تور آسیا

چهار روز پیش، بوسیله دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر شد اپراتورهای ارائه دهنده ی خدمات مدلل اینترنت درون کشور یک بسته ی رایگان ۱۰۰ گیگابایتی از ۱۸ اسفند تا پایان سال ساری دراختیار مشترکان خود قرار دهند.

محمدجواد آذری جهرمی دراین باره درون صفحه ی شخصی حساب خود در توییتر نوشت:«اینترنت رایگان عرضه کنید»

این درخواستی است که بسیاری از شما از وزارت ارتباطات داشته اید. امروز از ارائه کنندگان خدمات «اینترنت ثابت» درخواست کردیم که از فردا تا پایان سال جاری، برای همه ی کاربران خویشتن بوسیله قیافه مجانی یک بسته 100 گیگابایتی فعال کنند.

تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر #کرونا

از فردای آن روز، اپراتورهای اینترنت ثابت هرکدام در وب سایت خود وضع فعال کردن ودیعه ی مدنظر را منتشر کردند. شرط مطلع فعال شدن بسته این است که مشترک از قبل بسته ی فعالی داشته باشد. اکثر اپراتورها می گفتند بسته ی هدیه ی ۱۰۰ گیگابایتی در اولویت استفاده ی کاربر خواهد بود و حجم ودیعه ی فعلی او نیز بر جای خود باقی می ماند تا زمانی که سپرده ی پیشکش به پایان برسد و کاربر می تواند پس از آن، استفاده از سپرده ی قبلی خود را امتداد دهد.

بااین حال تو همین روزهای کم پس از خبر اهدای اینترنت هدیه، جدل های اضافی میان کاربران و اپراتورها برای کوشا کردن ودیعه ی هدیه شکل گرفته است. در موردی، شاتل در نظر پژمرده بود مشترکان پس از تکمیل ودیعه ی فعلی خود، بتوانند از حجم اینترنت هدیه استفاده کنند که تنها تا ۲۹ اسفند سال جاری اعتبار دارد. این موضوع خشم کاربران اضافی را برانگیخت.

درحالی که مسئولان با گفتگو های بسی از مردم خواهش می کنند در بناء بمانند و خودقرنطینگی ایفا دهند تا دوران سخت مسری ویروس کرونا به انتها برسد، اکنون شاهد هستیم که حتی تمهید اینترنت پیشکش برای مشترکان ثابت اینترنت تو کشور با مشکلاتی بغرنج مواجه شده است. اکثر کاربران اینترنت ثابت شکایت می کنند نه تنها اعطای اینترنت پیشکش باعث نصیب گیری بیشتر از این فضا شده؛ بلکه پهلو مشکلات اخیر اینترنت شاگرد از ترافیک وزین آن نیز افزوده است.

۱۷ اسفند، دستیار وزیر ارتباطات اعلام کرد میانگین ظرفیت مصرفی اینترنت کاربران داخل هفته ی اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و به روزانه ۳۰ هزارترابایت گویا است. حسین فلاح جوشقانی، مهتر سازمان انتظام مقررات و ارتباطات رادیویی گفت مطالعه ها نشان می دهد تو یک هفته ی گذشته، کاربرد کاربران درون شبکه ی اپراتورهای موبایل و مدلل ۴۰ تا ۵۰ درصد افزودن پیدا کرده است. به گفته ی او، میانگین استفاده روزانه ی اینترنت موبایل از ۱۶ هزارترابایت در زمان قبل از تعطیلی ها به انگیزه شیوع ویروس کرونا، به ۲۵ هزارترابایت گویا و میزان کاربرد اینترنت مدلل همچنین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزودن ظاهر کرده است. او درباره ی افت چونی اینترنت گفت:قبول داریم هنوز وضعیت مانند قبل بوسیله حالت عادی بازنگشته است؛ اما با توجه بوسیله وضعیت روزهای نخست هفته ی گذشته، هم زمان حال اینترنت درون شرایط مقبول رطوبت قرار دارد.

او به این موضوع اشاره کرد که ظرفیت شبکه ی موبایل اذن ی عرضه ی اینترنت رایگان را نمی عدل و افزود:کاربران درباره ی سپرده های فعال فعلی خود همچنین نگران نباشند. با اپراتورها وارد مذاکره می شویم تا پس از اتمام بسته ی هدیه ی ۱۰۰ گیگی، امانت ی اینترنتی که درون حال حاضر کوشا است و در عاقبت اسفند مهلتش به عاقبت می رسد، باردیگر بخاطر کاربران تمدید و بوسیله ایام عید و پس از آن عمومیت داده شود.

اپراتورهای اینترنت خانگی هرکدام با انتشار اطلاعیه ای، رویه فعال کردن بسته ی هدیه ی را توضیح دادند یا با ارسال پیامک درباره ی فعال شدن آن اطلاع رسانی کردند. در انتهای مطلب، بوسیله راه فعال کردن ودیعه ی هدیه در چند اپراتور اشاره می کنیم. باوجوداین، هنوز وضعیت بسته های فعال فعلی اینترنت کاربران رسما تعیین بلوغ نشده است؛ چراکه برخی اپراتورها اولویت را به مصرف بسته های فعال کاربران داده و برخی نیز به ودیعه های فعلی مشترکان هیچ اشاره ای نکرده اند. 

محمدرضا بیدخام، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، به افزایش استعمال اینترنت در روزهای اخیر و چونی شبکه ی مخابراتی اشاره کرد و گفت:استفاده ترافیک شبکه ی باهم اتحاد کردن مخابرات از شروع اسفند تا شب گذشته حدود ۳۴ درصد افزایش معین کرده و از ۴،۴۰۰ ترابایت بوسیله ۵،۹۰۰ ترابایت گویا است؛ اما مشکلی از بابت حجم شبکه نداریم. شبکه ی مخابرات تو حال حاضر از پایداری برخوردار و انحطاط خاصی تاکنون گزارش نشده است. همچنین تکاپو پهلو این است که طبق پیش دماغ ها، چنانچه استفاده اینترنت با این روند دنباله داشته باشد، مشکلی ابداع نشود.

بااین حال، به نظر نمی رسد هنوز بستر کافی بخاطر این شرایط فراهم شده باشد و این روزها شاهد کاهش سرعت اینترنت و قطعی بسی آن هستیم. کاربران بابت وضعیت پشتیبابی اپراتورهای خانگی همچنین نارضایتی زیادی درون شبکه های مدنی گزارش کرده اند. آن ها شکایت می کنند که در زمان تماس، ابتدا با تلفن گویا مواجه می شوند که پاسخ درستی بوسیله مشکلاتشان نمی دهد و پس از آن، صف غبطه تمام انتظارشان را می کشد. فدایی شکایت می کنند که ظاهرا آنتن دهی برخی اپراتورها پس از فعال شدن اینترنت هدیه با مشکل جدی مواجه شده و عملا امکان استعمال از آن را ندارند.

همچنین، مشترکان اپراتورهای ثابت می گویند تنها درون ساعت های محدودی داخل طول روز سرعت اینترنت رضایت بخشی تجربه می کنند. اپراتورهای اینترنت شوهردار همچنین ممکن است از وضعیت موجود ناراضی باشند. آیا این کسب وکارهای خصوصی که روی پای خود فعالیت می کنند و اکنون موظف هستند بنا بوسیله دستوری این ظرفیت اینترنت را برای کاربران خویشتن کوشا کنند، زیرفشار قرار نمی گیرند؟

درنهایت، سجاد بنابی، نایب رئیس هیئت مدیره ی باهم اتحاد کردن ارتباطات زیرساخت، ساعتی پیش در رشته توئیتی، علت واقعی کاهش کیفیت اینترنت در چند هفته ی اخیر را افزایش میزان مصرف اینترنت و مشکلات زیرساختی همدستی های اینترنتی اخبار کرد. او در توضیح این موضوع نوشت:امروز کنفرانس ی چهارساعته ای با حضور آذری جهرمی و مدیران سازمان انتظام هنجار و زیرساخت برای بررسی وضعیت سرعت اینترنت کاربران ثابت داشتیم. اختصار ی وضعیت بوسیله تطویل پایین تر بود:

رشد مصرف کاربران دوبرابر سه هفته پیش است. مشکلات زیر رخساره داده است:

۱. شرکت آسیاتک در دَه استان با مشکل پرشدن حجم خطوط انتقال بین استانی مواجه بود. این ظرفیت ها از سوی شرکت زیرساخت تأمین و واگذار شد.

۲. انبازی نداگسترصبا (صبانت) با پرشدن قطعی حجم واگذاری بین استانی و اینترنت مواجه بود. گراف های این همکاری علامت دهنده ی وضعیت بد کیفیت سرویس از زمانه دو عصر هرروز تا ساعت یک بامداد بود. در حال حاضر، شرکت مخابرات ایران و زیرساخت درون حال ارتقای مدارات انتقال این شرکت هستند.

۳. شرکت داتک بی قراری با پرشدن موکد حجم رابطه بین مراکز مخابراتی در شهری و همچنین ارتباطات اینترنت مواجه بود. برای این شرکت نیز که پهنای باندش را از شرکت رسپینا تأمین می کند، ارتقای مدارات آغاز شد.

۴. شریک مخابرات استان اصفهان با شاق متخصص داخل بالانس ترافیک اینترنت بین لینک های فعلی مواجه بود که با تغییر تنظیمات و ارامش بالانس، بغرنج برطرف شد.

۵. پرشدن ظرفیت ارتباطات اینترنتی شرکت های مخابرات استان خراسان رضوی و مخابرات استان تهران نیز با افزایش ظرفیت ارتباطات آن ها حل شد.

۶. از مجموع بسیار از ۱،۴۰۰ مرکز مخابراتی کشور، تجهیزات انتقال انبازی مخابرات ایران درون ۷۰ مرکز نیازمند ارتقای سخت افزاری است. حدود ۲۰ مرکز از این ۷۰ مرکز در استان کرمان واقع است. حل شاق این ۷۰ مرکز که عمدتا کمینه ظرفیت هستند، تو مدت کوتاه زیبنده رفع زدودن و باید بیع تجهیزات و انتصاب ردیابی شود.

با ارتقاهای قیافه گرفته، امشب وضعیت عمومی سرعت اینترنت های خانگی بوسیله مراتب بهتر از روز گذشته خواهد بود. این جلسه فردا نیز برگزار و شرایط مجددا تجسس و اقدامات پیگیری خواهد شد.روش فعال سازی ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگانفعال کردن اینترنت ۱۰۰ گیگابایت مخابرات

اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی مجانی بخاطر کاربران باهم اتحاد کردن مخابرات بوسیله قیافه خودکار کوشا شده است. بخاطر آگاهی از این موضوع، می توانید به پنل کاربری حساب خود مراجعه کنید.فعال کردن اینترنت ۱۰۰ گیگابایت ایرانسل

مشترکان ایرانسل می توانند ازطریق اپلیکیشن MyIrancell و قسمت پیشنهادهای ویژه، بسته ی هدیه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان را قبض کنند. این امکان ازطریق کد *۹۸# نیز وجود دارد.کوشا کردن اینترنت ۱۰۰ گیگابایت شاتل

شاتل تو سایت خویشتن اطلاع دادن کرده است این بسته بوسیله صورت خودکار برای همه ی کاربران فعال خواهد شد و ازطریق سایت مای شاتل، در مدخل بسته های ترافیک کوشا می توانید آن را مشاهده کنید. بااین حال، ظاهرا حاجت است با مراجعه بوسیله بخش خدمات شاتل و سپس کد تخفیف، با واردکردن کد تقلیل ارائه شده بسته را فعال کنید.کوشا کردن اینترنت ۱۰۰ گیگابایت صبانت

در پنل کاربری صبانت، اطلاعات بسته درج شده و در قسمت پایین آن، کوشا سازی ۱۰۰ گیگ طاقت کرونا تصنیف شده که درصورت انتخاب، سپرده ی تشویقی کوشا می شود.کوشا کردن اینترنت ۱۰۰ گیگابایت مبین نت

مشترکان مبین نت می توانند ازطریق شمار کاربری خویشتن به مدخل بانک مجازی مسبوق شوند و گزینه ی بانک هدایا را انتخاب کنند. سپس با انتخاب هدیه ی ۱۰۰ گیگابایت مبین نت، طرح رایگان را فعال کنند.کوشا کردن اینترنت ۱۰۰ گیگابایت آسیاتک

ودیعه ی ۱۰۰ گیگابایتی آسیاتک ازطریق پنل کاربری فعال می شود.

دغدغه ی دیگر کاربران بااطلاع اینترنت موبایل است. با اینکه اکثر کاربران اینترنت داخل ایران را مشترکان اپراتورهای موبایلی تشکیل می دهند، سپرده ی اینترنت هدیه، عزب برای مشترکان اینترنت ثابت فعال شده است. جوشقانی دراین باره گفته است:بسیاری از کاربران تقاضای اینترنت رایگان موبایل را داشتند؛ اما از آنجاکه در اپراتورها ظرفیت نزدیک اشباع است، اکنون این اقدام امکان پذیر نیست و حجم شبکه ی موبایل اجازه ی عرضه اینترنت رایگان را نمی دهد. با تمام ظرفیت هایی که شرکت ارتباطات زیرساخت درون این مدت به اپراتورها اختصاص داده تا بتوانند خدمات بهتری نمایش کنند، ترافیک اپراتورهای موبایل بسیار زیاد است و هنوز ظرفیت به این حد نرسیده که بتوان بخاطر مشترکان تلفن همراه اینترنت رایگان خاص داد. بااین حال، تو حال مصاحبت با اپراتورها هستیم و اگر اتفاق خاصی قیافه داد، به انسان وقوف رسانی خواهیم کرد. بحث حقیقی این روزها مربوط به داخل خانه ماندن مردم است و مربوط به تو این شرایط بیشتر از اینترنت مدلل استفاده می شود، سعی کردیم ظرفیت اینترنت رایگان را از این طریق برایشان فعال کنیم.

آیا شما ودیعه ی تحفه ی ۱۰۰ گیگابایتی خود را فعال کرده اید؟ دیدگاه های خود را درباره ی این طرح با ما در میان بگذارید.بیشتر بخوانید:اضافه ۵۰ درصدی استعمال اینترنت تو یک هفته اخیربه کاربران اینترنت ثابت ودیعه اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی مجانی ارائه می شود [به روزرسانی]درون روزهای دورکاری و قرنطینه خانگی، بهینه استفاده را از فناوری ببریدافزایش ظرفیت وحدت و رفع کندی سرعت اینترنت همراه اولنایب مهتر شریک زیرساخت: مشکلی درون تأمین ظرفیت پهنای باند دانشگاه ها تراشیدن
  • ۹۸/۱۲/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی