تور آسیا

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سال ۱۳۰۹ نگرش فعلی فرودگاه با ورودی به بلوار کازینو توسط آلمانی ها شناسایی و موردمطالعه قرار گرفت.

 فاتحه از فرودگاه رامسر  (یاتا: RZR، ایکائو: OINR)بوسیله عنوان یک فرودگاه تشریفاتی استفاده شد و پذیرای هواپیماهای (پاسارگاد) ویژه خاندان سلطنتی، مهمانان ویژه وسپس مسافرین خارجی و از جمله افراد انگلیسی بود که هتل همیشه رامسر را بصورت کامل کرایه کرده بودند.

در سایت فرودگاه رامسر آمده است که ۲۵ مرداد ۱۳۳۲ محمدرضا پهلوی و ثریا از فرودگاه رامسر بوسیله بغداد پرواز کرده و از آنجا به ایتالیا رفتند.

عمل ۱۷۹ پرواز تفریحی تو یک روز از افتخارات فرودگاه رامسر است.

تو کارنامه فرودگاه رامسر عمل ۱۶ تصعید مسافربری در یک روز دیده می شود.

پس از انقلاب،  فرودگاه رامسر تک مصرف عمومی مردم قرار گرفت و با روند افزایشی پروازی هم حالا یومیه چندین پرواز مسافربری دارد. در ماه های متنوع سال تعداد پرواز متفاوت بوده و داخل ایام خاص (برای مثال تعطیلات نوروز و ...) تعداد پروازها با رخساره زبر العاده افزایش یافته و تا اینکه ۱۶ پرواز رفت و رجعت روزانه همچنین ارتکاب شده است.

دو باندپروازی درون فرودگاه رامسر بود دارد؛   شامل یک باندآسفالت قدیمی به طول ۱۵۰۰ متر و به قدر ۴۵ متر (با احتساب شانه) که از جانب شرق باند ۳۱ و از سمت غرب باند ۱۳ نام گذاری شده است و دیگری باند متاخر بتنی که درون سال ۱۳۸۹ در سفر استانی رئیس جمهور لحظه بوسیله عنوان طرح ملی آغاز شد و برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰   به کشش ۲۷۰۰ متر در به خشکی امدن باند قدیمی دستور کار ریزی شد. در فاز مقدمه از  ۲۷۰۰متر مورد نیاز ساخت  ۲۴۰۰ متر آن بوسیله عرض ۶۰ متر (با احتساب شانه) انجام شد. این باند از سمت شرق باند ۳۰ و از سمت غرب باند ۱۲ شهرت گذاری شده است.      



  امکانات فرودگاه رامسر

 باند جدید فرودگاه رامسر که به گفته وب سایت این فرودگاه نخستین باند بتونی در فرودگاه های سرزمین به شمار می آید.

وسعت ترمینال فرودگاه رامسر با اجرای طرح ترقی در فاز مقدمه به ۱۱۰۰۰ مترمربع و تو مرحله دوم با ۱۱۰۰۰ متر مربع دیگر بوسیله ۲۲۰۰۰ متر مربع افزودن خواهد یافت.

این فرودگاه از نوع کنترل شده(Controlled Aerodrome) است و کلاس کنترل D را دارد.

سایت هواشناسی سینوپتیک فرودگاه رامسر به طور ۲۴ ساعته انجام شهریه می یواش.

واحد سوختگیری هواپیمایی فرودگاه رامسر فعال است.

 واحد پناه زمینی و آتش نشانی(CAT۵) متناسب شرایط فرودگاه با استانداردهای جهانی فعال است.

فرودگاه دارای جهیز روشنایی باند، تاکسی وی، اپروچ و پارکینگ و سه برج نورافکن بزرگ درون محوطه فرودگاهی پارکینگ هواپیما و پارکینگ خودروست.

این فرودگاه دارای دو مایه دیزل ژنراتور بخاطر مواقع اضطراری اندازه صاعقه است و همچنین چندی UPS از تمام تجهیزات در برابر اندازه برق بخانه برگشتن حفاظت می کند.
بوسیله نظر می رسد اوضاع زیاد بی قراری بخاطر مأموریت آرتمیس، مأموریت سرنشین دار ناسا بخاطر بازگشت به ماهخوب پیش نمی رود. قصر سفید، ناسا را مأمور کرده است تا سال ۲۰۲۴ این پروگرام را نظریه کند؛ بااین حال مشکلات بودجه و عیب های فنی همچنان پیاده شدن قاعده نحو این سازمان بود دارد.

هنوز مشخص نیستناسامی تواند تنها تو چهار سال ونیم به خشکی امدن تمام چالش های سیاسی، مالی و فنی پیروز شود و این برنامه را عملی کند یا خیر. به گفته ی رایان واتکینز، دانشمند قمری مؤسسه ی علوم سیاره ای:اگر همه چیز خوب پیش برود، می نبوغ موانع را پیاده شدن زد؛ اما باید همه ی عوامل دست به دست هم دهند.

رهبران ناسا باید در مورد چگونگی پیشرفت مأموریت آرتمیس، خواهر دوقلوی آپولو (آرتمیس داخل اساطیر یونان خواهر دوقلوی آپولو است) تصمیم های کلیدی بگیرند. راکت ناسا برای فرستادن آدم بوسیله اعماق فضا هنوز آماده تراشیدن و پس از پایانبرنامه ی آپولو درون ۱۹۷۲ هیچ سطح نشین قمری جدیدی نیز توسعه داده نشده است. علاوه بر این کنگره بودجه ی ناسا را کنترل می کند و به دید می رسد علاقه ای به تخصیص بودجه برای مأموریت های ماه ندارد.



ناسا از زمان عاقبت دستور کار ی آپولو در سال ۱۹۷۲ تاکنون، هیچ سطح نشین قمری دیگری ترقی نداده است

ناسا برای بزمین نشستن به شعار بلندپروازانه اش تلاش می کنند، در همین حین چین برای ارسال فضانورد به ماه تا اواسط ۲۰۳۰ آماده می شود. گره طی خانه دادن سال گذشته، مجموعه ای از مأموریت های بدون سرنشین ماه را با موفقیت به پایان رسانده است و در ماه ژانویه کاوشگر چانگ ای ۴ را به نشانی نخستین فضاپیمای ساخت دست انسان در نیم ی پنهان ماه فرود آورد.مقاله های مرتبط:چرا سکونت تو ماه خطرناک است؟آیا ناسا می تواند تا ۵ سال آینده بوسیله ماه بازگردد؟

بوسیله گفته ی مقام های چینی چهار مأموریت رباتیک دیگر برای ارسال به ماه دستور کار ریزی شده اند که با چانگ ای ۵ شروع می شوند. چانگ ای ۵ فراغت است تو ماه دسامبر به ماه برود و سنگ و مقبره این قمر را به زمین بازگرداند. براساس پیش بینی پژوهشگران قمری این مأموریت ها آزمایش های علمی را پیاده سازی و شالوده ای برای فرستادن انسان به ماه فراهم می کنند. کریستوف بیشل، پژوهشگر مؤسسه ی قانون و سیاست گذاری فضایی در لندن می گوید: «در دو دهه ی آینده، تماشایی فرود فضانوردان چینی روی سطح ماه خواهیم بود.»دستیار از سایرین

ناسا برای بازگشت به ماه به دنبال واگذاری یک مجموعه وظایف مهم بوسیله شرکای تجاری است. این وظایف محتوی آزمایش های متخصص و علمی پرواز به سطح ماه و حاضر کردن شالوده ای برای مأموریت سرنشین دار نهایی است. درون ماه مه، راه اندازی فضایی از امضای قرارداد با سه همکاری خبر عدالت که با سطح نشین های رباتیک، ۱۴ آزمایش را درون سطح ماه عمل خواهند عدالت.

یکی از راه اندازی ها، Orbit Beyond در نیوجرسی است که در سه گانه ماهه ی ثالث ۲۰۲۰، سطح نشینی را به دریای ایمبریوم ماه ارسال خواهد کرد. به گفته ی جان مورس، سرپرست علمی Orbit Beyond در نشست منابع فضایی داخل گلدن کلرادو، این کاوشگر حامل چند ابزار ناسا ازجمله ابزاری برای نظارت بر سطح پرتوهای کیهانی است که فضانوردان در معرض آن قرار می گیرند. آزمایش های نظارت به خشکی امدن اشعه قبلا هم در مأموریت هایی مثل چانگ ای ۴ انجام شده اند.



دریای ایمبریوم میزبان آزمایش های ناسا بخاطر اندازه گیری استاندارد پرتوهای فضایی خواهد بود تاکنون هیچ کدام از سطح نشین های پیشنهادی بخاطر مأموریت بازگشت به ماه، ساخته، آزمایش یا پرتاب نشده اند

طی چند سال آینده، ناسا مأموریت های بیشتری را به شریک شدن های خصوصی واگذار خواهد کرد. این کاوشگرها بوسیله نرم کردن پیچیده برنده می شوند و با مدل برداری های رباتیک از حجر های ماه و نظارت پهلو موقعیت های فرود مأموریت های سرنشین دار بوسیله اوج خود می رسند.

تو همین حال، ناسا برنامه ی ترقی ی اسپیس لانچ سیستم (SLS)، راکت وزین خویشتن و کپسول مسافربری اوریون را به پیش می برد که فضانوردان را به اعماق فضا حمل خواهند کرد. راکت SLS و اوریون هردو مقیاس هایی بازطراحی شده ی از نسخه های ابتدایی ای محسوب می شوند که ناسا بخاطر ارسال فضانوردان به مأموریتی سیارکی و پس ازآن مریخ درحال کار روی آن ها حیات. اولین آزمایش بدون سرنشین خیساندن کپسول و راکت برای میانه ی ۲۰۲۰ زما بندی شده است و به نظر نمی رسد که مقدماتی آزمایش سرنشین دار نیز پیش از آغاز ۲۰۲۲ انجام شود.برنامه ی فرود

مبصر ترین چالش ناسا درون تقلا برای بازگشت بوسیله ماه پس از پرتاب با اوریون با SLS، ساخت سطح نشین اهمیت است که بتواند فضانوردان را بوسیله سطح ماه برساند. شرکت های تجاری چنین سطح نشینی را روی کاغذ طراحی کرده اند که یکی از آن ها بلو مون (Blue Moon)، سطح نشین ساخت بلو ارجین است. سطح نشین دیگر به لاکهید مارتین علاقه دارد که با اقتباس از سطح نشین فونیکس که سال ۲۰۰۸ روی مریخ فرود آمد، طراحی شده است؛ ولی هیچ کدام از این وسایل نقلیه ی فضایی تاکنون ساخته، آزمایش خواه پرتاب نشده اند.

از طرفی مدل سازی گیت وی (Gateway)، گیرایی مداری ماه نیز هنوز نامشخص است. براساس طرح ناسا، آرتمیس از این پایگاه به نشانی سکویی بخاطر قدم گذاشتن به سطح ماه استعمال می بطی ء. این پروژه، بازسازی یکی از پروگرام های ناتمام ناسا است که راحتی بود به نشانی بخشی از طرح سال ۲۰۱۳ برای ارسال فضانوردان به سیارکی در معاشرت زمین انجام شود.

در ماه مه، ناسا از طرح سودا اولین حصه گیت وی از شریک Maxar Technologies در وست مینیستر کلورادو اطلاع داد. این بخش، ماژولی برای ارجاع کارمایه و پیشرانه است؛ ولی هنوز مشخص نیست که دیگر مدخل های رله قمری ناسا از کجا خواهند آمد و تا چه حد تیره خواهند حیات. این موسسه تنها جزئیاتی را در مورد نحوه ی شریک سطح نشین های عاری سرنشین، پروازهای سرنشین دار و گیت وی با یکدیگر و پیشبرد این طرح ها در چهار سال ونیم آینده منتشر کرده است. به گفته ی توماس زوربوخن، سرپرست واحد علمی ناسا:توفیق این طرح ها مستلزم شریک شدن تمام بخش ها با سرعت فراز است و سهام داران متعدد در میزان این سرعت نقش دارند. البته باید احتمال خطا را هم در نظر گرفت.



شریک هایی قرین Blue Origin سطح نشین هایی را نقشه کشی کرده اند که هنوز به پرواز درنیامده اند مشکلات و چالش های دیپلماتیک

دنده که بودجه ی ناسا را کنترل می کند، کمی نسبت بوسیله مأموریت بازگشت به ماه بی میل است. در کتاب ۲۵ ژوئن، مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها، لایحه ی هزینه ی ۲۰۲۰ ناسا را پسند کرد که تو آن، التماس مأموریت آرتمیس نادیده گرفته شده حیات. بااین حال، سنای دامن کنترل جمهوری خواهان هنوز باید درون تک بودجه ی پیشنهادی سال ۲۰۲۰ ازجمله درخواست ناسا برای تأمین مالی آرتمیس تصمیم گیری بطی ء.

کشمکش های کامل با دنده بر قانون تأمین مالی، تقلا های ترامپ برای بازگشت بوسیله ماه را بر باد می دهد. طرحی که جورج بوش پدر در سال ۱۹۸۹ پیشنهاد داد، هرگز نتوانست رأی دنده را ستاندن کند؛ و پروگرام ای که جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد، توسط باراک اوباما در سال ۲۰۱۰ رد شد؛ اما بعد از آن در سال ۲۰۱۱ برنامه ی توسعه ی راکت SLS را آغاز کرد که ترامپ امروزه مشیت کاربرد از آن را دارد.کشمکش های تمام با کنگره بر عادت تأمین مالی، تلاش های ترامپ برای بازگشت به ماه را بر باد می دهد

ترامپ شروع پیشنهاد ارسال فضانوردان به ماه را در سال ۲۰۱۷ مطرح کرد و درون عرض چند ماه، ناسا اعلام کرد تا سال ۲۰۲۸ بوسیله این کمال مطلوب خواهد رسید؛ ولی ابتدای امسال، ترامپ سال ۲۰۲۴ را به عنوان ضرب العجل پروگرام ی آرتمیس تعیین کرد. به عقیده ی جیم برایدنستاین، مدیر ناسا، این زود برای پایان دادن به تغار های سیاسی بین رئیس جمهوران کنار سر بازگشت به ماه تعیین شده است. درصورتی که ترامپ مرحله دیگر برنده بازی انتخابات آتی شود، تا ژانویه ی ۲۰۲۵ پیاده شدن سرکار باقی خواهد ماند؛ بدین معنی که فرود پیاده شدن سطح ماه حداقل ازنظر تئوری در دوروبر ی ریاست جمهوری او موافقت خواهد افتاد.

بوسیله گفته ی تیسل مویر هارمونی، تاریخ شناس فضایی و سرپرست موزه ملی هوافضای اسمیتسونین داخل واشنگتن دی سی، تقریبا همه چیز در مورد آرتمیس با آپولو متفاوت است. جان اف کندی، مهتر جمهور وقت آمریکا درون سال ۱۹۶۱، برنامه ی فرود بر ماه را به عنوان راهی برای تثبیت موضع ایالات متحده بوسیله عنوان ابرقدرت جهانی خواستار شد و هر دو کانون نمایندگان و سنا نیز از همان ابتدا از این هدف پشتیبانی کردند. هارمونی می گوید:این نوع دستور کار ها به شدت پرهزینه و وابسته به اختیارات سیاسی هستند. درگذشته هر دو گروه جمهوری یا و دموکرات به پروگرام ی آپولو تعلق مند بودند. صرف کردن نظر از اینکه ترامپ بتواند حمایت های لازم برای این برنامه را جذب کند، خروجی آرتمیس هم بیش مهم خواهد بود.

چین هم با موانع مختلفی برای فرستادن مردم به ماه روبه رو است. چین فضانوردان را به آزمایشگاه های فضایی در مدار پائین زمین سفیر و به دنبال تکمیل یک ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۲ است، ولی هیچگاه امتحان ای بخاطر فرستادن انسان به فضاهای دورتر که نیازمند فضاپیما و فناوری فرود پیشرفته لطافت است، ندارد. به گفته ی بیشل، بزرگ ترین چالش این کشور احتمالا توسعه ی راکت ارزان برای ارسال مردم به اعماق محیط است.بیشتر بخوانید:چرا سکونت داخل ماه خطرناک است؟ناسا اطلس ای شگفت انگیز از سیاره های فراخورشیدی شناخته شده منتشر کرداستفاده از کامپیوتر قدیمی پروژه آپولو بخاطر استخراج بیت کوینآزمایش موفقیت آمیز سیستم خروج اضطراری کپسول اوریون ناساآیا با یک تلفن همراه امروزی می توان انسان را روی ماه فرود آورد؟
فدایی افراد از شمع گوش و برخی دیگر از گوش پاک کُن ها برای پاکیزه کردن گوش استفاده می کنند. شما از کدام دسته اید؟ شاید شما از کسانی هستید که اصلا به تمیز کردن شنوایی اعتقادی ندارند. پزشکان هم می گویند که هیچگاه نیازی بوسیله تمیز کردن این عضو حساس بدن وجود ندارد. شنوایی ها معمولا خودشان وظیفه پاک سازی خود را به عهده داری می گیرند و بوسیله جز مواردی که لایه چرب و چسبنده آن را از سرزمین بیرونی کانال گوش ها پاک می کنید دیگر نیازی بوسیله پاک سازی قسمت های درونی حیات ندارد. برای تمیز کردن قسمت قلب گوش هم باید نکاتی را به خاطر بسپارید که درون ادامه مطرح می شود.

حتما بخوانید:شستشوی شنوایی و خطرات احتمالی آنانواع بلیچ دهان و هرآنچه قبل از انجام آن باید بدانیداز بین بردن خط خنده؛ علت، پیشگیری و گونه های علاج آن موجب تشکیل معصیت مومی و چسبنده در گوش چیست؟

یکی از دلایل مهم ای که برای تمیز کردن شنوایی وسوسه می شویم، وجود جرم مومی لباس و چسبنده ای است که درون گوش ها صبر دارند. به بود آمدن این جرم، غریزی است و برای چرب نگه داشتن شنوایی تولید می شود. اگر جرم شنوایی نبود، تو این عضو از بدن احساس خشکی و خارش آزارمان می داد.



جرم گوش، خاصیت ضدمیکروبی بی آرامی دارد و این یعنی، شنوایی ها می توانند بوسیله نعوظ خودکار خودشان را تمیز نگه دارند. جرم موجود درون گوش مانند یک نگهبان، حکم پالایش گرد و غبار و آلودگی های خارجی را ارتکاب می دهد و با به دام انداختن آلودگی های بیرونی، جلوگیری کننده از ورودشان به درون شنوایی می شود.

وقتی که اول بوسیله جویدن می کنید و فک را تحرک می دهید، به در رو خطا های قدیمی گوش از کانال بیرونی گوش به سمت درب خروجی دستیار می کنید. جرم هایی که به دروازه شنوایی می رسند، معمولا خشک هستند و از گوش بیرون می شوند. جرم یا همان آشغال گوش در نواحی عمیق درونی کانال آن مصنوع نمی شود بلکه درون لایه های بیرونی لباس می گیرد.

پس عزب علت اینکه گوش با معصیت های موجود تو آن درون نواحی عمیق تری متشابه نزدیک و ظهر پرده خود دچار چسبیده شدن ناشی از تجمع بزه ها می شود، استفاده از گوش پاک کن و ادوات قرین آن است. اینها می توانند باعث بوسیله ظهر رانده شدن جرم ها درون گوش شوند و آن را کیپ و عقد کنند. نتایج استفاده از گوش پاک کن و وسایل دیگر چیست؟ عفونت گوش؛ پارگی پرده گوش؛ فقدان و کاهش غلبه گوش.

با این اوصاف، باید گوش ها را پاک و تمیز کنیم؟ پاسخ منفی است. بجای کانال گوش نباید منزه شود. اما اگر میزان شایان توجهی از جرم در گوش بوسیله وجود آید، بوسیله طوری که علائمی آزاردهنده ایجاد درنگ و جلوگیری کننده از معاینه گوش از سوی پزشک شود، حالتی موسوم به سِرومِن ایمپکشن(cerumen impaction)در شما ایجاد خواهد شد.

سرومن ایمپکشن، حالتی است که خلال آن، کانال یکی از شنوایی ها یا هردو کاملا عقد می شود. نشانه های این حالت بوسیله تطویل زیر است: درد شنوایی یا احساس گرفتگی گوش؛ عاطفه کیپ شدن گوش؛ از دست اعطا کردن قدرت شنوایی که به مرور زمان وخیم تر می شود؛ شنیدن صدای اکسید در گوش که بوسیله وزوز گوش معروف است؛ خارش، نشت و برون رفت بوی کریه از گوش؛ سرفه کردن.

وقوع چنین علائم و حالاتی در گوش بسیار نادر است. ولی چنانچه با آنها مواجه شدید، شاق را به گردن خطا گوش نیندازید و سریعا با پزشک وابستگی بگیرید. او می تواند ریشه بغرنج تان را کشف کند. پزشک می تواند با وسیله ای مخصوص، داخل کانال شنوایی را معاینه بطی ء و به کمک ابزارهای کوچک مخصوص، عملیات ساکشن یا شستشوی گوش، گوش تان را پاک سازی نماید. بایدها و نبایدها در تمیز کردن گوش چیست؟



اگر احساس می کنید که در لایه بیرونی گوش تان جرم حیات دارد و این جرم مشکلی جدی به بود نیاورده است با پاکسازی قسمت قلب گوش با بافتن می توانید مشکل را حل کنید. برای بطی ء و خارج کردن منکر گوش از روغن خصوصی نوزادان، روغن های غریزی بی خطر و گلیسیرین بهره ببرید. درون داروخانه ها هم بسته هایی بخاطر مبرا کردن گوش وجود دارد.

استفاده از گوش پاک کُن ها برای پاک سازی گوش اصلا موعظه نمی شود زیرا می توانند باعث بروز مشکلات کوچکتر شوند: هُل اعطا کردن منکر گوش به بخش های عمیق تر گوش؛ کُند کردن فرایند طبیعی خروج منکر از شنوایی ها؛ جریحه پرده گوش؛ گیر کردن گوش پاک کن در گوش.

یادتان باشد که کاربرد از گوش پاک کُن و هر شئ نوک نم دیگری برای گوش بوسیله شدت اشتباه است. علاوه بر اینها از مواد زیر نیز به قصد منزه کردن گوش مصرف نکنید: هیدروژن پرواکسید خواه آب اکسیژنه: اگر مشکل گوش تان فقط ازدحام معصیت نباشد و پای چیز جدی تری به میان باشد، استعمال از این ماده می تواند شرایط را وخیم نمدار بطی ء. شمع شنوایی: تحقیقات مدال می دهد که این ماده تیمار داخل تمیز کردن گوش، مؤثر نیست و امکان پذیر است باعث جراحت شود. شمع های پوکی که بخاطر تمیز کردن استفاده می شوند باید تو کانال شنوایی فراغت بگیرند و جانب انتهای آنها که بیرون گوش است، محسوس می شود. سازمان جهانی غذا و دارو(FDA) کشف کرده که این شمع ها باعث سوختگی و گاهی سوراخ شدن پرده و بخشی میان گوش میانی و کانال گوش می شوند. خون ریزی، مسدود شدن گوش و آتش سوزی در منزل هم می تواند از عواقب این متد نامطلوب باشد. علائم چسبیده و عقد شدن گوش چیست؟

زمانی که شنوایی مسدود می شود و خطا موجود در آن افزایش پیدا می کند، مشکلاتی درون گوش پیش می آید و گوش قدری آزرده می شود. بعضی از افراد احساس می کنند که گوش پایگاه کیپ شده و درد هم احساس می کنند. چطور باید شنوایی ها را پاکیزه کرد؟



بهترین و امن ترین روش برای پاکسازی شنوایی ها مراجعه بوسیله پزشک است تا با وسایلی که در وارستگی دارد، جرم و آشغال گوش را بزداید. پزشکان معمولا با ابزارهای مافوق فرمان پاکدامن کردن شنوایی ها را پیاده شدن عهده می گیرند: ابزار ساکشن؛ ابزاری قاشق مانند؛ فورسپس.

پزشکان با معاینه و بررسی شرایط هر فرد می توانند به مشکلات ریشه ای دیگر که ممکن است در شنوایی وجود داشته باشد و نیاز به پیگیری دارد اندوه معلول ببرند. با این تفاسیر، اگر باز تیمار تمایل بوسیله مبرا کردن گوش در منزل دارید، از رویه کارهای زیر کمک بگیرید: کاربرد از پارچه نم

یک پارچه خواه دستمال کاغذی را با آب ولرم مرطوب کنید. سپس از چلاندن آب افزودن حوله خواه بقچه با آنها سطح بیرونی شنوایی را پاک کنید. اما هرگز و هرگز فراموش نکنید که فرو کردن اشیای مختلف درون گوش اصلا امر درستی محو و بخاطر پاک سازی تیمار فقط باید روی قسمت قلب آن متمرکز شوید. روغن های معدنی یا قطره های شنوایی سنتی

استعمال از روغن های معدنی یا قطره های مخصوص گوش غصه راهی برای مبرا کردن آن است. حل ها و راه کارهای متنوعی بخاطر روان ساختن معصیت شنوایی و خارج کردن آنها از گوش وجود دارد: چربی نوزاد؛ روغن معدنی؛ گلیسیرین. شست وشوی گوش

بسته هایی برای شست وشوی گوش درون داروخانه ها عرضه می شود اما بخاطر این کار بهتر است به مطب پزشک مراجعه کنید و این کار را مافوق نظر فردی ماهر ارتکاب بدهید. پزشکان قبل از مطلع شست وشو از چکه هایی مخصوص استعمال می کنند. سیلان شست وشوی گوش بوسیله این نظم است که قبل از استفاده از قطره و آب برای شستن گوش، دمای آنها باید بوسیله دمای بدن نزدیک شود. اگر دمای آنها مناسب نباشد و مثلا مشتعل در گوش ریخته شوند، امکان ابراز مشکلاتی مشابه سرگیجه به حیات خواهد آمد.

در فرایند شست وشوی گوش از یک سرنگ استفاده می شود تا محلول و آب را به داخل کانال گوش تنقیه کند. چکه های لازم قبل از شست وشوی گوش هم باید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل بوسیله داخل شنوایی فرد ریخته شوند. لازم است، بی مانند سر خود را کج نگه دارد تا قطره کاملا به درون کانال گوش نحو پیدا کند.

کسانی که دچار مشکلات زیر هستند نباید گوش شان را شست وشو بدهند: ابتلا به دیابت؛ وجود سوراخ در پرده گوش؛ اگزما (درماتیت) یا مشکلات پوستی دیگر در گوش یا پوست حوالی آن؛ ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن؛ حیات لوله تو پرده گوش بخاطر جلوگیری از تجمع مایعات تو گوش میانی. چه زمانی باید بوسیله پزشک مراجعه کرد؟



اگر عاطفه می کنید که گوش تان مسدود شده است و با راه کارهای ساده خانگی، مشکل تان رفع نشده باید بوسیله پزشک مراجعه کنید. داخل صورت مشاهده علائم دون که مربوط به عفونت شنوایی هستند هم نیاز به مراجعه به پزشک وجود دارد: وجود درد در گوش خواه نواحی اطراف آن؛ نشت مایعات از گوش؛ دشواری تو گوش.

علاوه بر ردیابی عفونت شدید گوش، در صورت مسدود شدن های پیاپی گوش غم احتیاج به رجوع به پزشک حیات دارد. برای رهایی از این حالت، پزشکان راه کارهایی برای ارائه در جوانمردی دارند. امکان تعیین یک دستور کار مشخص بخاطر پاک سازی مداوم گوش ها تیمار وجود دارد. در این صورت، فرید می تواند گوش هایش را همیشه پاکدامن و پاک نگه دارد. درون فرجام

یادتان باشد که بزه گوش، کارکردی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش در بدن دارد و با جذب گرد و غبار و آلودگی های خارجی، جلوگیری کننده از گونه یافتن آنها به داخل عمق گوش می شود. جرم شنوایی معمولا بدون نیاز بوسیله مداخله شما از گوش تان خارج می شود. در صورتی تیمار که به راحتی از شنوایی خارج نشود، بهترین و کم قیمت ترین راه، مراجعه به پزشک است. نظیف کردن گوش درون منزل، خطراتی دارد که بهتر است برای کف نفس از آنها، این کار را تا جایی که برای تان مقدور است، خودتان انجام ندهید. درون ادامه بخوانید: آیا گوش دادن به موسیقی با صدای بلند به شنوایی آسیب می رساند؟
نوکیا به رخساره کاملا بی درخت سرو صدا جدیدترین روتر مش وای فای خود را معرفی کردن کرده است. این محصول که Beacon 1 صیت دارد، با مرام نمایش تجربه ای مثل با Beacon 3 اما با قیمتی ارزان تر بوسیله بازار ارائه شده است. روتر یادشده از وای فای دوبانده با استانداردهای 802.11k/v  و سرعت AC1200 پشتیبانی می نرم و ۲ گیگابیت پورت اترنت دارد.





یک روتر Beacon 1 به تنهایی می تواند تقریبا ۱۴۰ متر مربع را پوشش دهد؛ ولی بدون تردید توان کلیدی این محصول، پشتیبانی از جهیز مش است که در آن می نبوغ سه گانه روتر را بوسیله هم متصل کرد تا محدوده ای به مدت معین ۴۲۰ متر مربع را پوشش دهند.

همچنین روتر جدید نوکیا می تواند باند وایفای ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز را با شبکه اترنت ترکیب کند تا اتصال بهینه ای را درون شبکه ارائه دهد.



نوکیا برای مدیریت این دستگاه، اپلیکیشنی را فراهم کرده است. در این اپلیکیشن، نقشه ای گرمایی به کاربر ارائه می شود تا به واسطه آن بتواند نقاط بیرون از دسترس را به شبکه اضافه کند، همچنین فهرستی از دستگاه های متصل به روتر همچنین درون دسترس کاربر استراحت دارد. برای سپرده های چندگانه Beacon 1، قابلیتی برای جفت سازی خودکار روترها حیات دارد تا به دستگاه آن، عزب با نصب یکی از روترها، دیگر روترها نیز به قیافه خودکار متد اندازی و هموار شوند.

یک روتر Beacon 1 نوکیا، ۱۲۹ دلار قیمت دارد و سپرده سه تایی آن با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه می شود. هردو نوع تکی و سه تایی روتر مذکور اینک در وب سایت آمازون داخل دسترس فراغت دارند.

بیشتر بخوانید:تصاویر و مشخصات احتمالی گوشی جدید نوکیا فاش شدمقایسه برترین پردازنده های میان رده دنیای موبایلنوکیا با مشارکت پژوهشگران، عمر باتری ها را ۲.۵ برابر می کندتغییر مکان سرورهای HMD Global برای حفظ پناه کاربرانبا Sailfish OS جایگزین جدید هواوی برای اندروید آشنا شوید
انواع گوناگونی از مطالب پشتیبان حیات دارد که برخی از آنها برای بحث های منطقی مناسب ترند و برخی دیگر مناسب مناظره های احساسی هستند. شماری مطالب پشتیبان هستند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. اما هر مطلبِ پشتیبانی بخاطر همگی ی موقعیت ها سودمند یا مؤثر نیست؛ بلکه هریک موقعیت مناسب خود را دارند.

شواهد علمی

شواهد علمی، شواهدی هستند که برای پشتیبانی یا تقابل با نظری یا فرضیه ای علمی به کار می مسئله. تمایل می رود که چنین شواهدی تجربی باشند و با روش شناسی های علمی هماهنگی داشته باشند. استانداردها بخاطر شواهد علمی بر شالوده اساس ی موردنظر اختلاف دارند؛ ولی خال ی قوتِ شواهد علمی معمولا بر اساس نتایج تحلیل آماری و نقاط قوت کنترل های علمی است. به لباس گسترده، مدرک علمی می تواند هر آماری یا حقیقتی باشد که از طریق اسلوب های علمیِ برقرار ثابت شده است. آمار و ارقام برای مناظره های منطقی ضروری هستند. تجربه ی شخصی

تجربه ی شخصی، بازگویی رویدادی است که واقعا برای سخنران رخ داده است. تجربه ی شخصی برای بحث های احساسی بافایده است؛ اما غالبا بوسیله کارِ بحث های علمی برنده نمی آید. شواهد حکایتی

شواهد حکایتی، شواهدی از حکایات (داستان ها) هستند. زیرا نمونه کوچک است، احتمال بیشتری وجود دارد که این مدرک بوسیله دلیل انتخاب گزینشی یا برعکس نمونه های غیرقابل فراگیر از موارد نوعی، بی اعتبار باشد. سند حکایتی پشتیبانیِ نامطمئن برای یک ادعاست؛ و فقط به جای مدرکی محکم خیس پذیرفته می شود. با این حال، بوسیله اختصاص برای بحث های احساسی کار کننده است. دریافت

شهود، اقتدار تصرف معرفت بدون مداخله یا بوسیله کارگیری منطق است. شهود باورهایی برای ما فراهم می کند که نمی توانیم داوری گیرایی کنیم. به همین دلیل، اخذ در مجموع، پشتیبان چندان استحکام نیست. گواه

گواه، زمانی است که کسی از طریق ایده، دشت خواه انفراد دیگر سخن می گوید. برای نمونه، بخاطر تبلیغات کاهش اندازه اغلب از گواه بهره می گیرند. قدرت این پشتیبان، درون معیار متقاعدکنندگیِ ویژگی است که گواه می دهد. بهره گیری از مطالب پشتیبان

مطالب پشتیبان، مناقشه ها را تقویت می کنند و می توانند آنها را برای مخاطبان متقاعدکننده نمدار سازند.

مطالب پشتیبان بخاطر تبدیل یک دیدگاه بوسیله بحثی متقاعدکننده قهری هستند. اینکه بتوانید چیزی بگویید و سایرین آن را فورا به نشانی جوهر بپذیرند، مزیتی است که سخنرانان قدری تو موقعیت هایی محدود از آن نصیب مند هستند. تو اغلب موارد، مخاطبان صرفا نمی خواهند پذیرای دیدگاهی باشند که می خواهید اعتقاد کنند؛ بلکه تو اثر درکِ چرایی مقبول آن هستند.

مطالب پشتیبان انواع گوناگونی دارند؛ از شواهد علمی تا امتحان های انحصاری. هرکدام از آنها برای موضع های متفاوتی مفید هستند؛ ولی همگی به حکم می جریان تا مخاطب را به پذیرش ایده ی شما وادارند.

با این حال، همگی ی شواهد پشتیبان به شکل برابر ساخته نشده اند. بخاطر نمونه، شواهد علمی قطعا بخاطر موضع هایی مانند آزمون ضروری هسند؛ توسل بوسیله احساساتِ استاد، احتمالا نتیجه ای مثبت به همراه نخواهد داشت؛ در این موقعیت، بیان و تجرید واقعیت های ثابت قدم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش است. از شواهد علمی بخاطر اثبات مجموعه ای از حقایق یا شرایطی که داخل جهان بود دارد، استعمال می شود.

درون نمونه های دیگر، شواهد تجربی نمدار به شما کمک می کنند تا در سطحی شخصی برنده با مخاطب ارتباط منیع کنید. امتحان های شخصی و حکایت ها برای برقراری ارتباط احساسی با مخاطب عالی هستند. اینکه از نظر احساسی بتوانید ارتباط قرص کنید، کمک می کند تا مقداری از بی حوصلگی مخاطب بکاهید و این فقره اغلب با ارجاعاتی به واقعیت امکان پذیر است.

با این حال، روزی گیری از شواهد غیرعلمی با خطراتی همراه است. معلومات غیرعلمی اغلب متناسب تعمیم نیستند. برای اینکه یک رمان (یا کلکسیون ای از رمان ها) بوسیله این معنا نیست که لزوما نمایانگر حقیقتی گشاد تر است. بوسیله همین دلیل، برخی از مخاطبان نسبت بوسیله مطالب پشتیبانِ غیرعملی مشکوک هستند. برای نمونه، طرحِ حکایتی از غوطه شدنِ یک قایق، احتمالا اکثر مخاطبان را متقاعد نمی کند که همه ی جهاز ها غرق می شوند. تلاش بخاطر به کارگیری این گونه شواهد ممکن است با کاهش اعتبارِ موهوم شما به نشانی منبع، معیار پذیرش ادعای شما را تضعیف کند. بهره گیری مؤثر از مطالب پشتیبان

مطالب پشتیبان فقط در صورتی مؤثر هستند که به متقاعد کردن مخاطب دستیار کنند.

مطالب پشتیبان فرق میان یک دیدگاه و یک بحث متقاعدکننده را نشان می دهند. مطالب پشتیبان تنها اگر بوسیله متقاعدکردنِ مخاطب کمک کنند، مؤثر تلقی می شوند. نوع مطالب پشتیبانی که باید به کار روند، به موارد زیر وفاق دارد: مطالب پشتیبانِ موجود: همه ی گوناگون مطالب پشتیبان برای تمام مباحثه ها تو دسترس نیستند. اگر هیچ شواهدی موجود نباشد، مشخص است که نمی استعداد از آنها بهره گرفت. ایده ای که از آن پشتیبانی می شود: اگر شما داخل تلاشید تا تشریح دهید که بستنی مورد دلبستگی تان شکلاتی است، آنگاه شواهد علمی درباره ی خیساندن مولکولی بستنی شکلاتی به اندازه ی بحث های شخصی مؤثر نیست. نوع مناظره: مناقشه های احساسی و منطقی به دستگاه ی انواع گوناگونی از مطالب، پشتیبانی می شوند. همه نوع مطالبِ پشتیبانی می تواند برای مناقشه احساسی به امر روند؛ اما ارائه ی مطالب بخاطر برقراری رابطه با مخاطب شاید به حد ی حکایات مؤثر نباشد. بخاطر مناقشه های منطقی همچنین همه نوع مطلبی زیبنده استفاده است؛ با این حال، مؤثرترین مدل، شواهد علمی است؛ چون تجربی و واقعی است. مخاطب: مخاطبان گوناگون به لباس های متفاوتی به انواع گوناگونِ شواهد پشتیبان نفوذ کردن علامت می دهند. این رسالت سخنران است که تعیین کند کدام مطالب پشتیبان دریافتن پذیرترین و مؤثرترین هستند.

صرف دید از سنخ مطالب پشتیبان، آنها تنها در صورتی سودمند هستند که ثبوت سخنران را به همراه داشته باشند. اگر ارائه ی مطالب پشتیبان بوسیله گونه ای نباشد که شعار را تقویت کند، این مطالب کارکرد مؤثری نخواهند داشت.

برای نمونه، اگر شما داخل مقابل جمعیت جلال خطبه می کنید و از نموداری بهره می گیرید که روی یک صفحه کاغذ طبع شده است، رادیکال زدودن که معلوم چه می گوید؛ اگر مخاطب نتواند پیدا را ببیند، پس نمودار درک نمی شود و مؤثر زدودن. همین موضوع بخاطر انواع دیگر مطالب پشتیبان نیز صادق است؛ آنها فقط تو صورتی مؤثرند که مخاطب را وظیفه خور کنند.

کلکسیون آموزش سخنرانی و تدبیر بیان مهارت سخنرانی و فن بیان را بیاموزید و مخاطبان را کدر و مبهوت خود کنید.

24،000 تومان20،000 تومان مشاهده محصول
پژوهشگران در مطالعه ای جدید محاجه کرده اند روش سیگنال دهی سلول های گیاهی چیزی تراشیدن که بتوانیم آن را بوسیله استراحت با سیستم عصبی جانوران مقایسه کنیم. این ایده خلاف نظری های کمینه شناخته شده ی زیست شناسی عصبی گیاهی است.

آنچه در دهه های اخیر درباره ی شیمی گیاهان سبز یاد اندوهناک ایم، این است که گیاهان بیش پویاتر از آن چیزی هستند که تصور می کنیم. آن ها می توانند صداها را حس کنند و دربرابر آن ها نفوذ نشان دهند؛ از صدای وزوز حشره ای گرده افشان پژمان تا صدای ترسناک جویدن برگ ها بوسیله وسیله ی حشره ای صیاد. لمس همچنین در برخی از گیاهان که از این فقره متنفرند، جهت آغاز واکنش می شود. آن ها می توانند با همدیگر ارتباط جماز و حالت کرختی واضح کنند و تا اینکه ممکن است توانایی یادآوری داشته باشند.

تفسیر عاطفی این مشاهدات پیچیده است و توصیف تغییرات مشاهده شده داخل نمو و هورمون های گیاهی با مشکلاتی روبه رو است. از اوایل دهه ی ۲۰۰۰ و شاید هم قبل تر، بحثی درباره ی معادل فاصل بین آنچه پاسخ شوک دربرابر تغییرات محیطی تعریف می شود و آنچه ممکن است علت همدردی ما با شوک شود، رواج پیدا کرد. با این حال، منتقدان استدلال می کنند که این مقایسه محدودیت هایی دارد. این دیدگاه حتی می تواند اثرهای نامطلوبی با خود به همراه داشته باشد. لینکلن تایز، متخصص گیاه شناسی دانشگاه کالیفرنیا در سانتاکروز می گوید:بزرگ ترین ریسک مردم انگاری گیاهان در استیناف این است که این موضوع بی طرفی پژوهشگر را تضعیف می درنگ. آنچه دریافته ایم این است که گیاهان و جانوران طی راهبردهای بسیار متفاوتی تکامل پیدا کرده اند. مغز اندامی بسیار پرهزینه است و درون اختیار داشتن سیستم عصبی توسعه یافته برای گیاه مطلقا هیچگاه مزیتی ندارد.



تنها حیوانات از شبکه ای از نورون های مسئول پردازش محرک ها و محاسبه ی نفوذ کردن روزی می برند. هیچ کس نمی گوید گیاهان اجتماعاتی از ماده ی خاکستری و اعصاب محیطی دارند؛ اما همان نعوظ که دانشمندان درباره ی سیگنال دهی پیچیده بین سلول های گیاهی و نیز ارتباط بین گیاهان انفرادی آگاهی به دست می آورند، درباره ی مقایسه ی آن با مسیرهای مشابه موجود در جانوران بیشتر وسوسه می شوند. برای مثال، ایده ی استفاده از واژه «ادراک جمعی» برای گیاهان را در دید بگیرید. پژوهشگران در گزارش خود توضیح می دهند:مقاله های مرتبط:گیاهان چگونه از خود دفاع می کنند؟کشف چگونگی عاطفه حرارت تو گیاهانکوری گیاهی؛ چرا نمی توانیم گیاهان را ببینیم؟براساس این ایده، رفتار شوک نتیجه هماهنگی بین سلول های انفرادی و بافتن ها است؛ درست شبیه حل مسئله ای که در بستگی و همکاری اعضای کلنی زنبورعسل دیده می شود؛ اما این قیاس چندین مشکل دارد.

زنبورها برضد سلول های در علف هرزه آزادی آمدو شد دارند. همچنین، از نظر بحث تولیدمثل تضاد ژنتیکی بزرگ تری بین اعضای انفرادی گروهی از حشرات حیات دارد؛ اما یکی از بغرنج سازترین قیاس ها، این است که حداقل فدایی گیاهان امکان پذیر است قابلیت آگاهی داشته باشند. این تو حالی است که دانشمندان قرن ها است ار نظر توصیف این پدیده درون انسان ها نیز با شاق مواجه هستند. پیشنهادهایی مانند اینکه فعالیت شبه تندخو شناسایی شده تو انتهای جوهر های گیاهی ممکن است متشابه اجرا عدد باشد؛ مخصوصا وقتی ما پاسخ های بافتی را با شرایط جانوری مقایسه می کنیم، بسیار بعید به نظر می رسند. داخل مقابل، جانوران بسیار یدکی بود دارند که ما اصلا به این قاعده درباره ی آن ها خاطر نمی کنیم. تایز می گوید:اگر حیواناتی وجود دارند که از آگاهی بی بهره هستند؛ پس، می توانید کاملا مطمئن باشید گیاهان که حتی عصب ندارند، فاقد این خصوصیت هستند.

از فدایی از جنبه ها شاید عصب شناسی گیاهی فعلی گرداگرد ی قبل از آغاز این شاخه از علم باشد. شاید پژوهش های آینده علامت دهند همین اعمال عادی که در گیاهان می بینیم، به نوعی با آنچه داخل جانوران با عنوان آگاهی می شناسیم، مقایسه شدنی باشد. با وجود این، تایز و همکارانش محاجه می کنند گوناگون آزمایش هایی که عصب شناسان گیاهی نتایج خود را براساس آن اعتراف می کنند، باطراوت گیری ها و دقت موردنیاز برای طرح این طور ادعای بی پروایی را ندارد. تایز می گوید:افراد زیادی را داخل اجتماع ی عصب شناسی گیاهی می شناسم که مایل اند بوسیله حوزه ی علمی آن ها به کتاب های درسی وارد شوند؛ اما در حال حاضر درون این ماخذ سئوال های بی پاسخ بسیاری وجود دارد.

این پژوهش داخل نامه ی Trends in Plant Science منتشر شده است.بیشتر بخوانید:بقای گیاهان چگونه پس از فاجعه چرنوبیل تداوم یافت؟۶ واقعیت شگفت انگیز درباره مورچه هاتاثیر زندگی مدرن بر استخوان های انسانانسان متد غالب؛ نگاهی تمامیت به تکامل و پیدایش آدم فهمیده (جزء سومین و پایانی)آدم ها ۶۰۰ گونه گیاهی را تو ۲۵۰ سال گذشته منقرض کرده اند
به گزارش شهرنوشت،پیروز حناچی داخل دوازدهمین کنفرانس شورای معاونین که عصر سه شنبه ۱۱ نشانه در ساختمان اصلی شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارش برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: گزارش مذکور، گزارش خوبی است و بایستی همه مدیران روی آن اتفاق نظر داشته باشند، این پروگرام باید معطوف به حقیقی ترین چالش های مدیریت شهری یعنی حجم بالای نیروی انسانی و شرایط مالی باشد.

او با تاکید بر ضرورت احصاء و قیمت گذاری فضاهای اشتراکی و دارایی های بطرف خانه تهران گفت: احصاء و ارزش گذاری دارایی های مدلل پایتخت موضوع زیاد مهمی است؛ شاید داخل برخی نقاط نتوانیم به رخ کنجکاو این ارج گذاری را اجرا دهیم چراکه مقدار برخی از این فضاها مرتب تبدیل می کند، اما خوب است مجموعه های ورزشی و ساختمان های اداری و خواه فضاهای سبز را از رویت ارزش و قیمت، احصا کنیم.

حناچی تو بخش دیگری از سخنان خویشتن با رمز به ارامش شهرداری تهران با قرارگاه خاتم الانبیاء تصریح کرد: صبر است از نگرش اموال های بلوکه شده شهرداری تهران، بخشی از بدهی های مدیریت شهری به قرارگاه را صیقلی کنیم. حزن زمان برخی از پروژه ها را تقدم بندی کنیم تا قرارگاه پیاده شدن بن ترجیح آن ها را اجرایی کند.

شهردار تهران همچنین به برخی از پروژه های عمرانی صیقل و گفت: درون برخی از پروژه های عمرانی تکلیف ما بی پرده است و می توانیم آن ها را مشمول ماده ۴۸ کنیم؛ پارکینگ نزاکت در تپه های عباس آباد که از ابتدا حضرت سرمایه گذار بخش خصوصی در آن دیده شده بود، از جمله آن هاست.

حناچی ادامه عدل: لیس اجرای پروژه هایی از این دست دردسرساز شده است؛ به طور مثال، بی قراری اکنون بوسیله برهان نبود پارکینگ، اگر برنامه ای در باغ کتاب اجرا شود طولانی مسیرها به لفظ آن قفل می شود. درمورد پارکینگ مهران نیز با توجه بوسیله این که یکی از نهادها موجب مشارکت دارد، می توانیم آن نهاد را بیدار پروژه کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.

او خاطرنشان کرد: در مراسم باز کردن میدانگاه هفت تیر، وهله اجرای پروژه میدان معصوم خمینی (ره) را دادیم؛ قرار است بخش اساسی ای از این میدان به پیاده گونه خاص یابد و این آغاز تغییر رویکردی است که بر آن تاکید می کنیم. مدیریت شهری باید به خشکی امدن تغییر نسل این پروژه ها متمرکز شود.

حناچی به انعقاد تفاهم مجله همکاری شهرداری تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخاطر تاسیس ترن درون شهری نیز صیقل و امتداد داد: برخی از مشارکت های والا پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت پراکنده تمامی قطعات واگن های مترو را تولید می کنند؛ برهمین بنیاد قرار شد طبق این تفاهم نامه درفاصله ۱۸ تا ۲۴ ماه یک واگن توسط شرکت های دون پوشش این معاونت ساخته شود و در اصالت شهرداری تهران قرار بگیرد.  

شهردار تهران نیز به برگزاری انتخابات شورایاری ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مجوز برگزاری انتخابات شورایاری ها از دولت گرفته شد؛ وزارت ناحیه عقیده داشت داخل نخست باید دولت مجوز برگزاری انتخابات را صادر کند تا شریک شدن های لازم از سوی وزارتخانه انجام شود. تو نهایت نیز دولت مجوز را صادر کرد که این امر جای قسمت دارد.  

حناچی در امتداد به خلاء مدیریت داخل بهره برداری از فضاهای اشتراکی به عنوان یکی از چالش های مدیریت شهری پرداخت و یادآور شد: بوسیله نظر می رسد هم اکنون در نحوه بهره برداری از فضاهای عظیمی شبیه اراضی عباس آباد، بوستان چیتگر و ... نیاز به مدیریت متمرکز داریم. در بسیاری از این موارد مدیریت محلی وجود دارد، اما حاجت به تشکیلاتی داریم که از تجهیزات و امکانات لازم به بهترین شکل مصرف کند. این موضوع باید در برنامه سوم توسعه دهکده تهران لحاظ شود.
گاهی اوقات ما چنان در خاطرخواهی کسی غرق می شویم که تصور می کنیم بدون او هرگز قادر بوسیله ادامۀ زندگی نیستیم. این احساس امکان پذیر است داخل طی وابستگی عاطفی خواه پس از برهم خوردن آن در ما ایجاد شود. امکان پذیر است از خویشتن بپرسیم آیا من واقعا مشتاق او هستم یا این احساس صرفا مناسبت عاطفی است؟! با ما همراه باشید تا در این مقاله به فرق بین عشق حقیقی و حس ناخوشایند وفاق عاطفی بپردازیم و راه ِ رهایی از آن را به شما معرفی کنیم.

حتما بخوانید:از کجا بفهمیم عاشق شده ایم؟روانشناسی عشق؛ ۱۴ عاملی که باعث می شود کسی عاشق تان شودعشق مجازی؛ همه چیز درمورد روانشناسی روابط عاطفی در دنیای مجازی کدام حصه از وجود شما منتظر شده است؟!

عاشقی با انتخاب دو حالت خفیه متفاوت آغاز می شود: خویشتن نابالغ یا خود بالغ. ۱. خویشتن نابالغ (کودک ِدرون خواه خودِ آسیب دیده)

وقتی شما با خودِ آسیب دیده و کودک تو نابالغ تان مشتاق کسی می شوید، عاطفه بوسیله جودآمده در شما چندان ربطی بوسیله چیز عزیز و پربها تان ندارد؛ این احساس بیشتر به این مربوط می شود که او چطور شما را دوست بدارد. تو واقع، شما با عاشق شدن، وظیفۀ خوشبختی و شادی خویشتن را به دیگری واگذار کرده اید و مقیاس ارزشمند بودن خویشتن را درون محبت دریافتی از معشوق تان می بینید. چنانچه او به این نیازها، آن نعوظ که شما می خواهید، پاسخ دهد، آنگاه شما از معشوقه و خاطرخواهی تان خوشنود می شوید. در مقابل، اگر او چیره نشود نیازهای شما را برآورده کند، شما احساس می کنید که عاری او دیگر توانِ دنباله دادن ندارید و زندگی برایتان پیچیده وتار می شود. این همان درک «وفاق عاطفی» است.



این گونۀ خبط از عشق ورزی، تو واقع، نوعی مهرطلبی است. مناسبت عاطفی از کودک نابالغ و خودِ خودخواه شما شاگرد می شود. کودک نابالغ در شما به عشق و محبت دریافتی از دیگران وابسته است؛ مشابه اینکه حفره ای در درون شما وجود دارد که فقط با عشق ورزیدن دیگران پر می شود. برهان وجود چنین نیازی نپذیرفتن مسئولیتی است که در قبال عزت وقت و احساسات تان برعهده دارید. شما این حاجت اساسی را به حضور دیگران گره زده اید؛ درحالی که این حس باید از داخل خویشتن شما بجوشد و لبریز شود. ۲. خویشتن جوان

گونۀ دوم عشق ورزی «عشق بالغ» است. داخل این حالت، به جای خودِ آسیب دیده و نیازمند، خودِ بالغ است که عاشقی می درنگ. خود بالغ پیش از منتظر شدن، مقدار خویشتن را درک می یواش. او آموخته است که چگونه وجودش را از عشق و محبت سرشار کند و به خودش عشق بورزد. چنین آدمی خودش را دوست دارد؛ پس می داند که چگونه دیگری را دوست بدارد و داخل تله وفاق عاطفی گرفتار نشود. او می داند که مسئول احساسات و نیاز های عاطفی اش کسی نیست جز خود او؛ پس نیازی ندارد که با وابسته شدن به دیگری، این نیازها را برطرف کند. هدف چنین فردی از عاشق شدن، به اشتراک گذاشتن خاطرخواهی و محبت است نه دریافت آن! تفویض میان خود بالغ و خود نابالغ

دادن قدرت انتخاب به یکی از خویشتن های بالغ یا نابالغ، در انتخاب پر ارزش ما تأثیر یمین دارد. انسان ها اغلب جذب افراد شبیه به خویشتن می شوند. پس هرچه بیشتر احساس ارزشمندی و قدر نفس کنیم، احتمال اینکه فردی با حساسیت مثل را فاش کنیم بیشتر است؛ برعکس، اگر افسار اسب اختیار را بوسیله خردسال نابالغ بسپاریم، ظن آنکه با یک خردسال نابالغ دیگر مواجه شویم بیشتر است.
وقتی دو نفر که هر دو به ظهر پر کردن حفره رفاقت خفیه خود هستند طریق راه بی قراری استراحت می گیرند، انتظار دارند که دیگری نیازهایشان را تامین کند. بوسیله احتمال کثرت بسیار این دو نفر پس از مدتی، به شدت از غم نا هوی می شوند چراکه هیچگاه یک نتوانسته اند آنطور که دیگری انتظار دارد چاه عاطفی یکدیگر را پر کنند. این دو نفر پس از جدایی یکدیگر را عامل سیه روزی خود معرفی کردن می کنند و هریک دیگری را به شهریه نشناسی متهم می کنند. بخاطر استقلال از ارتباط عاطفی چه کنیم؟



آیا شما کسی را خویش دارید و حس می کنید بدون او نمی توانید بوسیله زندگی ادامه دهید؟! پس سعی کنید به خویشتن و دیگران بفهمانید که از چیز عزیز و پربها خود دقیقا چه انتظاراتی دارید. وظیفۀ شما این است: آن طرز باشید که می خواهید او آن روش باشد. بدین ترتیب، شما این نیرو را می یابید که «خواستار» باشید نه «نیازمند». شما معشوق خویشتن را به خاطر آنچه هست، مانوس خواهید داشت خیر آنچه می تواند بوسیله شما بدهد. تنها در این حالت است که می توانید به جای جست وجوی سراب محبت، عشق واقعیِ جوشیده ازدرون خود را با دیگری شاخه کنید.
به جای آنکه بوسیله متعاقب دریافت عشق و محبت از دیگران باشید، آن را در تو خویشتن ضربان وجو کنید و در کیف شاخه آن سهیم شوید. تو ادامه بخوانید: نشانه های مشتاق شدن؛ ۲۲ علامتی که مدال می دهد بیرونی باخته اید

تاریخ الکترونیکی

ارج نسخه انگلیسی در سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال پراکندن ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی تعلق



اگر می خواهید برهان بسیاری از رفتارهای شرکت عاطفی، یا حتی خودتان را داخل وابستگی خبردار شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده کتاب الکترونیکی
رئیس جمهور وقت درون آن زمان برای آنکه ارج ها گران زیرفون نشود، با قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت موافقت کرد.

با نهایی شدن دستورالعمل ارج گذاری درون سال ۹۲ و وعده اعلام نرخ های متاخر خودرو، انتظارات اشتراکی بخاطر کاهش ارزش خودرو و انقراض ایستادگی خودروسازان بیشتر شد. اردیبهشت همان سال بود که شورای هم چشمی تورم بخشی ۵خودرو پرتیراژ کشور برای اینکه پراید ۸.۵۰درصد، تیبا ۱.۵۲درصد، پژو ۴۰۵  ۷.۵۹درصد، سمند ۳.۵۴درصد و رانا را ۴.۴۹درصد اطلاع دادن کرد؛ اعدادی که مخالفان افزایش قیمت خودرو بسیار پایین پر حرارت پیش دماغ کرده بودند.

از آن سال بوسیله سپس قیمت گذاری خودروهای کمتر از ۴۵میلیون تومان (که بالاترین سهم فروش خودروسازان از تولید را دارند) با شورای رقابت بود. این تصمیم لغزش و غیرکارشناسی باعث شد که خودروسازان و قطعه سازان تاکنون ۲۰هزار میلیارد تومان زیان ببینند و از طرفی انسان از طریق واسطه بوسیله خودرو برسند.

۳ مشکل رادیکال مقدار گذاری

ابلاغ فرمول مقدار گذاری تو اردیبهشت سال ۹۲ به خودروسازان، ۳مشکل بنیانی داشت. قیمت زمینه(فروردین ۹۱) ۱۴درصد والا نرخ پا بر جا بود و احتساب ورم بخشی سال قبل آن یک سال دنبال پر حرارت بود و تورم بخشی سه ماهه محاسبه نشده بود. نتیجه ورود شورای رقابت به ارزش گذاری خودرو و ۳اشکال موجود داخل سال های ۹۱و ۹۲، به نظام انگیزه کاهش ۴۴درصدی تولید با زیان ۴۰۰۰میلیارد تومانی و کاهش ۲۰درصدی تولید با زیان ۲۰۰۰میلیارد تومانی شد.

براساس دستورالعمل نرخ گذاری خودرو که اختتام فروردین ۹۲ تدوین شد خودروسازانی که بیرون از دستورالعمل شورای رقابت پول اضافی قبض کرده بودند موظف به صیقلی پول های اضافی به آدم شدند.
با فرمول قیمت گذاری ۴خودروی پرتیراژ که از لفظ شورای رقابت ادا شد، قیمت این خودروها با کاهش قیمت ۷.۱تا ۵میلیون تومانی مواجه شد.

در این سال شورای رقابت برخلاف انتظارها نتواست بازار را کنترل نرم و به دلیل برخی تفاوت ها درون قیمت های شمارش شده و نفخ موجود، آدم را درون خرید دستخوش سردرگمی کرد. در این آشفته بازار، قیمت های حاشیه ای دچار افزایش شد و خودروهای داخلی پرتیراژ همانند پژو ۴۰۵ با تکثیر ۵.۱ میلیون تومانی مواجه شدند و تا سقف ۲۵میلیون و۵۰۰هزار تومان به فروش رفتند.

واردات هزاره دستگاه خودرو

از لفظ دیگر در فروردین سال ۹۲ بود که هزاره وسیله خودروی لوکس پورشه، بنز و بی ام و با وجود ممنوعیت های عرفی خبردار سرزمین شد که واکنش های متفاوتی را به همراه داشت. داخل آن زمان وزیر صنعتی وقت، اعلام کرده بود که سفارش کالای اولویت دهم به قبل از اعمال محدودیت ها مربوط می شد ولی پرینت نهایی ثبت نصیحت قبض نشده بود. این واردات در حالی انجام شد که دولت در آن زمان برای تأمین ارز واردات کالاهای اساسی، نهاده های تولید و دارو با مشکل مواجه وجود.
حزن و اندوه از ژرف ترین احساسات بشری است. هر انسانی این حس نااستوار را بارها و به درجات متنوع در طول زندگی تجربه می بطی ء. در طول صد ها، فلاسفه و شاعران دربارۀ ماهیت غم و شادمانی چیزهای زیادی نوشته اند. در دوران مدرن، روانشناسی با معاون وضع های علمی، به قفا دوست کمی و کیفی تیمار است تا بتواند راهکار های مفیدی بخاطر پهلو آمدن با آن نمایش کند. داخل این مطلب ۵ راهکار به شما یاد می دهیم که به دستیار آنها می توانید مایه تسلی با اندوه و اندوه کنار بیایید.

حتما بخوانید:اندوه غربت و راهکارهایی برای تسکین آنکتاب تولستوی و مبل بنفش؛ کنف به کتاب بخاطر رهایی از اندوهغم از دست دادن چیست و چگونه باید با آن به خشکی امدن آمد؟ چه زمانی غم و تیمار بوسیله سراغ ما می آید؟

حالات گوناگون غم و تیمار میان همگان مشترک است. انسان ها با ادب های گوناگون، این حس را داخل طول عمر تجربه می کنند. طیف وقایعی که می توانند این حس را در ما برانگیزند بسیار گسترده است: از ابتلا به بلای ناگهانی لاعلاج خواه فراق و جدایی محزون تا مرگ عزیزان یا گم شدن حیوان تک علاقه مان. تمرکز این نوشته کنار غم و اندوه تو افراد ارشد سال است.
الیزابت کوبلر راس نویسندۀ تاریخچه «در باب مرگ و احتضار» است که در سال ۱۹۶۹ منتشر شد [این پی در ایران با عنوان «آشتی با مرگ» بوسیله ترجمۀ مهدی قرچه داغی تو سال ۱۳۷۶۱ توسط ترویج اوحدی منتشر شده است]. او تو این نوشته، اولین بار، گذر از غم و تیمار را بوسیله پنج مرحله شاخه می کند که تو ادامه آنها را معرفی کرده ایم. ۵ مرحلۀ غم و بی قراری و نکاتی که باید بدانیم!

پیش از معرفی این پنج مرحله، لازم است نکات مهمی را درباره آنها بدانیم:

مدت زمان متفاوتی طول می کشد که هریک از ما هر وعده را طی کنیم. افزون بر این، میزان شدت ابراز احساسات ما در هر مرحله با سایرین متفاوت است. بنابراین، برخلاف تخیل عامه، گذر از این مراحل لزوما ترتیب مشخصی ندارد. ما معمولا این مراحل را خلال می کنیم تا با آرامش بیشتری به مرحلۀ سرانجام (مقبول فقدان) برسیم. باوجود این، بسیاری از ما بوسیله راحتی و بی دغدغه بوسیله آخرین وهله نمی رسیم.

مرگ عزیزان ممکن است باعث توجه دوبارۀ ما به مسئلۀ مرگ شود و وحی مقدر شدن ما در نگاهی مجدد بوسیله احساس مان دربارۀ مرگ باشد. درون هر مرحله، جرقه هایی از صدای زیر مردانه نیز ابداع می شود: تا زمانی که زندگی ادامه دارد، امید هست و تا وقتی امیدوار هستیم، زندگی روانی دارد.

از طرفی، شیوۀ هم گساری هر فرد با دیگری متفاوت است: برخی هم و هم خویشتن را بروز می دهند و احساسات شان را کتمان نمی کنند؛ عده ای دیگر اولویت می دهند غم خود را درون قلب پنهان کنند و شاید حتی جرعه ای اشک حزن نریزند. پس نباید در مواجهه با غم و بی قراری دیگران قضاوت نابجا کنیم، چون هرکس به شیوۀ خودش غصه گساری می کند.

بسیاری از افراد لزوما مراحل بی آرامی را به ترتیبی که خواهیم گفت، سپری نمی کنند. این مسئله کاملا پذیرفتنی و طبیعی است. مفتاح فهم مراحل پنج گانۀ غصه و غم این نیست که آن را دستورالعملی بخاطر اجرا کردن قدم به دامنه بدانیم؛ بلکه باید به آنها به چشم هدایت بنگریم که بوسیله ما تو فهم سوگواری مان دستیار می بطی ء. مراحل پنج گانۀ تیمار و اندوه

۱. انکار

نخستین نفوذ ما بوسیله اتفاقات ناگوار و تلخ زندگی، امتناع واقعیت است. در این وضعیت، آدم معمولا با خود می گویند: «این طور اتفاقی نیفتاده است! ممکن نیست این طور شده باشد!»این واکنشی غریزی است که ما برای برهان تراشی دربرابر احساسات درحال فوران مان عمل می دهیم.

«انکار» یکی از مکانیسم های دفاعی رایج است. این عادت با بهت زده کردن ما، مانع شوک سریع ما می شود. از درون این مرحله، ما نمی خواهیم آنچه را در حال رخ اعطا کردن است بپذیریم. ما از تیر های واقعیت هراسان فرار کرده و از هرگونه گفت وگو و اطلاعاتی که بیانگر واقعۀ تلخِ عارض داده است، اجتناب می کنیم. یکی از احساسات غالب در این مرحله، حساسیت پوچی است، عمر دیگر برایمان معنایی ندارد.

در بسیاری از افراد، این وهله واکنشی موقتی است که آنها را از ابتدایی ترکش های لشگر بی قراری درون امان نگه می دارد. ۲. خشم

با آشکار شدن هرچه بیشتر آماج های واقعیت، انکار جای خودش را به خشمِ همراه با رنج موکد می دهد. احساسات موکد از درونِ آسیب پذیر ما غلیان می کنند و بوسیله لباس عصبانیت بیان می شوند. ما خشم خود را بوسیله محیط پیرامون، دوستان و آشنایان و تا اینکه غریبه ها ابراز می کنیم.
ممکن است خشم ما گریبان عزیز درحال مرگ را هم شامل شود. گرچه سنگ و منطق می گوید او عاصی وضع موجود حلق ولی احساسات ما فردی را که علت ساز بی آرامی و بی آرامی شده است سرزنش می کند. بروز خشم احساس عذاب وجدان غصه با خود می آورد و ما از دست خودمان اوقات تلخ تر می شویم.

پزشکان و کارکنان مراکز درمانی از جمله گروه هایی هستند که زیاد از سایرین کمال مطلوب هیبت بازماندگان صبر می گیرند. گرچه این حرفه همواره با رنج و اجل انسان ها سروکار دارند اما این بوسیله معنای در امنیت بودن آنها از رنج و غضب خواه بی آرامی اطرافیان مریض حلق.
اگر شما هم در این حیطه فقره می کنید و این طور مشکلاتی دارید، بخاطر مهار هیبت خود، حتما با پزشک خواه اطرافیان عزیز ازدست رفته، درون زمان ارزان گفت وگو کنید. می توانید از پزشک بخواهید که در پایان ساعت مفید بوسیله شما تلفن کند تا از جزئیات جهت اجل مطلع شوید. دربارۀ شرایط بلای ناگهانی و فرایند درمان سؤال کنید و ابهامات خود را برطرف کنید. دربارۀ سیاق هایی که می تواند خشم تان را فرو بکاهد فکر کنید. ۳. چانه زنی

ما تو واکنشی عادی به عاطفه درماندگی و آسیب پذیری، اغلب به سراغ «چنانچه»ها و «ای کاش»ها می رویم:
چنانچه زودتر بوسیله سراغ درمان بیماری می رفتیم…
اگر زودتر بوسیله سراغ پزشک دیگری می رفتیم…
اگر من رفتار بهتری با او داشتم…
و… .
اینجاست که مخفیانه با خدای خودمان چانه می زنیم و قول وقرار می گذاریم تا جلوی غم و اندوه اجتناب ناپذیر را بگیریم. چانه زنی اندوه جزئی از دفاع ما تو برابر واقعیت رنج آور است. حس عذاب وجدان تو این مرحله نیز همراه ماست، می توانستیم کاری کنیم اما نکرده ایم و امر به اینجا کشیده است. ۴. افسردگی

تو سوگواری پس از حادثه دو سنخ افسردگی تو افراد مشاهده می شود. جنس اول آن به پیامدهای عملی اتحاد مربوط است مشابه هزینه و نحوۀ برگزاری مراسم . هیجان و پشیمانی بخش اصلی این وعده اند. ما نگران روز وداع با عزیزمان هستیم؛ نگرانیم مبادا در این روزهای لبالب از بی قراری و اندوه، وقت کمتری را با سایر عزیزانمان می گذرانیم. گذر از این مرحله با زنهار و اتصال اطرافیان آسان تر است.
نوع دوم ملالت شخصی تر و درونی تیز است: کنار آمدن با فقدان عزیز ازدست رفته ازنظر روحی ـ مسئله. شاید یک آغوش گرم در گذر از این بار بوسیله ما معاون کند. ۵. مقبول

کنار آمدن با غم و هم و پذیرش آنچه عارض داده است چیزی نیست که هرکسی بتواند بوسیله آن دست یابد یا شهامت کنار آمدن با آن را داشته باشد. گاهی اوقات، مرگ ناگهانی فرصت واکنش مناسب را از ما می گیرد یا هرگز فیروز نمی شویم که از حباب انکار و خشم خارج شویم.
ما داخل مرحلۀ پذیرش، کمینه کم با خودمان بر آمده و روحیۀ خود را بازمی یابیم. ویژگی واقعی این مرحله آرامش همراه با استخلاص از وابستگی عاطفی است؛ البته این به معنای بازگشت آنی شادی زدودن و با ملالت نیز متفاوت است.

نزدیکان ما که بیش معمر اند خواه درون بستر مصیبت هستند معمولا کناره گیری و آماده شدن برای مرگ را درپیش می گیرند. این بوسیله معنای پیش بینی حتمی آنها از مرگ گیرایی نیست بلکه وضعیت روبه غروب جسمی شان باعث ابراز این خاصیت می شود. رفتار باوقار و آرام آنها در پسند این موضوع به ما کمک شایانی می نرم.

پهلو آمدن با اندوه واندوه فرایندی کاملا شخصی و منحصربه فرد برای هرکس است. هیچگاه کس بهتر از ما نمی تواند کاملا حساس را درک بطی ء که داخل گذر از این مراحل امتحان می کنیم. سایرین می توانند با همدلی و همراهی باعث کاهش رنج مان شوند. نیکوترین کاری که می توانیم اجرا دهیم این است که مشت از مقاومت تو برابر واقعیت برداریم و اجازۀ گذر احساسات را بدهیم. مقاومت کردن فقط باعث تأخیر تو بهبودی خواهد شد. برای من اجل به معنای نجات است.

الیزابت کوبلر راس درون ادامه بخوانید: اگر دستخوش بی آرامی و غصه هستید، یکی از این ۱۴ فیلم را حتما ببینید

مقالات صوتی مجموعه صوتی مثبت اندیشی و فرح مثبت اندیشی را به خود هدیه دهید. چیزی که بیش از همه برای خوشبختی به آن احتیاج داریم.

مشاهده محصول