تور آسیا

به گزارش همشهری آنلاین، صبح امروز یکشنبه مذاکرات هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به ریاست وزیران امور خارجه دو کشور روز در حالی تو بغداد آغاز شد که پیش از آن گمانه زنی های بسیاری از سوی تحلیلگران درباره این سفر مهم محمد جواد ظریفصورت گرفته بود. 

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد، با رییس جمهوری، نخست وزیر، مهتر پارلمان، وزیر امور خارجه، رییس شورای ممتاز قضایی، رییس الحشد الشعبی، رئیس ائتلاف الفتح و رهبر جریان حکمت ملی عراق در باره بسط مناسبات و آخرین تحولات منطقه و جهان مناقشه و گفت وگو کرد.

باریکه تو بدو ورود به بغداد گفت که با هدف ردیابی توافقات رخ محزون در سفر اسفندماه ۹۷ رییس جمهوری اسلامی ایران بوسیله عراق و مطالعه اوضاع و تحولات منطقه به بغداد سفر کرده است.  وی یکی از پرونده های رادیکال مورد مناظره در این سفر را پرونده شهادت سردار مثال قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان به دست آمریکا درون بغداد ذکر کرد.

اما تحلیل گران معتقدند که روابط ایران با کشورهای منطقه و به ویژه عربستان هم یکی دیگر از محمرهای این صحبت ها بوده و ایران پیام مهمی را برای عربستان به مقامات عراقی داده است. 

پیام مهم ظریف به عربستان

چرا ظریف در آستانه سفر نخست وزیر عراق بوسیله تهران راهی بغداد شد؟ | مشی برای پرداخت قرضه عراق بوسیله ایران

ویدئو | ادای ناموس ظریف در محل شهادت سردار سلیمانی در معاشرت فرودگاه بغداد باریکه: ایران و عراق باید درون برابر تهدیدهای تروریستی آماده باشند

به هر روی دیدارهای ظریف در بغداد با  فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق آغاز شد. وزیر امور خارجه ایران امروز یکشنبه در نشست خبری با همتای عراقی اش، با اشاره به کار بزرگ تروریسم برای منطقه مداومت کرد که واجب است همواره نسبت به تهدیدهای امنیتی گروه های تروریستی و از جمله داعش آگاهی و آمادگی کامل داشته باشیم.

محمد جواد ظریف تو  جمع خبرنگاران با بیان اینکه روابط دو کشور بر شالوده اصل احترام متقابل است تاکید کرد که روابط اقتصادی دو کشور باید به نفع طرفین توسعه یابد.

ظریف عراق را یکی از اولویت های اقتصادی ایران دانست و گفت : امکانات اقتصادی دو کشور تیمار داخل مرزوبوم انرژی و هم در حوزه تجاری با حیات کرونا می تواند بخاطر پیشرفت دو پیرو مورد کاربرد فراغت گیرد و ما مصمم بوسیله ادامه این روابط خوب هستیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابرام کرد که روابط ایران و عراق با خون جوانان دو ناحیه در مقابله با گروه تروریستی داعش ثابت قدم شده است و ین روابط هیچ گاه و به هیچ شکلی از بین نخواهد رفت . 

وی تاکید کرد که بخاطر جمهوری اسلامی ایران، عراق قوی و باصلح و آرامش و عراق دارای روابط خوب وسازنده با همه همسایگان اندازه قدرت، آرامش، ثبات و صلح ایران است.

باریکه پندار علامت کرد که ایران از این انگیزه از نقش مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش عراق در منطقه قوی و صلح آمیز خلیج فارس استقبال می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان بروز خرسندی کرد که روابط دو کشور براساس احترام به حاکمیت و جامع خاکی و عدم مداخله تو امور داخلی همدیگر با تلاش پیگیری می شود. دو کشور تو بر همدیگر تو مقابله با داعش ایستاده اند و جوانان دو ملت با رشادت آن را ضعف داده اند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تو ذات حال اعلام خطر عدالت که کما کان باید در برابر پدیده تروریسم، دو کشور هوشیار باشند.

وی بروز امیدواری کرد که روابط تجاری بوسیله سطح ۲۰ میلیارد دلاری که دو رییس جمهوری ایران و عراق در سیر حکیم عالم به بغداد (اسفند ۹۷) پیش بینی کرده اند، برسد هر چند در شرایط حاضر فاصله چندانی با این سقف از مناسبات تجاری بین دو قلمرو نداریم.

باریکه با پیش روی اینکه توافقات دیگری در عروج رییس جمهوری ایران بوسیله بغداد قیافه گرفت که بوسیله نفع دو امت و همه کشورهای منطقه است و با جدیت قفا می کنیم تقریر داشت :این توافقات ردر بخش کشتیرانی، مرزهای آبی و دریایی، حوزه ریلی، همدستی انرژی، تبادل گردشگر و گردشگری دینی و سلامت و سایر مملکت ها است .

وزیر خارجه ایران  تو خصوص اوضاع منطقه و دنیا ابرام کرد که لازم است در باره اوضاع منطقه و بین المللی تشریک مساعی صورت گیرد زیرا منطق ما نیازمند آرامش است.

وی تاکید کرد که متاسفانه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان یک خسارت بزرگ برای مقابله با تروریسم در منطقه حیات و ایران وعراق به عنوان دو کشور ضرر دیده از این اقدام جنایت آمیز با شریک هم، این موضوع را پیگیری می کنند.

ظریف اندیشه نشان کرد که برای ایران بسیار مهم است که همسایه اش، تمامیت اراضی و ثبات و حاکمیت ملی داشته و از خارج درون معرض جور و تجاوز فراغت نگیرد.

وزیر امور خارجه ایران در این کنفرانس از میهمانوازی ملت و بخت عراق به ویژه استقبال گرم «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق تقدیر و تشکر کرد. ظریف و فؤاد حسین 

 فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق حزن اظهار داشت در دیدار با وزیر امور خارجه ایران درون خصوص روابط اقتصادی دو کشور صحبت کردیم و آقای باریکه اصرار کرد که عراق زورمند به معنی غلبه منطقه است .

وی افزود که اندکی از تبادلات تجاری بین دو سرزمین اخیرا داخل نتیجه اقدامات بهداشتی مقابله با کرونا و ودیعه شدن مرزها دچار پسرفت بلافاصله شده است اما داخل این دیدار بر ادامه توسعه روابط تجارت بین دو ملک با وجود همه گیری کرونا مداومت شد.

حسین افزود که سیلان گردشگری دینی بین دو سرزمین با درون نظرگرفتن تدابیر بهداشتی ناشی از کرونا همچنین مورد بحث و معاینه راحتی گرفت. بوسیله گفته وی، درون حوزه منطقه ای پیاده شدن ضرورت حفظ حاکمیت ملی عراق تاکید شد و وزیر امور خارجه ایران نیز اصرار کرد که قدرت عراق به انتزاعی قدرت منطقه است.

فواد حسین با ابرام مجدد بر منافع مشترک منطقه ای وعدم دخالت کشورها در امور همدیگر امتداد داد که عراق خواستگار روابط متوازن با همه همسایگان است. وزیر امور خارجه عراق درون خصوص مسائل بین المللی، بر ضرورت دور نگه داشتن منطقه از تنش ها تاکید کرد. وی اضافه کرد که درون این دیدار نیز دستور کار سفر آتی اول وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران را مناقشه و بررسی کرده است.

جزئیات دیدار باریکه با نخست وزیر عراق | مصطفی الکاظمی به تهران می آید

مذاکرات باریکه و همتای عراقی در بغداد | پیگیری ضبط شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی

اظهارات ظریف پس از ورود به بغداد | از ملاقات با مهتر حشد الشعبی تا سیر تکاملی بوسیله اقلیم کردستان  
 وزیر امور خارجه ایران با فاتحه وزیر عراق بازدید کرد 

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دنباله با مصطفی الکاظمی مطلع وزیر این قلمرو دیدار کرد . به گزارش ایرنا در این دیدار دو طرف پیرامون توسعه مناسبات دو جانبه وراههای ترقی آن بحث و گفت وگو کردند.

باریکه همچنین آخرین تحولات منطقه و جهان و اوضاع عراق را با نخست وزیر عراق تک بررسی صبر انصاف. ظریف و مصطفی الکاظمی

باریکه: دشمنی امریکا و اسراییل با کشورهای منطقه ذاتی است 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار هادی العامری رییس دسته الفتح بزرگترین فراکسیون تو پارلمان عراق و نزدیک بوسیله الحشد الشعبی تاکید کرد که دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه ذاتی است و برخی سیاست های زودگذر نمی تواند چیزی را معاوضه کند.

وی از گسترش روزافزون مناسبات بین ایران و عراق ابراز خرسندی کرد و افزود: انسان ایران به ایستادگی آدم عراق افتخار می کنند.

ظریف گفت : ما می فهمیم که آنچه بر شما خواه سوریه و لبنان می گذرد به خاطر این مقاومت و ایستادگی است برای اینکه جمهوری اسلامی ایران بوسیله تفکر همین مواضعش دون فشار است.

ظریف گفت: باید مسوولان این چهار سرزمین حس کنند بی مو این مجموعه شعار راحتی پژمان و جریان یک ناحیه اختصاص تراشیدن.کشورهای منطقه باید این واقعیت را درک کنند که در کنار غصه می توانند فشارها را خنثی کنند.

به گفته وی، حتی کشورهای دیگر منطقه نمی توانند خویش رژیم صهیونیستی باشند و در نهایت این رژیم به آنها هم تعدی خواهد کرد.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که بعضیها فکر کردن می کنند با فداکار سیاست ها این واقعیت را می قابلیت دگرگونی عدالت اما این امر قابل تغییر نیست.

وی پیگیری پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را یکی از پروگرام های سیر تکاملی خود به بغداد ذکر کرد و گفت که کمک حقوقی وزارت امور خارجه درون همین راستا او را درون این سیر همراهی می کند.

باریکه با اشاره به گزارش «آگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر درون خصوص شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس ، پافشاری کرد که جمهوری اسلامی ایران پارسا است که این بایگانی را می قابلیت در سطح بین المللی دنبال کرد. ظریف و  هادی العامری رییس دسته الفتح  اخراج نیروهای آمریکایی را بوسیله نعوظ جد دنبال می کنیم

هادی العامری همچنین داخل این دیدار نسبت به افق علنی روابط دو کشور ابراز اطمینان کرد و گفت هیچ کس نمی تواند در روابط دو ملک شک و شبهه ایجاد نرم.

وی از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران نسبت به عراق قدردانی کرد و افزود که ایران متصل حامی شانس و امت عراق بوده است.

به گفته وی، این موضع جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار پیرو عراق است.

العامری از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپهبد مثال قاسم سلیمانی تو پیروزی عراق به خشکی امدن تروریسم سرنوشت کرد و گفت: یکی از عوامل پیروزی عراق پهلو داعش، حمایت های ایران بود.

وی تو همین حال نقش مرجعیت ممتاز دینی بوسیله علاوه  فداکاری الحشد الشعبی و ایمنی مردم عراق داخل پیروزی بر داعش را تعیین کننده دانست.

رییس سیلان الفتح با اشاره به نقش شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تو پیروزی بر تروریسم خاطر نشان ساخت که مردم عراق در مراسم میلیونی تشییع قامت این سرداران مقاومت، به خدمات این دو سپهبد شهید ادای عزت کردند.

العامری ابرام کرد که آمریکا و ستون پنجم نتوانستند داخل آیین تشییع پیکرهای این دو شهید گرانقدر خللی ابداع کنند.

وی در همین چارچوب گفت که عراق در داتشن روابط خاص با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه جدی است.

رهبر قسمت قسمت کردن الفتح یاد آور شد: ما باور داریم که عراق نباید مکانی برای نابرابر حساب و همچنین پایگاهی برای تخطی بوسیله کشورهای منطقه بوسیله ویژه ایران باشد و این موضوع را به صراحت با آمریکایی ها مطرح کرده ایم.

وی با قدردانی مجدد از مواضع دولت و پیرو ایران نسبت به عراق، در قبال تحریم های ظالمانه آمریکا با اقبال و امت ایران ابراز همدردی و همبستگی کرد.

العامری مداومت کرد که عراق داخل خارج کردن نیروهای خارجی براساس عادت صادر شده از پارلمان جدی است و تا اجرای کامل این قانون، پیگیر مسئله است.

وی با رمز به موفقیت ایران در شورای حقوق بشر اداره ملل تو خصوص بایگانی شهادت سردار سلیمانی گفت که نمایندگان الفتح در پارلمان با شورای عالی قضایی عراق به طور جد پیگیر این موضوع هستند تا با هماهنگی ایران، این مسئله در شورای حقوق بشر بوسیله نتیجه برسد.  
 وزیر امور خارجه ایران با رییس جمهوری عراق دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در دنباله سفر خود، بابرهم صالح رییس جمهوری این کشور بی آرامی دیدار کرد. «محمد جواد ظریف» که با مرام تعمیق روابط و ردیابی توافقات سفر اسفندماه ۹۷ طبیب حسن روحانی رییس جمهوری ایران اسلامی به بغداد سفر کرده است با رییس جمهوری عراق دیدار و گفت وگو کرد.

داخل این دیدار که «ایرج مسجدی» قاصد جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین حضور داشت، درباره روابط دو جانبه و تعمیق هرچه بیشتر این روابط مناظره و گفت وگو کردند.

مطالعه موضوعات منطقه و جهان از دیگر مسائل مورد مناظره دو طرف درون این بازدید بوده است.

ظریف داخل راس یک هیات دیپلماتیک امروز یکشنبه سفر یک روزه گرفتن ای را به بغداد و سپس اربیل آغاز کرده است. باریکه و برهم صالح رییس جمهوری عراق دیدار ظریف و حکیم 

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین  با خداوندگار عمار حکیم، رهبر قضیه حکمت ملی عراق دیدار کرد. در این بازدید دو طرف درون باره اوضاع عراق و مشکلات این کشور درون پاره های مختلف از جمله غوغا اقتصادی، کاهش درآمدهای نفت و بیماری کرونا مناظره و تبادل نظر کردند.

مباحثه و وارسی درون مورد اوضاع سیاسی و تحولات منطقه از دیگر محورهای گفت و گوی باریکه و طبیب بود. دیدار ظریف و حکیم

سیدعمار حکیم اندوه تو این بازدید گفت که عراق از توسعه روابط و مناسبات درون حوزه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران استقبال می درنگ.

وی افزود: ما از شانس الکاظمی برای محلول مشکلات و شورش های مختلف عراق امان می کنیم.

راهنما جریان حکمت ملی عراق ادامه داد: ما از سیاست دولت جدید عراق بخاطر توسعه روابط با کشورهای متنوع از جمله همسایگان پشتیبانی می کنیم.  
 ظریف: سفر الکاظمی به تهران فرصت مرحمت برای توسعه روابط ایران و عراق است

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه داخل دیدار با فائق الزیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق گفت که سفر آینده نخست وزیر این کشور بوسیله تهران بهترین فرصت بخاطر ترقی روابط دو قلمرو است.

ظریف اظهار داشت که این سفر فرصتی مغتنم است که توافقات سفر سال ۹۷ دکتر شیخ بوسیله عراق را ردیابی کنیم.

وی بروز امیدواری کرد که سیر تکاملی سه شنبه هفته جاری نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران توام با موفقیت و دستاورد برای دو پیرو خودی و برادر باشد.

مهتر شورای عالی قضایی عراق نیز داخل این بازدید با قدردانی از موقعیت جمهوری اسلامی ایران در امنیت از ملت و کشور عراق گفت که روابط با ایران از جلال فوقانی برخوردار است.

الزیدان افزود که ایران و عراق مشترکات زیادی دارند و باید روابط دو سرزمین تو حوزه های مختلف روز بوسیله روز فراخ تر شود.

 شرکت و اندوه افزایی دو ناحیه در پیگیری حقوقی کشتار سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس محور پا بر جا گفتگو در این بازدید وجود.

دیدار ظریف و رئیس الحشد الشعبی عراق 

 محمدجواد ظریف و فالح الفیاض رئیس حشد الشعبی عراق هم دیدار و داخل خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، ردیابی کشتار سرداران پایداری حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، تصمیم قانونی دولت، مردم و پارلمان عراق مبنی کنار ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از این ناحیه و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو و مشورت کردند.  الفیاض داخل این دیدار از دستیار های جمهوری اسلامی ایران در عهد اشغالگری داعش و نابودی این گروه تروریستی قدردانی کرد.

وی اشعار کرد که حمایت های جمهوری ایران از ملت عراق و نقش بنیادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس درون شکست داعش همواره در تاریخچه این سرزمین ثبت و پرونده خواهد ماند.

ظریف نیز به تشکیل پرونده اقدام تروریستی بخت آمریکا در شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس داخل مجامع حقوقی بین المللی توسط جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت که این موضوع را با تلاش پیگیری خواهیم کرد.

ظریف و فالح الفیاض در این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه،  تحولات عراق ،تصمیم عرفی دولت، مردم و پارلمان عراق مبنی بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از این ملک و سایر موضوع های مورد تعلق گفت و گو کردند. 
  ظریف و رییس پارلمان عراق دیدار کردند

محمد جواد باریکه  در ادامه با  «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق  در بغداد دیدار و گفت وگو کردند.دو طرف در این بازدید که «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، درباره آخرین تحولات منطقه ، دنیا و اوضاع عراق مناظره و گفت وگو کردند.

توسعه مناسبات پارلمانی، گسترش روابط روز افزون دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، کارمایه و فرهنگی از دیگر موضوعات تک گفت و گوی ریف و الجلوسی بوده است.

تو این دیدار نیز دوره قانون پارلمان عراق بخاطر اخراج نیروهای خارجی از خاک این قلمرو  و لزوم احترام به حاکمیت ملی عراق و لیس دخالت درون امور همدیگر مناقشه و گفت وگو رخساره گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این دیدار، با رییس جمهوری، مطلع وزیر، وزیر امور خارجه، رییس شورای برجسته قضایی، رییس الحشد الشعبی و تعدادی از رهبران سیاسی عراق در خصوص بسط مناسبات و آخرین تحولات منطقه و جهان بحث و گفت وگو کرده بود. محمد جواد ظریف  داخل امتداد با  «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق

ظریف بغداد را بوسیله مقصد اربیل صرفنظر کرد 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران داخل ادامه عروج یکروزه خود به عراق عصر یکشنبه بغداد را به نشانه اربیل زین کرد. «محمد جواد ظریف» بوسیله طلبیدن رسمی «نیچروان بارزانی»، مهتر اقلیم کردستان عراق با کمال مطلوب گفت وگو با مقامات این اقلیم و توسعه روابط بین کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران راهی اربیل شده است. 

«ایرج مسجدی» رسول جمهوری اسلامی ایران در بغداد باریکه را درون سفر به کردستان عراق یکدلی می بطی ء. همچنین آقا عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه و چند هیکل از مقام های بلندپایه این وزارتخانه از همراهان ظریف درون این سیر تکاملی بودند.
  • ۹۹/۰۴/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی