجاتی دارد که بدون تحمیل نفقه به مشتریان خود در برنامه های بازیافت شریک می جویند. شرکت FirstSolar دارای تاسیساتی است که می تواند ۹۵ درصد از مواد نیمه هادی و تقریبا کامل تلوریم موجود در محصولات خود را بازیافت یواش. این گونه می تواند تأثیر به سزایی در برآورده خلق الزامات مربوط به بازیافت تلوریم و ممانعت از ورود این عنصر بوسیله لندفیل ها داشته باشد. در عین حال، ترقی ی این تأسیسات می تواند از سرمایه گذران فعال در صنعت فتوولتائیک دربرابر نوسانات بها تلوریم در زمان فراز تقاضا نیز محافظت بطی ء.

تمامی واقعیات فعلی پهلو این ذات تأکید دارند که ما نیاز به یک خاطر سبزتر تو بخش طراحی محصول و زنجیره ی تأمین محصولات داریم تا بتوانیم به مقاومت بسیار تازگی در صنایع پاک مشت یابیم. انرژی خورشیدی بک قطعه ی مهم در حل پازل تغییرات اقلیمی و معضل هبوط انرژی به حساب می رود. بوسیله یقین، حرکت به سمت قناعت دورانی در حصه بازیافت زباله های فتوولتائیک همچنین می تواند نقش مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش این صنعت را بیش ازپیش پررنگ کند.بیشتر بخوانید:مقدماتی گام ها بخاطر یکروز برداری از انرژی خورشیدی فضاییساخت آفتابگردان های مصنوعی که بوسیله سمت تلالو پیچ می شوندجاده خورشیدی فرانسه؛ پروژه ای که مفتضحانه شکست خورداپل رهبری استفاده از کارمایه خورشیدی را به مشت اندوهناک استفضاپیمای LightSail 2 و مجاهدت برای اثبات کارکرد بادبان خورشیدی
مقاله های مرتبط:تصاویر جدیدی از نوا 6 هواوی به اشتراک گذاشته شداحتمال معرفی کردن هواوی nova 6 SE به همراه لحن 6 هنگام هفته آینده

هواوی با انتشار جدولی از سری جدیدnova 6، مشخصات دقیقی از این سری محصولات را منتشر کرده است. گوشیnova 6 در دو مدل 4G و 5G در تاریخچه ۵ دسامبر (۱۴ آذر) عرضه خواهد شد و هر دو مقیاس از پردازنده های Kirin 990 بهره می برند ولی مدل 5Gبه همراه مودم Balong 5000 عرضه خواهد شد و از باتری بزرگتری برخوردار خواهد بود که همین موضوع باعث اضافه ۱۵ گرمی وزن مدل 5G نسبت بوسیله استاندارد 4G شده است.

مشخصات دقیقی از nova 6مشخصاتHuawei nova 6Huawei nova 6 5Gپردازندهکرین 990کرین 990 با مودم Balong 5000رم۸ گیگابایت۸ گیگابایتسیتم عاملرابط کاربری EMUI 10 و سیستم عامل اندروید ۱۰رابط کاربری EMUI 10 و سیستم عامل اندروید ۱۰نمایشگر۶.۸ اینچ (۲۴۰۰x۱۰۸۰ پیکسل )۶.۸ اینچ (۲۴۰۰x۱۰۸۰ پیکسل )دوربین عقب۴۰ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل (دام) ۸ مگاپیکسل (فوق فراخ)۴۰ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل (تله) ۸ مگاپیکسل (فوق عریض)دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل (علو فراخ)۳۲ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل (علو گسترده)حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتباتری۴۱۰۰ میلی آمپر شایسته کردن با شارژ کندرو ۴۰ وات۴۲۰۰ میلی آمپر روزگار با شارژ سریع ۴۰ واتابعاد۱۶۲/۶‍×۷۵/۷×۸.۵۶ میلی متر۱۶۲/۷×۷۵/۸×۸.۹۸ میلی متروزن۱۹۷ گرم۲۱۲ گرم

فعلا نمی توانیم صحت مشخصات بلندی را تأیید کنیم، اما این مفروضات از منابع متنوع و معتبری منتشر شده اند. به هرجهت جزییات دقیق روز پنجشنبه در اختیارمان فراغت خواهند گرفت.

قیمت بوسیله روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که بخاطر معامله کم ارزش و آگاهانه ی انواع گوشی هواوی احتیاج دارید را در مقدر شدن محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه ی مشخصات متخصص گوناگون گوشی های هواوی و برند آنر در پهلو گالری تصاویر رسمی محصولات همه در این بخش درون دسترس شما خواهد بود.مشاهده لیست گوشی های هواویبیشتر بخوانید:مجیک بوک های 14 و 15 اینچی آنر با پردازنده رایزن معرفی شدندمیت 30 هواوی بدون قطعه آمریکایی تولید می شودمرکز تحقیقات هواوی از آمریکا بوسیله کانادا منتقل می شودتصاویر جدیدی از نوا 6 هواوی بوسیله اشتراک گذاشته شدپتنت متاخر ال جی از گوشی تاشدنی با طراحی ظاهری شبیه به هواوی میت ایکس معارفه می دهد
تمامی اخبار دنیای پردازنده تأیید می کنند که AMD از زندگی درون سایه ی اینتل، بوسیله رقیبی قابل احترام و رو بوسیله نمو تحول شده است. انواع آمارها و بررسی ها نیز ادعای رسانه ها و کارشناسان دنیای پردازنده را تأیید می کنند. نظرسنجی جدید European Hardware Association مدال می دهد شهرت AMD تو دو سال گذشته، ۵۰ درصد رشد داشته است.مقاله های مرتبط:سهم AMD از بازار پردازنده های آقا به ۱۰ درصد می رسدAMD برای ابتدایی بار در یک دهه ی اخیر، 30 درصد از سهم بازار پردازنده را ازآنِ خود کرد

در جدیدترین نظرسنجی ایفا شده تو بازار اروپا که بین ۱۰ هزاره نفر انجام شد، ۶۰ درصد از انبازی کننده ها AMD را بوسیله نشانی برگزینی احتمالی بعدی خویشتن برای ابتیاع پردازنده تذکر کردند. مدیر مؤسسه ی EHA، کوئن کریجنس در تشریح نظرسنجی ادا شده گفت:AMD داخل سه سال گذشته سرعت رشد بالایی را داخل قسمت قسمت کردن ی کاربران زبر فرع مند به کامپیوتر و پردازش تجربه کرد. این شریک شدن با سری مستشار از پردازنده های مرکزی، هرگونه فاصله ی عملکردی و قدرتی را با اینتل کاهش قسط. در سری مذکور، نسبت مناسبی از ارج / کارایی نیز به کاربران عرضه می شود.

AMD در سال های اخیر با سرعتی نسبتا خوب توجه طرفداران بازار کامپیوتر شخصی را به خود فراخوانی کرد. نظرسنجی مشابهی تو سال ۲۰۱۸ اجرا شده حیات که ۴۰ درصد از شرکت کننده های آن، AMD را به رقبا ترجیح می دادند. همین آمار در نظرسنجی انجام شده درون ماه مه سال جاری به ۵۰ درصد رسید. کریجنس می گوید دلیل اضافه ۱۰ درصدی طرفداران AMD داخل کشش چند ماه گذشته را می توان به عرضه ی خاندان سوم از از پردازنده های دسکتاپ رایزن مرتبط دانست.



AMD درون میدان کارت های گرافیکی نیز افزایش کاربر و طرفدار را تجربه می کند. البته انویدیا هنوز در این بازار حرف اول را می زند. ۷۲/۸ درصد افراد مجهز در نظرسنجی، انویدیا را انتخاب اول خود در حصه کارت های گرافیکی عنوان کرده اند، اما به هرحال در نظرسنجی جدید AMD نیز شاهد رشد چهار درصدی طرفداران در ۶ ماه گذشته وجود که از ۱۹ به ۲۳ درصد تکثیر یافت.

نظرسنجی تو مدخل پردازنده های گرافیکی ثابت کرد که طرفداران معامله کارت های گرافیکی AMD، آن ها را در ترکیب با پردازنده های مرکزی همان شریک تقدم می دهند. شوق استفاده از پردازنده ی اینتل داخل پیاده شدن کارت گرافیکی AMD تنها در میان ۲/۹ درصد از باهم اتحاد کردن کننده ها دیده شد. اروپا تنها منطقه ای زدودن که در آن شاهد افزودن طرفداران AMD هستیم. در جدیدترین فهرست آمازون از پرفروش ترین پردازنده ها، عزب دو ایستگاه از فهرست داخل اختیار AMD قرار ندارد. غول پردازنده تو ژاپن همچنین شاهد رشد خرید بود و موفق به شکست رقیب باستانی در این ملک شد.بیشتر بخوانید:اینتل رویکردهای رقابتی کوالکام را دلیل شکست درون میدان خراش های مودم می داندفروش بیشتر کارت های گرافیک انویدیا درمقایسه با AMD داخل سه گانه ماهه سومین ۲۰۱۹استفاده خراش سازان ارشد از چیپلت ها جهت تداوم قانون موررایزن های AMD پرفروش ترین پردازنده های فروشگاه آمازونبه لطف شرکت مدیاتک و اینتل، لپ تاپ های 5G بیرونی و اچ اثر بوسیله بازار ارائه می شوند
بهSGHAROOOONSGHAROOOON گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر،هالیوود ریپورترنوشت: پرنسس آنا و ملکه السا با قدرت خواهری شان قلب ها را بار دیگر سحر و در سطح جهان فروشی ۳۵۰.۲ میلیون دلاری را ثبت کردند. یخ زده؛ فانتزی شیرین رویاها

این انیمیشن داخل سه روز اول نمایشش در آمریکا ۱۲۷ میلیون دلار فروش کرد و با فروش ۲۲۳.۳ میلیون دلاری داخل دیگر کشورها، موفق شد تا فروشش در سطح جهان را به رقم ۳۵۰.۲ میلیون دلار برساند. یخ زده نم اسکار بهینه انیمیشن شد

این بالاترین خرید جهانی بخاطر اکران مبدا یک انیمیشن درون سطح دنیا نیز است که همه پیش بینی ها را عملی کرد. هم چشمی جذاب انیمیشن های نامزد اسکار ۲۰۱۴

این فیلم در منبع حال اولین انیمیشنی بوده که در فصلی بوسیله سوا تابستان توانسته است بیش از ۱۰۰ میلیون دلار داخل افتتاحیه خود بفروشد و سومین انیمیشن پرفروش آمریکا داخل افتتاحیه پس از «شگفت انگیزان ۲» با معامله ۱۸۲.۷ میلیون در سال ۲۰۱۸ و «در جستجوی دوری» با خرید ۱۳۵.۱ میلیون دلار در سال ۲۹۱۶ شده است.



این فیلم را مانند فیلم نخست کریس باک و جنیفر لی کارگردانی کرده اند.

«یخ زده ۲» در بریتانیا نیز بهترین افتتاحیه برای یک فیلم انیمیشن درون تاریخچه را با معامله ۱۷.۸ میلیون دلار ثبت و در فرانسه همچنین با فروش ۱۳.۴ میلیون دلار همین جایگاه را از آن خود کرد. این فیلم پرفروش ترین انیمیشن دیزنی خواه پیکسار درون گره حزن شد و با فروش ۵۳ میلیون دلار داخل ۳ روز این ایستگاه را کسب کرد. درون ژاپن نیز با بیع ۱۸.۲ میلیون دلار، درون آلمان با معامله ۱۴.۹ میلیون دلار و در اسپانیا با ابتیاع ۵.۸ میلیون دلار این انیمیشن از دیگر انیمیشن های دیزنی یا پیکسار جلو زد.

این فیلم در عین حال سومین افتتاحیه بزرگ یک فیلم را در اضطرار جنوبی با فروش ۳۱.۵ میلیون دلار از آن خود کرد.

فیلم «یخ خورده ۲» ادامه ای پیاده شدن قسمت شروع آن است که سال ۲۰۱۳ اکران شد و تو ۵ روز اول اکرانش ابتیاع ۹۳ میلیون دلاری را تصرف کرد. خرید «یخ زده» اصلی داخل آمریکا درون ۳ روز فاتحه ۶۷ میلیون دلار وجود که تقریبا نیمه خرید سرنوشت دوم آن است. «خنک زده» درون نهایت با بیع یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار در راسته جهانی پرفروش ترین انیمیشن همه کتاب شد.

«یخ خورده ۲» از تماشاگران امتیاز A- A را گرفته که A با A فیلم ابتدا کمی. فاصله دارد در ریشه حال منتقدان نیز به نظر می رسد این فیلم را بوسیله پیمانه فیلم اصلی شناخت. نداشته اند کریستن بل، ادینا منزل بار دیگر در نقش پرنسس آنا و ملکه السا و جاناتان گراف، جاش گد و سانتیانو فونتانا تو نقش های قبلی.

بازگشته اند درون مکان دوم باکس «آفیس نیز فورد در» برابر فراری با.بیع ۱۴ ۷ میلیون دلار جای گرفت که مجموع فروشش در ۱۰ روز اکران را به رقم ۵۸ میلیون.

دلار رساند تو «همین حال یک روز قشنگ» در برزن با بازی تام هنکس با.فروش ۱۳ ۱ میلیون دلار درون اولین آخر هفته اکرانش فیلم سوم. هفته شد این فیلم به کارگردانی ماریلی هلر با نقدهای مثبت منتقدان روبرو.

شده است فیلمی از برادران روسو در مقام تهیه کننده «با عنوان» ۲۱ پل همچنین با بازی چادویک بوزمان در مکان چهارم. قرار گرفت این.فیلم ۹ ۱ میلیون دلار فروخت و داخل ۲۰ بازار بین الملی همچنین کارش را با.فروش ۲ ۷ میلیون دلاری آغاز کرد تا در مجموع تو ۳ روز ابتدا اکرانش درون سطح.جهان ۱۱ ۹ میلیون دلار.

«فروخته» باشد میوی مخلوق رولاند امریش نیز همچنان داخل میان ۵ فیلم مبدا جای دارد و با.فروش ۴ ۷ میلیون دلار دیگر در سوم هفته اکرانش مجموع فروشش در آمریکا را.به ۴۵ ۱ میلیون. دلار رساند این فیلم اسطوره ای درباره فساد جهانی.

«دوم است» فرشتگان چارلی سونی نیز با کاهشی ۶۲ درصدی در دومین هفته.اکرانش ۳ ۲ میلیون دلار فروخت تا تو مجموع در این مدت فروشش را.بوسیله ۱۳ ۹ میلیون. دلار برساند این فیلم درون میدان بیرون از.آمریکا ۴ ۶ میلیون دلار و در مجموع تاکنون تو سطح.جهان ۴۳ ۵ میلیون دلار.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،   «بیست و شش» اشتهار جدیدترین رمان «جانت ایوانویچ» است که درحقیقت دنباله ای از سری داستان های «استفان پلام» محسوب می شود. شعر «یک پُک» این نویسنده که یکی دیگر از سری داستان های «استفانی پلام» است، پیش تیز توسط زهره زادسر به زبان فارسی برگردان و توسط نشر آموت منتشر شده است.

داستان «محافظان» نوشته «جان گریشام» که برای پنجمین هفته متوالی درون فهرست پرفروش های این ارگان قرار دارد این هفته نیز در رتبه دوم به چشم می خورد. «گریشام» درون این رمان داستان درگیر شدن وکیلی بوسیله شهرت «کالن پست» با چندین قاتل بی رحم را روایت می کند.

تو رتبه سوم اما رمان «ماه آبی» تصنیف «لی چایلد» قرار گرفته است. «ماه آبی» که این هفته ثالث هفته از حضورش درون این سیاهه را پشت عادت می گذارد قاهر شده وجود در  نخستین هفته انتشارش بوسیله صدر فهرست وضع یابد. شعر «ماه آبی» همچنین یکی دیگر از کلکسیون ادبیات های معروف «چایلد» درباره شخصیت «جک ریچر» است که این بار داستان اتفاقاتی را که برای «ریچر» درون تلاطم بین دو گروه خلافکار اوکراینی و آلبانیایی می افتد روایت می بطی ء.

«جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند» تصنیف «دلیا اوئنز» نیز همچنان برای شصت و ثالث هفته متواتر به تفوق خویشتن بخاطر حضور در لیست  پنج اثر پرفروش داستانی نیویورک تایمز امتداد داده است. شعر پرفروش «اوئنز» که این هفته درون جایگاه چهارم راحتی دارد داستان دختری بوسیله نام «کیا» و حوادث پیچیده ای را که به دنبال کشف جنازه مرد شباب در شهر محل زندگی این بکر نامدار به «دوشیزه کولاب» بوسیله وقوع می پیوندد، روایت می کند.

رمان «آتش شب» که جدیدترین تالیف «مایکل کانلی» و جدیدترین سری از کلکسیون رمان های «هری بوش» محسوب می شود، این هفته در رتبه پنجم این سیاهه صبر گرفته است. «کانلی» پیش خیس ۲۱ رمان دیگر درباره داستان های «هری بوش» نوشته وجود. تاکنون بیش از  ۶۰ میلیون نسخه از آثار متنوع این نویسنده آمریکایی در بکلی جهان فروخته شده است.