تور آسیا

اسکات فورستال مدت ها قبل بوسیله نشانی منیع مقام سیستم عامل iOS در اپل فعالیت می کرد. تو سال ۱۹۹۷، اپل با عقد قراردادی رسما شرکت NeXT را فروش و به واسطه ی همین قرارداد، فورستال به آویشن اپل افزودن شد. فورستال به لطافت درون مصاحبه ای با یکی از کانال های یوتیوب، جزئیاتی بسیار عجیبی درباره ی مصاحبه ی کاری اش با استیو جابز و نحوه ی آغاز کارش در اپل بیان کرده است.

دوران مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش استیو جابز تو اپل با فرازونشیب های متعددی همراه بود که از بین آن ها می توانیم به برون رفت از اپل و بازگشت مکرر به آن اشاره کنیم. درواقع، استیو جایز پس از بروز مشکلاتی از اپل جدا شد و شرکت NeXT را اساس گذاری کرد. پس از چند سال، اپل NeXT را فروش و جابز باردیگر به این شرکت بازگشت. 

رسانه ی Code.org پنجشنبه ی هر هفته رویدادی مجازی با نام Code Break برگزار می کند و در آن با برخی از افراد شناخته شده ی حوزه ی فناوری مصاحبه می کند. مهمان پروگرام ی این هفته اسکات فورستال وجود.  فورستال درون سال ۱۹۹۲ بوسیله باهم اتحاد کردن NeXT پیوست؛ یعنی پیش از اینکه تماشاچی آستان او و استیو جابز تو اپل باشیم. فورستال می گوید هموار از NeXT و مایکروسافت به نشانی گزینه هایی یاد می کرده که می توانند آینده ی کاری اش را شکل دهند. 

فورستال بوسیله مصاحبه ای باطراوت درون شرکت NeXT اشاره می کند که او یک روز تمام بوسیله طول انجامیده است. فورستال می گوید در این مصاحبه ی حوصله فرسا مجبور شده با ۱۷ نفر صحبت کند. ۱۰ دقیقه از اولیه مصاحبه نگذشته بود که استیو جایز به یک باره خبردار مصاحبه شد و بدوی فردِ مصاحبه کننده را از اتاق بیرون کرد. او چند دقیقه با مصاحبه گر در خارج از اتاق واج گفت و درنهایت به اتاق بازگشت تا خودش به گفت و گو با فورستال بنشیند.

فورستال می گوید استیو جابز با مطرح کردن سؤالات متوالی، او را به شدت زیرفشار قرار داده است. وی درادامه ی سخنانش می گوید پس از چشم پوشی حدودا ۱۵ دقیقه، او و استیو جابز موضوع بحثشان را به جانب طراحی و فلسفه و موارد دیگر درگیر اند. جماز مقام پیشین سیستم عامل iOS می گوید درنهایت، جابز از حرف زدن دست برداشت و نگاهی به او انداخت و گفت: می دانم باید درون ساعات همیشگی مانده از امروز به مصاحبه مشغول شوی. برایم بنیانی نیست بقیه چه می گویند، در پایان روز پیشنهاد کاری بوسیله درون ارائه خواهم داد؛ اما لطفا به گونه ای وانمود کن که انگار به سؤالات همگی ی مصاحبه کنندگان دلبستگی مند هستی.

فورستال درادامه به آخرین سخنان جابز رمز می کند: «مطمئنم قرار است این شغل را پذیرش کنی». 

به دنبال این اتفاقات، فورستال واکنش نادیده مایکروسافت را تماشایی بوده است. فورستال می گوید مایکروسافت پیش از اپل بوسیله او پیشنهاد کاری داده و او درخواست ردموندی ها را نپذیرفته است. درحقیقت، فورستال می گوید درون آن زمان حس درونی اش به او گفت باید پیشنهاد مایکروسافت را رد کند. اسکات فورستال درادامه بوسیله اتفاقی عجیب اشاره می کند: روز بعد، وقتی از رویا هوشیار شدم و درِ آپارتمانم را بازکردم، جعبه ای دیده ام. صندوق را بازکردم و ماهی مُرده ی متجاوز بزرگی درون آن دیدم. بوسیله جعبه نگاه کردم و نشانی مسترد داشتن علیه را دیدم: «مایکروسافت». این فرمان مایکروسافت همچون ترساندن به دید می رسید.

درون پی این اتفاق، فورستال با یکی از آشنایانش داخل مایکروسافت وفاق گرفت و گفت فیلم های مافیایی را تماشا کرده است و حس می کند فرستادن ماهی نوعی تهدید است. او نیز از دوستش پرسیده مایکروسافت با فرستادن آن بسته چه هدفی قفا می کرد است. در آن زمان، به فورستال گفته شد مایکروسافت با خرید ارشد ترین ماهی سالمون موجود در فروشگاه Pike Place، اراده داشته است فورستال را بوسیله عدول کردن به سیاتل و اجابت پیشنهاد کاری ترغیب نرم. مایکروسافت مبصر ترین ماهی سالمون را ظاهر کرده بود و آن را در یخ گذاشته و شب هنگام برای فورستال سفیر بود. درواقع، مایکروسافت بوسیله طورغیرمستقیم به فورستال گفته بود چنانچه به منطقه ی خلیج سان فرانسیسکو برود و به اپل بپیوندد، نمی تواند چنین ماهی جلال در آنجا ظاهر کند. فورستال می گوید: «همان شب ماهی را کباب کردم و خوردم و بعد بوسیله NeXT رفتم تا با استیو جابز کار کنم».بیشتر بخوانید:شایعاتی درباره تاریخ شناساندن هدفون های اپل AirPods Studio به گوش می رسدجیلبریک جدید iOS برای نسخه های 11 تا 13.5 رسما منتشر شدآپدیت جدید مایکروسافت اج امکان همگام سازی افزونه ها را فراهم می کندمایکروسافت برای تکمیل پروژه سرفیس دوئو به دنبال استخدام ۱۶ مهراز استویندوز ۱۰ اینترنت اشیاء در سال های آتی با قابلیت های جدید مهمی بوسیله روزرسانی می شود
  • ۹۹/۰۳/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی