تور آسیا

مایکروسافت می گوید مقام های قانون گذار سیاست های ضدانحصار باید اپ استور اپل را ژرف خیس بررسی کنند. سرما اسمیث، مدیر ارشد حقوقی مایکروسافت، اخیرا در رویدادی گفته حیات اپل حفاظت کلی دربرابر رقبا برای خویشتن خلق کردن کرده است که هرگونه رقابت را ناممکن می کند. او در بخشی از صحبت هایش گفت:اگر به شرایط امروز صنعت نگاه کنید، اپ استورهایی را می بینید که دیواره ی محافظ عملکردی فراز بخاطر خود ایجاد کرده و درب های ورودی دسترسی بوسیله اپلیکیشن های دیگر را بیش قدرتمند ترقی داده اند؛ رویکردی که بیست سال پیش به هیچ وجه در صنعت دیده نمی شد. آن ها پیش نیازهایی را مطرح می کنند که به نوعی می گوید تنها یک نحو برای واردشدن به پلتفرمشان بود دارد. روش دخول نیز فقط همان راهی اشعار می شود که خود همکاری ها مخلوق اند. آن ها در برخی مواقع به عنوان عوارض دخول به پلتفرم هزینه های هنگفتی گرفتن می کنند که گاهی ۳۰ درصد از کل درآمد به گرفتن کننده ی عوارض می رسد.

اسمیث در گپ های خود مستقیما به اپل اشاره نکرده بود؛ ولی درون مناسبت بلومبرگ معلوم شد اراده مستقیم مایکروسافت اپ استور اپل بوده است. بوسیله هرحال، هفته های گذشته بخاطر اپ استور و اپل دوران خوبی نبوده اند. کوپرتینویی ها در حذف اپلیکیشن ایمیل Hey نیز با مشکل روبه رو شدند که واکنش رئیس کمیته ی ضدانحصار دنده ی ایالات متحده را بی آرامی در پی داشت. اگرچه اپل ادعا می بطی ء اپلیکیشن مذکور قوانین اپ استور را بطلان کرده است، بسیاری از کارشناسان اقدام آن ها را به زورگویی انحصارگرایانه متهم می کند.مدیر حقوقی مایکروسافت می گوید باید اپ استور ژرف نم تجسس شود

غرض اخبر اپل باعث شد سیاست های مبهم اپ استور در تمرکز رسانه ها و قانون گذاران قرار بگیرند. مجلس اروپا نیز تصمیم گرفت قوانین و سیاست های اپ استور و اپل پی را رسما بازرسی کند. اخبار سابق الذکر همگی در حالی منتشر می شوند که چند روز دیگر برگزاری رویداد WWDC را تماشاگر خواهیم وجود که اپل در آن سعی کرده توسعه دهندگان را بوسیله پلتفرم خود بیشتر علاقه مند کند.

اسمیث درادامه ی مصاحبت های خود تأکید کرد زمان مداخله ی شیوه گذاران چه از واشنگتن دی سی و چه از بروکسل فرارسیده است تا به طبیعت عملکردی اپ استورها باریک بین تر مطالعه کنند. او می گوید انواع قوانین و رویکردها و قیمت ها حتی درکنار ابزارها و راه مدیریت اپ استورها باید مطالعه شوند و موارد خلاف قوانین ضدانحصار بیشتر تجزیه و تفریق شوند.



مایکروسافت خود در مناسبت با قوانین ضدانحصار سابقه ای کامل دارد. ردموندی ها حدود بیست سال پیش به برهان عرضه ی یکپارچه ی اینترنت اکسپلورر با ویندوز به محکمه رفتند و محکوم و درنهایت مجبور شدند ویندوز را بسیار ازپیش برای توسعه دهندگان متفرقه بازکنند. درادامه و در سال های اخیر، بازهم تجسس های موشکافانه ی زیادی روی عملکرد مایکروسافت انجام شد. جماعت اروپا حتی بیشتر پیش رفت و ردموندی ها را به عرضه ی نسخه ای جایگزین از ویندوز بدون مدیاپلیر و با تفویض آزاد مرورگر ملزم کرد.مقاله های مرتبط:اپل و مایکروسافت، نمادهای دنیای فناوری که روندی متفاوت در سال ۲۰۱۸ داشتندتقابل اپل و مایکروسافت: رقبای دیرینه شبیه تیمار می شوند

بازرسی عمیق کمیسیون اروپا روی اپ استور اپل هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز نمی نبوغ درباره ی تصمیم آن ها پیش دماغ کرد. به هرحال، امروزه می دانیم مایکروسافت از هرگونه اقدام علیه اپ استور استقبال می یواش. در گذشته، مایکروسافت مشکلات اختصاصی متعددی با اپ استور داشته است. در سال ۲۰۱۲، سران این غول فناوری تصمیم گرفتند سرو SkyDrive، یعنی OneDrive فعلی را روی آیفون عرضه کنند؛ ولی همان سهم ۳۰ درصدی از خریدهای درون برنامه ای از پیش روبیدن همکاری دو شریک مانع شد.

واقعه سابق الذکر مقدماتی آزمایش های کمپ ردموندی بخاطر عرضه ی آفیس در iOS بود. از اپلیکیشن های دیگر که با مشکل هماهنگی با قوانین اپ استور روبه رو شدند، می استعداد به xCloud رمز کرد که شبیه گوگل استیدیا، درنهایت در iOS درمقایسه با اندروید با فردی عرضه شد.

با وجود مشکلات مایکروسافت با اپ استور، این شرکت هم از اکوسیستم فراخ ی iOS بهره می سرما. تاکنون، ردموندی ها داخل رویدادهای متعدد اپل مجهز شده و درباره ی ترقی و بهترین سازی درخت سرو های برای iOS صحبت کرده اند. تا اینکه سال گذشته، مایکروسافت در استیج WWDC درگاه داشت تا Minecraft Earth را برای تعلق مندان نمایش دهد. درمقابل، مایکروسافت از آزادترشدن اپ استور هم سود زیادی خواهد سرما. به دلیل همین آزادی ها است که ردموندی ها اینک اندروید را درود می کنند و آن را حتی به نشانی جایگزین موبایلی ویندوز می دانند. همین تحسین اندروید باعث شد مایکروسافت اخیرا شرکت های خود را با گوگل و سامسونگ درون ترقی ی اپلیکیشن های اختصاصی افزایش دهد.

اپل هنوزهم با قدرت از دادرسی های اجرایی خود داخل اپ استور دفاع می درنگ. ناگفته نماند شرکت های متعددی به جز مایکروسافت به سیاست ها تعرض کرده اند؛ ازجمله Spotfy و Epic Games و Rakuten و Match Group رمز کرد. به هرحال، همین اعتراض ها باعث افزایش فشار سندیکا ی اروپا به خشکی امدن اپل تیمار خواهد شد. درنهایت، تنها باید خواستار بمانیم تا شاید قانون گذاران بتوانند اندکی از قوانین انحصارگرایانه ی همدستی های فناوری بکاهند. البته ظاهرا اپل هم از درگیری حقوقی تا اینکه با سازمان هایی همچون کمیسیون اروپا ابایی ندارد.بیشتر بخوانید:جهش تاک مقدر شدن هایی از متعاقب چیز پهن الگوریتم پیشنهاد محتوای خویشتن را تطویل دادقابلیت جدید اپلیکیشن Djay امکان جداسازی خودکار صدای خواننده را از موسیقی فراهم می کنداپل باز هم از تصمیم مباحثه برانگیز خود مبنی کنار حذف اپلیکیشن ایمیل Hey دفاع کردگوگل برای کاهش اشغال فضای رم توسط مروگر کروم از توان جدید ویندوز 10 مصرف می کنداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۱ تیر)
  • ۹۹/۰۴/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی