تور آسیا

اغلب به افراد مبتلا به چاقی، قند خون بالا، فشار خون بالا یا کلسترول پشته توصیه می شود که کمتر غذا بخورند و بیشتر حرکت کنند، اما پژوهشی متاخر نشان می دهد که روش ساده ی دیگری برای مبارزه با این مشکلات حیات دارد: محدود کردن زمان غذا خوردن بوسیله یک بازه ی ۱۰ ساعته داخل روز.

مطالعات ارتکاب شده روی موش ها و مگس های سرکه نشان می دهد که محدود کردن زمان خوردنی نوشانیدن حیوانات به یک بازه ی ۱۰ زمانه درون روز، می تواند از ابراز مصیبت های متابولیک پیشگیری کرده یا تا اینکه مسئله آن ها را معکوس نرم. یک دانشمند شاخه ی زیست شناسی سلولی و یک متخصص قلب از دانشگاه کالیفرنیا درحال بررسی اثرات زمان بندی تغذیه روی صلح و صفا هستند. نتایج حاصل از مطالعات ادا شده روی مگس و موش جهت شد تا این پژوهشگران ایده ی غذا نوشانیدن در بازه ی زمانی محدود (TRE) را در افراد سالم مورد وارسی قرار دهند.

مطالعات مذکور که بیش از یک سال طول کشید، علامت داد که TRE برای افراد سالم بی ریسک است. پس از این، روش TRE درون بیماران دچار مشکلاتی که درمجموع «سندرم متابولیک» نامیده می شود، آزمایش شد. پژوهشگران کنجکاو بودند که ببینند آیا این رویکرد که تأثیر شدیدی روی موش های آزمایشگاهی پهناور و دیابتی داشت، می تواند بوسیله میلیون ها انسان که دستخوش مقصد های اولیه ی دیابت، فشار خون بالا و کلسترول خون بیمار هستند، دستیار کند خواه نه.



محاسبه ی مقدار کالری یا مقدار چربی، کربوهیدرات و پروتئین موجود در هر وعده ی غذایی چندان ساده نیست. به همین علت است که استفاده از روش TRE استراتژی جدیدی بخاطر مبارزه با چاقی و بیماری های متابولیکی که میلیون ها نفر را در سرتاسر دنیا درگیر کرده، فراهم می یواش.

مطالعات بی نهایت مدال داده اند که TRE بوسیله نوعی یک ریختگی زندگی است که افراد سالم می توانند آن را انتخاب کنند و سربزرگی ابتلای آن ها را بوسیله بیماری های متابولیک کاهش می دهد. اگرچه TRE بوسیله ندرت در افرادی که از قبل مبتلا به مصیبت های متابولیکی تشخیص داده شده اند، آزمایش شده است. علاوه بر این، اکثر بیماران دستخوش بیماری های متابولیک اغلب درحال استفاده از دارو هستند و مشخص نیست که آیا اجرای این سنخ برنامه ریزی غذایی و ناشتا بودن آن ها به مدت بیش از ۱۲ روزگار بی کار بزرگ است، خواه آیا TRE جدای از تأثیر داروها، مزیتی بخاطر بیماران مذکور دارد خواه نه.مقاله های مرتبط:انواع روزه داری متناوب در رژیم غذاییپاسخ هورمونی و دارویی در افراد چاق و لاغر یکسان نیستغذا خوردن همراه با استرس موجب اضافه قطع می شود

در یک مشارکت منحصر به بی تا میان آزمایشگاه های علوم محور و علوم بالینی، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا این موضوع را تک بررسی راحتی دادند که آیا محدود کردن زمان غذا خوردن به یک بازه ی ۱۰ ساعته موجب بهبود سلامت افراد دچار سندرم متابولیکِ درحال مصرف داروهایی برای کاهش ضیق خون و کلسترول می شود یا نه.

پژوهشگران بیمارانی را به فرمان گرفتند که حداقل سه مدل از پنج استاندارد سندرم متابولیک را میلیونر بودند: چاقی، قند خون بالا، فشار خون بالا، سطوح بالای کلسترول زشت و سطوح پایین کلسترول خوب. بیماران با استفاده از اپلیکیشنی به معروفیت myCircadianClock، بوسیله مدت دو هفته هر کالری مصرفی خود را یادداشت می کردند. این امر بوسیله پژوهشگران کمک کرد تا بیمارانی را نمایان کنند که با احتمال بیشتری غذا خوردنشان در بازه ی زمانی ۱۴ ساعت یا بیشتر بود و ممکن وجود پروگرام ی ۱۰ ساعته برای آن ها کارگر باشد.

فعالیت بدنی و رویا باهم اتحاد کردن کنندگان با استفاده از دستگاهی که به لباس ساعت روی مچ دست بسته می شد، تحت نظارت قرار می گرفت. از آن جایی که وضعیت کنترل قند خون در فداکار از بیماران نامناسب حیات و ممکن بود هنگام شب دستخوش کاهش قند خون شوند، پژوهشگران به مدت دو هفته با استفاده از یک دستگاه سطح گلوکز قند خون آن ها را با فواصل چند دقیقه ای تحت نظارت قرار می دادند. ۱۹ بیمار واجد شرایط وارسی بودند. بیشتر آن ها از قبل مداخلات مرتبط با سبک زندگی نمونه یعنی کاهش مصرف کالری و افزایش فعالیت بدنی را امتحان کرده بودند. بوسیله عنوان اندکی از این مطالعه، تنها تغییری که آن ها باید دنبال می کردند این بود که یک بازه ی زمانی ۱۰ ساعته را که با وضعیت زندگیشان سازگاری داشت، انتخاب کنند؛ مثلا از ۹ صبح تا ۷ عصر. اسقاء کردن آب و مصرف داروها در خارج از این بازه ی زمانی مجاز وجود. سپس، برای ۱۲ هفته ی آینده، آن ها از اپلیکیشن myCircadianClock مصرف کردند و برای دو هفته ی آخر بوسیله طور مداوم گلوکز خون و سطح فعالیت آن ها اندازه گیری می شد.



پس از ۱۲ هفته، داوطلبان بخاطر اجرا یک معاینه ی پزشکی طولانی بوسیله کلینیک بازگشتند. پژوهشگران نتایج نهایی آن ها را با نتایج بررسی های اولیه مقایسه کردند. نتایج حاصل از این آزمایش که در مجله ی Cell Metabolism منتشر شد، شگفت آور بود. پژوهشگران دریافتند که بیشتر داوطلبان اندازه متوسطی از وزن، خصوصا چربی ناحیه ی ناف را از دست داده بودند. افرادی که تو زمان ناشتا دارای گلوکز خون بالایی بودند نیز قند خونشان کاهش صریح کرد. به طور مشابه، تنگ کردن خون و کلسترول نوع LDL بیشتر بیماران کاهش پیدا کرده وجود. کامل این مزایا بدون هیچگاه تغییری در سطح فعالیت بدنی رخ داده بود.

کاهش بازه ی زمانی غذا اشامیدن چندین مزیت دیگری نیز داشت. بوسیله طور متوسط، نمونه استفاده کالری یومیه ی بیماران حدود ۸ درصد کاهش مشخص کرده وجود. اگرچه تجزیه و تحلیل آماری تماس قوی را بین کاهش کالری و گشایش سلامتی مشخص نکرد. مزایای مانند TRE روی فشار خون و کنترل گلوکز خون داخل افراد سالمی که مصرف کالری خود را تغییر نداده بودند نیز مشاهده شد. تقریبا دو سوم از بیماران داشتن رویا آرامش بخش تر و گرسنگی کمتر را در زمان خواب گزارش کردند، متشابه نتایجی که در دیگر مطالعات TRE روی گروه های نسبتا تندرست تر گزارش شده بود.

درحالی که محدود کردن همگی ی غذای مصرفی بوسیله یک بازه ی ۶ ساعته برای شرکت کنندگان شاداب است و موجب بروز عوارض جانبی مختلفی می شود، بیماران معاینه ی حاضر گزارش کردند که آن ها به راحتی توانستند با غذا خوردن درون بازه ی زمانی ۱۰ ساعته متجانس شوند. ۷۰ درصد از بیماران به مدت حداقل یک سال این رویکرد را ادامه دادند. با گشایش سلامتی، بسیاری از آن ها گزارش کردند که از ارج داروهای خود ناچیز کرده اند خواه حتی مصرف برخی از آن ها را متوقف کرده اند.

درحالی که در این مطالعه علامت داده شده است که رویکرد مذکور موفقیت آمیز است، درحال حاضر غذا خوردن محدود ازنظر بازه ی زمانی یک پند ی مقیاس پزشکی برای بیمارانی نیست که دچار سندرم متابولیک هستند. مطالعه ی متاخر یک مطالعه ی امکان سنجی کوچک بود و بخاطر تأیید این نتایج باید آزمایش های کنترل شده تصادفی دقیق و آزمایش هایی در مکان های مختلف انجام شود. درجهت این مسیر، پژوهشگران معاینه ی مهیا آزمایش ارشد تازگی را روی بیماران مبتلا بوسیله سندرم متابولیک آغاز کرده اند.

پژوهشگران مطالعه توضیح می دهند اگرچه آن ها تماشاچی وضعیتی نبودند که تو آن بیماران تو جریان زمان ناشتا درون شب دچار کاهش گلوکز قند خون در سطح خطرناکی شوند، باید این رویکرد تحت بازرسی پزشک انجام شود. از آن جایی که TRE می تواند تنظیم متابولیکی را بهبود بخشد، لازم است که پزشک توجه دقیقی به سلامتی بیمار داشته باشد و براساس آن داروهای او را تنظیم بطی ء. پژوهشگران امیدوار هستند با پشتوانه ی مطالعات بیشتر، رویکرد خوردنی خوردن داخل بازه ی زمانی محدود به روشی ساده و قدرتمند برای تداوی بیماران مشغول به بلای ناگهانی های متابولیک تبدیل شود.بیشتر بخوانید:بستگی بی سابقه بین مسواک زدن و اشتی قلبتغییرات اقلیمی و ایجاد جنگ غذا تا سال ۲۱۰۰مکمل های غذایی که ادعا می کنند موجب کاهش اندازه می شوند: علم چه می گوید؟آنفولانزا چیست؟ علائم، درمان و نفوذ کردن واکسن در پیشگیری از این بیماریچرا افراد کم درآمد بیشتر درمعرض مخاطره ابتلا به مصیبت قلبی استراحت دارند؟
  • ۹۸/۰۹/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی