تور آسیا

انواع گوناگونی از مطالب پشتیبان حیات دارد که برخی از آنها برای بحث های منطقی مناسب ترند و برخی دیگر مناسب مناظره های احساسی هستند. شماری مطالب پشتیبان هستند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. اما هر مطلبِ پشتیبانی بخاطر همگی ی موقعیت ها سودمند یا مؤثر نیست؛ بلکه هریک موقعیت مناسب خود را دارند.

شواهد علمی

شواهد علمی، شواهدی هستند که برای پشتیبانی یا تقابل با نظری یا فرضیه ای علمی به کار می مسئله. تمایل می رود که چنین شواهدی تجربی باشند و با روش شناسی های علمی هماهنگی داشته باشند. استانداردها بخاطر شواهد علمی بر شالوده اساس ی موردنظر اختلاف دارند؛ ولی خال ی قوتِ شواهد علمی معمولا بر اساس نتایج تحلیل آماری و نقاط قوت کنترل های علمی است. به لباس گسترده، مدرک علمی می تواند هر آماری یا حقیقتی باشد که از طریق اسلوب های علمیِ برقرار ثابت شده است. آمار و ارقام برای مناظره های منطقی ضروری هستند. تجربه ی شخصی

تجربه ی شخصی، بازگویی رویدادی است که واقعا برای سخنران رخ داده است. تجربه ی شخصی برای بحث های احساسی بافایده است؛ اما غالبا بوسیله کارِ بحث های علمی برنده نمی آید. شواهد حکایتی

شواهد حکایتی، شواهدی از حکایات (داستان ها) هستند. زیرا نمونه کوچک است، احتمال بیشتری وجود دارد که این مدرک بوسیله دلیل انتخاب گزینشی یا برعکس نمونه های غیرقابل فراگیر از موارد نوعی، بی اعتبار باشد. سند حکایتی پشتیبانیِ نامطمئن برای یک ادعاست؛ و فقط به جای مدرکی محکم خیس پذیرفته می شود. با این حال، بوسیله اختصاص برای بحث های احساسی کار کننده است. دریافت

شهود، اقتدار تصرف معرفت بدون مداخله یا بوسیله کارگیری منطق است. شهود باورهایی برای ما فراهم می کند که نمی توانیم داوری گیرایی کنیم. به همین دلیل، اخذ در مجموع، پشتیبان چندان استحکام نیست. گواه

گواه، زمانی است که کسی از طریق ایده، دشت خواه انفراد دیگر سخن می گوید. برای نمونه، بخاطر تبلیغات کاهش اندازه اغلب از گواه بهره می گیرند. قدرت این پشتیبان، درون معیار متقاعدکنندگیِ ویژگی است که گواه می دهد. بهره گیری از مطالب پشتیبان

مطالب پشتیبان، مناقشه ها را تقویت می کنند و می توانند آنها را برای مخاطبان متقاعدکننده نمدار سازند.

مطالب پشتیبان بخاطر تبدیل یک دیدگاه بوسیله بحثی متقاعدکننده قهری هستند. اینکه بتوانید چیزی بگویید و سایرین آن را فورا به نشانی جوهر بپذیرند، مزیتی است که سخنرانان قدری تو موقعیت هایی محدود از آن نصیب مند هستند. تو اغلب موارد، مخاطبان صرفا نمی خواهند پذیرای دیدگاهی باشند که می خواهید اعتقاد کنند؛ بلکه تو اثر درکِ چرایی مقبول آن هستند.

مطالب پشتیبان انواع گوناگونی دارند؛ از شواهد علمی تا امتحان های انحصاری. هرکدام از آنها برای موضع های متفاوتی مفید هستند؛ ولی همگی به حکم می جریان تا مخاطب را به پذیرش ایده ی شما وادارند.

با این حال، همگی ی شواهد پشتیبان به شکل برابر ساخته نشده اند. بخاطر نمونه، شواهد علمی قطعا بخاطر موضع هایی مانند آزمون ضروری هسند؛ توسل بوسیله احساساتِ استاد، احتمالا نتیجه ای مثبت به همراه نخواهد داشت؛ در این موقعیت، بیان و تجرید واقعیت های ثابت قدم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش است. از شواهد علمی بخاطر اثبات مجموعه ای از حقایق یا شرایطی که داخل جهان بود دارد، استعمال می شود.

درون نمونه های دیگر، شواهد تجربی نمدار به شما کمک می کنند تا در سطحی شخصی برنده با مخاطب ارتباط منیع کنید. امتحان های شخصی و حکایت ها برای برقراری ارتباط احساسی با مخاطب عالی هستند. اینکه از نظر احساسی بتوانید ارتباط قرص کنید، کمک می کند تا مقداری از بی حوصلگی مخاطب بکاهید و این فقره اغلب با ارجاعاتی به واقعیت امکان پذیر است.

با این حال، روزی گیری از شواهد غیرعلمی با خطراتی همراه است. معلومات غیرعلمی اغلب متناسب تعمیم نیستند. برای اینکه یک رمان (یا کلکسیون ای از رمان ها) بوسیله این معنا نیست که لزوما نمایانگر حقیقتی گشاد تر است. بوسیله همین دلیل، برخی از مخاطبان نسبت بوسیله مطالب پشتیبانِ غیرعملی مشکوک هستند. برای نمونه، طرحِ حکایتی از غوطه شدنِ یک قایق، احتمالا اکثر مخاطبان را متقاعد نمی کند که همه ی جهاز ها غرق می شوند. تلاش بخاطر به کارگیری این گونه شواهد ممکن است با کاهش اعتبارِ موهوم شما به نشانی منبع، معیار پذیرش ادعای شما را تضعیف کند. بهره گیری مؤثر از مطالب پشتیبان

مطالب پشتیبان فقط در صورتی مؤثر هستند که به متقاعد کردن مخاطب دستیار کنند.

مطالب پشتیبان فرق میان یک دیدگاه و یک بحث متقاعدکننده را نشان می دهند. مطالب پشتیبان تنها اگر بوسیله متقاعدکردنِ مخاطب کمک کنند، مؤثر تلقی می شوند. نوع مطالب پشتیبانی که باید به کار روند، به موارد زیر وفاق دارد: مطالب پشتیبانِ موجود: همه ی گوناگون مطالب پشتیبان برای تمام مباحثه ها تو دسترس نیستند. اگر هیچ شواهدی موجود نباشد، مشخص است که نمی استعداد از آنها بهره گرفت. ایده ای که از آن پشتیبانی می شود: اگر شما داخل تلاشید تا تشریح دهید که بستنی مورد دلبستگی تان شکلاتی است، آنگاه شواهد علمی درباره ی خیساندن مولکولی بستنی شکلاتی به اندازه ی بحث های شخصی مؤثر نیست. نوع مناظره: مناقشه های احساسی و منطقی به دستگاه ی انواع گوناگونی از مطالب، پشتیبانی می شوند. همه نوع مطالبِ پشتیبانی می تواند برای مناقشه احساسی به امر روند؛ اما ارائه ی مطالب بخاطر برقراری رابطه با مخاطب شاید به حد ی حکایات مؤثر نباشد. بخاطر مناقشه های منطقی همچنین همه نوع مطلبی زیبنده استفاده است؛ با این حال، مؤثرترین مدل، شواهد علمی است؛ چون تجربی و واقعی است. مخاطب: مخاطبان گوناگون به لباس های متفاوتی به انواع گوناگونِ شواهد پشتیبان نفوذ کردن علامت می دهند. این رسالت سخنران است که تعیین کند کدام مطالب پشتیبان دریافتن پذیرترین و مؤثرترین هستند.

صرف دید از سنخ مطالب پشتیبان، آنها تنها در صورتی سودمند هستند که ثبوت سخنران را به همراه داشته باشند. اگر ارائه ی مطالب پشتیبان بوسیله گونه ای نباشد که شعار را تقویت کند، این مطالب کارکرد مؤثری نخواهند داشت.

برای نمونه، اگر شما داخل مقابل جمعیت جلال خطبه می کنید و از نموداری بهره می گیرید که روی یک صفحه کاغذ طبع شده است، رادیکال زدودن که معلوم چه می گوید؛ اگر مخاطب نتواند پیدا را ببیند، پس نمودار درک نمی شود و مؤثر زدودن. همین موضوع بخاطر انواع دیگر مطالب پشتیبان نیز صادق است؛ آنها فقط تو صورتی مؤثرند که مخاطب را وظیفه خور کنند.

کلکسیون آموزش سخنرانی و تدبیر بیان مهارت سخنرانی و فن بیان را بیاموزید و مخاطبان را کدر و مبهوت خود کنید.

24،000 تومان20،000 تومان مشاهده محصول
  • ۹۸/۰۴/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی