تور آسیا

نتایج یک کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده تو بریتانیا نشان می دهد که یک استروئید ارزان و رایج می تواند جان افرادی را که بوسیله شدت براثر کووید ۱۹ ناسالم هستند، استخلاص دهد. این دارو که دگزامتازون نامیده می شود، بدوی دارویی است که مدال داده شده است جهت کاهش اجل و میر ناشی از ویروس کرونا می شود. ویروس کرونا در سطح جهان تاکنون جان بیش از ۴۳۰ هزاره نفر را خمود است. تو این کارآزمایی، این دارو موجب یک سوم کاهش در اجل و میر بیمارانی شد که بوسیله سبب عفونت ویروس کرونا مافوق دستگاه تنفس قلابی قرار داشتند. کنت بیلی، پزشک مراقبت های اختصاص درون دانشگاه ادینبورگ و از یکی اعضای کمیته ی راهنمایی کارآزمایی مذکور که ریکاوری (RECOVERY) معروفیت دارد، می گوید: «این خراج ی شگفت انگیزی است. این به وضوح تاثیر جهانی چشمگیری خواهد داشت.»

تجسس ی ریکاوری یافته های خود را در کنفرانس مطبوعاتی داخل ۱۶ ژوئن اطلاع دادن کرد اما پژوهشگران می گویند قصد دارند نتایج خویشتن را بوسیله سرعت منتشر کرده و یافته های خویشتن را دراختیار تنظیم کنندگان بریتانیایی و بین المللی استراحت دهند. کارآزمایی ریکاوری که در ماه مارس آغاز شد، یکی از بزرگ ترین کارآزمایی های ناگهانی کنترل شده است که تاکنون در جهان درزمینه ی تداوی ویروس کرونا ارتکاب شده است. این کارآزمایی درحال آزمایش طیفی از تداوی های بالفعل است.

در تجسس ی مذکور، ۲۱۰۰ شرکت کننده، دگزامتازون را با دوز ناچیز یا متوسط ۶ میلی گرم در روز به مدت ۱۰ روز ستاندن کردند و نتایج آن ها با نتایج ۴۳۰۰ نفر که تحت علاج معیار عفونت ویروس کرونا راحتی داشتند، مورد مقایسه استراحت گرفت. نفوذ دگزامتازون درون بیماران بوسیله شدت بیماری که عرشه وسیله نفس کشیدن مصنوعی استراحت داشتند، از همه چشمگیرتر بود. کسانی که پایین تر اکسیژن درمانی قرار داشتند، اما به دستگاه تنفس تقلبی همواره نبودند، نیز تماشاگر بهبودی بودند: کار بزرگ مرگ آن ها تا ۲۰ درصد کاهش ظاهر کرد. این استروئید روی افراد مشغول به موارد خفیف کووید ۱۹ یعنی کسانی که اکسیژن اخذ نکرده یا به مایه تنفس بدلی همواره نبودند، تاثیری نداشت. مدت کوتاهی پس از انتشار نتایج، دولت بریتانیا موقت مجوز استفاده از دگزامتازون را برای علاج بیماران مشغول به کووید ۱۹ بستری شده که نیاز به اکسیژن دارند ازجمله کسانی که از دستگاه تنفس ساختگی استعمال می کنند، صادر کرد.مطالعه دقیقمقاله های مرتبط:هیدروکسی کلروکین با خطر مرگ و میر بیشتر درون بیماران مشغول به کرونا مرتبط است [به روزرسانی: ناشر مقاله را سلب اختیار کرد]هرآنچه باید درباره رمدسیویر، امیدبخش ترین داروی کووید۱۹ بدانید

پیتر هوربی، فنی بیماری های عفونی در دانشگاه اکسفورد و یکی از پژوهشگران واقعی این کارآزمایی می گوید: «این موفقیتی چشمگیر است.» هوربی یادآور می شود که کاربرد از استروئیدها بخاطر درمان عفونت های تنفسی ویروسی مانند کووید ۱۹ مباحثه برانگیز بوده است. او می گوید داده های حاصل از کارآزمایی های مربوط به استروئیدها داخل جریان شیوع سارس (سندرم تنفسی حاد بیش ابکی) و مرس (سندرم تنفسی خاورمیانه) بی نتیجه بوده است. ویروس عامل این دو عفونت مشابه ویروس کرونای جدید بوده است. با این حال با توجه به دسترسی گسترده به دگزامتازون و فدایی نتایج امیدوارکننده ی مولود از مطالعات استروئیدی درون عالمگیر های گذشته، پژوهشگران تجسس ی ریکاوری احساس کردند که آزمایش این درمان داخل یک کارآزمایی بالینی نکته سنج زیاد مهم است.

در دستورالعمل های درمانی موسسه جهانی بهداشت و بسیاری از کشورها نسبت بوسیله درمان افراد مبتلا بوسیله ویروس کرونا با استروئیدها اعلام خطر داده شده است و برخی پژوهشگران درمورد گزارش ها حکایتی از تداوی گشاد با استروئیدها ابراز نگرانی کرده اند. این داروها جهیز ایمنی را سرکوب می کنند و می توانند تاحدودی موجب تسکین بیمارانی شوند که ریه های آن ها مورد هجوم پاسخ جبون جهیز زنهار قرار خمود است. این وضعیت گاهی به شکل موارد اکید کووید ۱۹ بروز می نرم. اما چنین بیمارانی هنوز ممکن است بخاطر دفع خود ویروس به عملکرد طولانی سیستم ایمنی نیاز داشته باشند.

کارآزمایی ریکاوری علامت می دهد که تو دوزهای آزمایش شده، مزایای تداوی با استروئید ممکن است از آسیب های احتمالی آن بیشتر باشد. بوسیله گفته ی پژوهشگران، درون این مطالعه، عوارض جانبی قابل توجهی از این علاج مشاهده نشد. هوربی می گوید: «این درمان را می نبوغ تقریبا به همه داد.»

آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ی ملی آلرژی و مصیبت های عفونی می گوید: «الگوی پاسخ (تاثیر بیشتر روی موارد شدید کووید ۱۹ و حاضر بودن واکنش روی عفونت های خفیف) با این رویه فکر که احتمال اینکه فعالیت بیش ازحد سیستم کنف تو عفونت های بلندمدت شدید آسیب سریع العمل تر باشد، سازگار است. وقتی بیماری شما آن قدر ترفیع کرده است که عرشه مایه تنفس ساختگی استراحت پژمان اید، معمولا یک واکنش التهابی بسیار ازحد یا نابه مکان دارید که به اندازه ی اثرات مستقیم ویروس تو مصیبت و مرگ و میر نقش دارد.»

نیک کاماک، رئیس یک خیرات ی پژوهش های زیست پزشکی داخل لندن تو بیانیه ای گفت: «یافتن چنین درمان هایی اثر دنیاگیری کووید ۱۹ را پهلو عمر و اقتصاد در سرتاسر جهان متحول خواهد کرد. درحالی که این مطالعه نشان می دهد دگزامتازون عزب درون موارد شدید اثربخش است، جان تعداد بی شماری از افراد را درون سرتاسر جهان نجات خواهد عدالت.»



استروئید دگزامتازون داخل یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده بوسیله هزاران فرد مبتلا بوسیله کووید ۱۹ بوسیله شدت ناخوش داده شد و علت یک سوم کاهش درون مرگ و میر شد استعمال آسان

تاکنون تنها دارویی که مزیت آن داخل بیماران کووید ۱۹ در یک کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده نشان داده شده است، داروی ضدویروسی رمدسیویر بوده است. اگرچه علامت داده شد که رمدسیویر مدت زمان ماندن مریض در درمانگاه را کاهش می داد، این دوا فایده انتزاعی داری به خشکی امدن مقدار مرگ و میر نداشت.

نیز کمبود رمدسیویر وجود دارد. درحالی که سازنده ی این دارو یعنی همدستی گیلیاد تو کالیفرنیا گام هایی برای اضافه تولید این دارو برداشته است، داروی مذکور داخل حال فراهم تنها در تعداد محدودی از بیمارستان های سرتاسر دنیا موجود است. علاوه براین، استعمال رمدسیویر پیچیده است: این دوا را باید طی یک حوالی ی چند روزه ازطریق اماله دریافت کرد. درعوض، دگزامتازون یکی از اقلام پا بر جا دارویی است که در قفسه های کامل داروخانه های سرتاسر جهان موجود بوده و بوسیله لباس یک قرص داخل دسترس است. این مزیتی اختصاص است بمنظور عفونت های ویروس کرونا داخل کشورهای دارای ویژگی دسترسی به محافظت های بهداشتی درحال افزایش است. مارتین لندری اپیدمیولوژیست دانشگاه آکسفورد و یکی دیگر از پژوهشگران پا بر جا کارآزمایی ریکاوری می گوید: «با هزینه ی کمتر از ۵۰ پوند، می توانید ۸ ناسالم را تحت تداوی قرار عدل و یک عمر را نجات دهید.»

بیلی می افزاید: یافته ها همچنین می تواند پیامدهایی برای دیگر بیماری های تنفسی اکید داشته باشد. بخاطر مثال، درمان های استروئیدی بخاطر وضعیتی که سندرم دیسترس حاد تنفسی نامیده می شود نیز مورد بحث است. بیلی می گوید: «این واقعا دلیل عطا به ما می دهد تا بررسی نکته سنج تازگی عمل دهیم زیرا مزیت اجل و میر متجاوز بالا است. من فکر می کنم این دارو روی بیمارانی به مگر مبتلایان به کووید ۱۹ حزن اثر خواهد داشت.»بیشتر بخوانید:سازمان غذا و دارو تأیید اضطراری داروهای نوبه بخاطر تداوی کووید 19 را باطل کردچرا کووید ۱۹ علت ازدست رفتن حس بویایی تو افراد می شود؟برخی بیماران دارای علائم خفیف کووید ۱۹ تا مدت ها از اثرات بیماری رنج می برندمحدودیت دو سرنشین روی صندلی تعاقب تاکسی جبری استچه کسانی درجریان هیاهو کووید ۱۹، کامل جامه دان کاغذی ها را خریدند؟
  • ۹۹/۰۳/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی