تور آسیا

ASیکیHAROOOON از متجاوز از ۱۵۰ واکسن ویروس کرونا که تو سرتاسر جهان درحال ترقی است، بوسیله شکل اسپری بینی نقشه کشی می شود. درون طول تاریخ، بیشتر واکسن ها اغلب ازطریق تزریق در بازوی بالایی وارد بدن شده اند و توفیق زیبنده توجهی داشته اند. اما فدایی متخصصان می گویند هنگام محافظت از افراد دربرابر پاتوژن هایی مانند ویروس کرونا که بوسیله مجاری هوایی حمله می کنند، لزوما اماله در عضلانی نیکوترین استراتژی ازاله. اوری آگوست، ایمونولوژیست دانشگاه کرنل گفت: «وقتی ما پاتوژن ها را مجزا و به گونه ای وارد بدن می کنیم که مطابق با روشی نیست که سیستم امن به نعوظ طبیعی با آن ها تلاقی می کند، ایده آل نیست. این وضع با این خطر همراه است که پاسخ ایمنی مناسبی تولید نشود.»

بسیاری از میکروب ها ازجمله ویروس کرونا ازطریق مخاط خبردار بدن می شوند (بافت های بطی ء و نمدار که بینی، دهان، ریه ها و مجرای گوارشی را می پوشانند) و موجب آغاز یک پاسخ ایمنی منحصربه بی نظیر از جانب سلول ها و مولکول های موجود درون این بافت می شود. واکسن های داخل عضلانی عموما درون ساختن پاسخ مخاطی خوب اجرا نمی کنند و به جای آن باید تکیه پیاده شدن بسیج سلول های ایمنی از مناطق دیگر بوسیله محل عفونت باشند. با توجه به قدرت و گسترش نوک تیز ویروس کرونا، برخی می گویند علاوه به خشکی امدن واکسن های استاندارد، توسعه ی واکسن هایی برای مجاری فلکی نیز منطقی به نظر می رسد. آکیکو ایوازاکی ایمونولوژیست دانشگاه ییل گفت: «با دانستن استاندارد قدرت پاسخ های مخاطی دربرابر یک پاتوژن ویروسی، فکر کردن درمورد واکسن های مخاطی ایده آل خواهد بود.»

چندین گروه پژوهشی ازجمله تیم هایی درون کشورهای آمریکا، کانادا و هلند درحال امر روی واکسن هایی دشت ویروس کرونا هستند که بوسیله شکل اسپری بینی کاربرد می شوند. چندین شریک شدن نیز ازجمله شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی واکسارت درحال تدارک ی فرمولاسیون های خوراکی است که محتوای خود را به سطح غنی از مخاط دیگری یعنی پوشش اسفنجی روده تحویل می دهند.

بوسیله گفته ی دیپتا باهاتچاریا، ایمونولوژیست دانشگاه آریزونا، مقصود می رود که واکسن های مخاطی همگی ی استعداد های رقبای داخل عضلانی خود را داشته باشند و علاوه بر این، بوسیله محض پیوستن بوسیله بدن حمله ی چندجانبه ای را علیه ویروس کرونا آغاز کنند.مقاله های مرتبط:نتایج مثبت کارآزمایی مادرنا: تولید پادتن تو تمام ۴۵ نفر قبض کننده واکسن کروناشیوع ویروس کرونا چه زمانی پایان می یابد؟بیل گیتس: واکسن کرونا باید مقدمه بوسیله دست نیازمندان واقعی برسد

در شرایط ایده آل، هر دو نوع واکسن علت پاسخی در خون خواهند شد. برای مثال، سلول های B به سرعت آنتی بادی ها را تولید خواهند کرد که شامل یک نوع قدرتمند مبارزه کننده با مصیبت است که ایمنوگلوبین G G یا IgG نام دارد و تو جستجوی مهاجمان درون بدن به گردش درمی. آید سلول های دیگر که سلول های T نام دارند یا بوسیله سلول های B در تولید آنتی بادی ها کمک می کنند یا سلول های عفونی را مورد استفهام راحتی داده و آن ها را از بین می. برند ولی واکسن هایی که داخل بینی خواه دندان اسپری می شوند، نیز موجب بوسیله امر انداختن مجموعه ی دیگری از سلول های کنف می شوند که درون اطراف لیف های مخاطی فراغت. دارند سلول های B که تو این مناطق ساکن هستند، می توانند نوع دیگری از آنتی بادی را که IgA نامیده می شود، ایجاد کنند که نقش اهمیت در از بین بردن پاتوژن های مجاری هوایی و روده. دارد سلول های T درون این مناطق می توانند محدودیت های پاتوژن های اختصاص را بوسیله خاطر بسپارند و سپس بقیه ی عمر گشت زنی خود را در مناطقی بگذارنند که برای ابتدایی بار با آن پاتوژن ها مواجه.

شدند به نظر می رسد این پاسخ های ایمنی مخاطی زمینه توفیق واکسن فلج اطفال خوراکی باشد که حاوی فرم ضعیف شده ای از ویروس فلج اطفال است که به بیشتر کشورهای دنیا در لب کن کردن افلیج اطفال دستیار کرده. است وقتی این واکسن در دهه ی ۱۹۶۰ تک استفاده قرار گرفت، از بسیاری جهات پیشرفت شایان توجهی نسبت به سنخ تزریقی آن به شمار می رفت در مقابل موجب آغاز پاسخ ایمنی تو روده می شد، یعنی همان جایی که ویروس تو آن رشد می. یواش به نظر می رسید میکروب در بدن کسانی که واکسن خوراکی را دریافت می کردند، حتی پیش از اینکه نشانه های آن را احساس کرده یا میکروب را به دیگران منتقل کنند، از بین. برود طبیب آنا دوربین، متخصص واکسن تو دانشگاه جانز هاپکینز: «گفت این واکسنی شگفت انگیز حیات که انتقال افلیج اطفال را متوقف.» کرد او با اشاره به آستانه ی جمیعتی که بخاطر پیشگیری از گسترش یک پاتوژن لازم است،: «گفت این واکسن به خلق ایمنی پرسنل کمک.»

کرد واکسن هایی که ازطریق عضلات بوسیله بدن تحویل داده می شوند، ازنظر ممانعت بدن به تولید آنتی بادی هایی مانند IgG در روند خون برجسته. هستند چنانچه پاتوژنی ظاهر شود، گروهی از این مولکول های آماده باش برای الحاق به آن به حرکت درمی. آیند بخاطر بسیاری از عفونت های تنفسی این به قطع ی کافی خوب. است طبیب ایوازاکی: «گفت اکثر واکسن های تنفسی شبیه واکسن سرخک به عارض داخل عضلانی داده می شوند و این نوع واکسن اثر. دارد اگر آنتی بادی های کافی به سطح مخاطی مناسب برسند، نحوه ی القای آن ها واقعا اهمیتی.»

ندارد با این حال، تکیه بر این استراتژی به تنهایی می تواند خطرناک باشد و اندکی شبیه نگهداری از امان یک بانک در هر ورودی بوسیله جز یکی است که جیب بر به احتمال بیشتر ازطریق آن واکنش خواهد. کرد نگهبانان پس از زنگ هشدار می توانند مداخله کرده و او را بگیرند ولی تا آن زمان احتمالا خساراتی نیز مخبر شده. است دکتر باهاتچاریا: «گفت این عمدتا قضیه ی زمان بندی. است اگر شما سلول ها و مولکول های در گردش داشته باشید، آن ها نهایتا عفونت را پدیدار می. کنند ولی تقدم می دهید پاسخ بلافاصله تری داشته.»

باشید دکتر دوربین گفت بدون یک پاسخ مخاطی قوی، واکسن های تزریقی با احتمال کمتری ممکن است کنف استریل کننده مجهز. کنند امن استریل کننده رمز به پدیده ای دارد که در آن پاتوژن قبل از اینکه بتواند سلول ها را عفونی کند، از بدن پاکسازی. شود افراد واکسینه شده امکان پذیر است دربرابر ابتلا به بیماری شدید حراست شوند اما هنوز می توانند آلوده بوده، مقصد های خفیف مصیبت را نشان داده و گاهی مقادیر اندکی از میکروب را به سایرین منتقل.



کنند واکسن اسپری بینی علیه آنفلوانزای خوکی در دبیرستان ی نخستین در میامی تو سال

۲۰۰۹ البته به حکم انداختن شایان اطمینان ایمنی مخاطی سهل ازاله و واکسن هایی که به طور خاص آن ها را مورد هدف قرار می دهند، با معایبی همراه. هستند اگرچه علامت داده شده است واکسن FluMist که نوعی واکسن آنفولانزا است که به شکل اسپری بینی استعمال می شود، نسبت بوسیله واکسن های تزریقی آنفولانزا در کودکان کم سن و سال بهتر اجرا می کند، عملکرد آن در افراد بزرگسال ناچیز اثر جزیی تر. است همچنین واکسن افلیج اطفال خوراکی با تعداد زیاد اندکی از موارد فلج اطفال همراه بوده است، به تفکر آن که ویروس ناتوان شده ی موجود در میوه جهش صریح کرده.

است مدل سازی واکسن مخاطی با مواد کمتر خطرتر شبیه ویروس های غیرفعال شده یا مواد ژنتیکی می تواند بر این شاق غلبه. بطی ء اما این فرمولاسیون ها می توانند آنقدر کوفته باشند که پاسخ ایمنی ماندگاری را علت. نشوند دکتر دوربین: «گفت شما می خواهید واکسن بوسیله اندازه ی کافی پرعضله باشد تا مسبوق بدن شده و کارهای لازم را اجرا دهد اما سبب مقصد های اضافی. نشود این واقعا توازنی مشکل.»

است همچنین پژوهشگران دانش کاملی درمورد حمایت مخاطی. ندارند از طرف دیگر، درمقایسه با واکسن های تزریقی، فناوری های ثابت شده ی کمتری بخاطر توسعه ی واکسن های بینی و خوراکی وجود. دارد طبیب آگوست گفت همه ی این عوامل می توانند زمان توسعه ی واکسن را طولانی. کنند این بدان معنا است که دستورالعمل های مخاطی ممکن است پاره اولین نسل واکسن های کرونا. نباشند ولی بوسیله گفته ی او، شاید برهان بیشتری بخاطر تنخواه گذاری زودتر روی آن ها.باشد زومیت را در شبکه های اجتماعی دنبال:کنید اینستاگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر:بخوانید اثر نامدار تماشاگر منحصر به انسان ها نیستمالاریا؛ علائم، دلایل، تشخیص، پیشگیری و گونه های درمانیک سوم کارمندان اقبال در تهران از شنبه دورکار می شونداز هر سه بزرگ سال، یک نفر درمعرض خطر ابتلا بوسیله عفونت موکد ویروس کرونا استنتایج مثبت کارآزمایی: مادرنا تولید پادتن در کامل ۴۵ نفر گرفتن کننده واکسن
  • ۹۹/۰۴/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی