تور آسیا

کانن مدتی پیش، از برگزاری رویدادی آنلاین بوسیله سرود رونمایی جدیدترین محصولاتش درون مرزوبوم ی عکاسی خبر داده بود. رویداد شب گذشته ی کانن به نعوظ ویژه روی دوربین های EOS R5 و EOS R6 تمرکز داشت، با این حال شاهد رونمایی لنزهایی جدید نیز بودیم. درون بر دو دوربین فول فریم، کانن از چهار لنز جدید با مانت RF نیز پرده برداری کرد. خانواده ی لنزهای مانت RF از این پس راحتی است شامل اعضایی جدید یعنی لنز ۸۵ میلی متری f/2 IS STM، لنز ۵۰۰-۱۰۰ میلی متری f/4-7.1L IS USM، لنز ۶۰۰ میلی متری فوق کامپکت و مقرون به صرفه ی f/11 IS STM و لنز ۸۰۰ میلی متری  f/11 IS STM باشد.



Canon RF 85mm f/2 IS STM Macro

لقب مقرون به صرفه ترین از بین چهار لنز جدید کانن، بدون وسواس به Canon RF 85mm f/2 IS STM Macro تعلق می گیرد. این لنز ازلحاظ مقرون به صرفه وجود داشتن بوسیله RF 35mm f/1.8 IS STM ملحق می شود. کارشناسان پیش بینی کرده اند که بیشتر کاربران دوربین EOS RP بوسیله تهیه ی این لنز جدید تعلق مدال دهند. لنز یادشده ابعادی جمع و جور دارد و وزن آن کمینه است.

به خشکی امدن اساس داده ها رسمی، حداکثر گشودگی دیافراگم RF 85mm f/2 IS STM Macro به f/2 می رسد و می تواند حداکثر بزرگ نمایی ۰٫۵ برابری را عرضه دهد. همچنین حداقل فاصله ی فوکوس لنز برابربا ۱٫۱۵ فوت (۳۵ سانتی متر) است. در پیاده شدن موارد یادشده، لنز RF 85mm f/2 IS STM Macro از سیستم لرزش گیر تصویر (IS) داخلی مصرف می کند که موافق ادعای کانن می تواند ۵ استاپ، توافق لرزش ارائه دهد. کاربر می تواند رینگ این لنز را بخاطر انجام کارهای مختلف، شخصی سازی یواش. 



Canon RF 85mm f/2 IS STM Macro

از مقرون بوسیله صرفه ترین به گرانبها بها ترین لنز کانن می رسیم که مهم ترین لنز شناساندن شده در نشست دیشب به احصائیه می آید و با شهرت Canon RF 100-500mm f/4-7.1L IS USM شناخته می شود. لنز زوم موردبحث همه کاره بوده و به طور اختصاص برای افراد حرفه ای طراحی شده است. لنز متاخر کانن همچون شماری دیگر از لنزهای زوم مانت RF این شرکت نظیر RF 70-200 f/2.8L با وجود داشتن فاصله ی کانونی زیاد، نقشه کشی به نسبت جمع و جوری دارد.

جهیز لرزش گیر تمثال داخلی لرزه گران بها کانن هم تا ۵ استاپ، اصلاح رعشه دارد. به علاوه در این لنز از دو سواری فوکوس Nano USM استعمال شده است که به گفته ی کانن باعث می شوند لنز جدید بتواند سریع، نرم و بدون سرو صدا، فوکوس خودکار را بوسیله ارمغان آورد. حداقل بور ی فوکوس این لنز سه فوت (تقریبا ۹۱٫۵ سانتی متر) است. 



Canon RF 100-500mm f/4-7.1L IS USM

لنز Canon RF 100-500mm f/4-7.1L IS USM نیز همچون لنز اول از رینگِ قابل شخصی سازی روزی می برد؛ البته با در نظر دریافت این که لنز موردبحث درون دسته ی گوناگون سری L جای می گیرد، در موافق نفوذ کردن آب و گردوغبار از خود پایداری مدال می دهد. در مدخل جلویی لنز از پوشش فلورین کاربرد شده است. همچنین در این دشت شاهد هود لنز خاصی هستیم که موافق گفته ی کانن، «پنجره ای کناری» دارد که بوسیله شما امکان می دهد بتوانید حتی به هنگام وصل بودن هود، از فیلترهایی ویژه استعمال کنید.



Canon RF 100-500mm f/4-7.1L IS USM

درنهایت به دو لنز آخر می رسیم که بیشتر از هر لنز مانت RF دیگری درمورد آن ها صحبت شده است. از مدت ها پیش تاکنون شاهد سرایت بینایی های مختلف درمورد این لنزها بوده ایم تا این که درنهایت کانن آن ها را به صورت رسمی معرفی کرد.

دو لنز موردبحث با نام های RF 600mm f/11 IS STM و RF 800mm f/11 IS STM شناخته می شوند که اولی، ابعادی متجاوز جمع و ستم دارد. هردوی این لنزها از دیافراگم به شدت کوچک بهره می برند و از فناوری DO (مخفف Diffractive Optics) مصرف می کنند. لنزهای مجهز به نبوغ DO دارای المان هایی خاص هستند که می توانند پرتوهای پرتو را بیشتر از المان های معمولی خم کنند. این موضوع باعث کاهش وزن و ابعاد لنزهای DO نسبت به لنزهای معمولی می شود. بوسیله نعوظ کلی قابلیت DO باعث می شود بتوان لنز زبر تله فوتوی پرایم را درون کالبد ای قرار داد که تیمار نگه داشتن آن آسان است و هم نرخ مقرون بوسیله صرفه ای دارد. 

Canon RF 600mm f/11 IS STM

درون هر دو ثمر موردبحث کانن از مکانیزم ویژه ای برای بسط لنز استعمال می شود تا تنه ی لنز تا حد امکان کوچک بماند. این موضوع حمل کردن محصول را نیز سهل تر می کند. لنزهای ۶۰۰ و ۸۰۰ میلی متری کانن هنگامی که مورداستفاده فراغت نگیرند بوسیله نظام طولی برابربا ۷٫۸۵ اینچ (۱۹٫۹ سانتی متر) و ۱۱٫۰۹ اینچ (۲۸٫۱ سانتی متر) دارند. به منظور باز کردن لنزها، کافی است بوسیله سادگی المان جلویی را همچون ترومبون خارج بکشید تا طول آن ها به ترتیب به ۱۰٫۶۱ اینچ (۲۶٫۹ سانتی متر) و ۱۳٫۸۵ اینچ (۳۵٫۱ سانتی متر) برسد.

Canon RF 800mm f/11 IS STM

نکته ی منفی درمورد دو لنز جدید کانن، بهره مندی آن ها از دیافراگم ثابت f/11 است که تو نگاه اول نادیده به دید می رسد. بدین ترتیب به هنگام استفاده باید امیدوار باشید که نور محیط در شرایط مناسبی فراغت داشته باشد. هر دو لنز تا حداکثر ۵ استاپ، ارامش لرزش ارائه می دهند و از این حیث دقیقا همچون دو نمونه ی جدید دیگر کانن هستند. به علاوه این لنزها از موتورهای STM بخاطر فوکوس مصرف می کنند و همچون دیگر لنزهای مانت RF دارای رینگ قابل شخصی سازی هستند. 



Canon Extender RF 1.4x و Canon Extender RF 2x

کانن درون پیاده شدن محصولات بالا، دو اکستندر متاخر نیز معرفی کردن کرده که خصوصی مانت RF هستند و با معروفیت های Extender RF 1.4x و Extender RF 2x شناخته می شوند. فعلا اطلاعات اضافی درمورد این اکستندرها درون دسترس نیست، با این حال کانن می گوید محصولات موردبحث «دارای همان کیفیت تصویر بالا و سیستم فوکوس خودکار دقیق اکستندرهای مانت EF هستند و همچنین در برابر قطرات آب و ذرات گردوغبار از خود مقاومت نشان می دهند». 

تمامی لنزهای جدید کانن به همراه دو اکستندر یادشده از شب گذشته برای پیش سودا در دسترس علاقه مندان راحتی پژمرده اند. گرانبها نرخ ترین لنز، عاری شک RF 100-500mm f/4-7.1L IS USM است که تهیه ی آن ۲٬۷۰۰ دلار هزینه روی دست شما می گذارد. کانن نمایش ی این لنز را برای ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) تعیین کرده است. در مقایسه ای کوتاه بااطلاع می شویم که لنزهای دیگر نسبت به این محصول، بسیار کم قیمت زیرفون هستند.

لنزهای 800mm f/11 IS STM و 600mm f/11 IS STM به ترتیب ۹۰۰ و ۷۰۰ دلار قیمت دارند و هر دو در انتها ماه جاری میلادی نمایش می شوند. به علاوهقیمت لنز کانن 85mm f/2 IS STM Macro قرار است ۶۰۰ دلار باشد. این محصول داخل ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهربانی و آبان ۱۳۹۹) روانه ی بازار می شود. اکستندرهای Extender RF 1.4x و Extender RF 2x که در عاقبت ماه سیال میلادی تو دسترس قرار می گیرند به تزیین برچسب قیمت ۵۰۰ و ۶۰۰ دلار را یدک می کشند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد این لنزها دارید؟بیشتر بخوانید:کانن دوربین های EOS R5 و EOS R6 را رونمایی کردنیکون احتمالا امسال دوربین های Z6s و Z7s را رونمایی می کندکانن ۱۹ تیر رویدادی آنلاین برگزار می کندشارژر 120 وات شیائومی احتمالا زودتر از اندازه شوق نمایش می شودنیکون احتمالا این ماه دوربین Z5 را با سه گانه لنز جدید معرفی می نرم
  • ۹۹/۰۴/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی