تور آسیا

هواوی در روند برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان موسوم به HDC درکنار معرفی سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS 2.0، رابط کاربری EMUI 11 را نیز معرفی کردن کرد که برپایه ی اندروید ۱۰ توسعه داده شده است، خیر اندروید ۱۱. هنگامی که مقدماتی بار نام رابط کاربری جدید هواوی را شنیدیم با خویشتن تصور کردیم که باهم اتحاد کردن چینی، آن را پیاده شدن اساس اندروید ۱۱ طراحی کرده، اما این طور اتفاقی نیافتاده است. این موضوع شاید در نگاه شروع چندان رادیکال نباشد، اما اتفاقی پراهمیت به شمار می آید.

هواوی مدت ها است که اشتهار رابط های کاربری سری EMUI را با نسخه ی جدید اندروید هماهنگ می کند، اما امسال خبری از این کار نیست. معرفی ای ام یو آی ۱۱ با اندروید ۱۰ نشان می دهد که گوشی های فعلی و آینده ی هواوی از جدیدترین نسخه ی اندروید پشتیبانی نمی کنند (حداقل نه به این زودی ها). هواوی در تلاش است با تغییراتی که روی EMUI 11 اعمال کرده، تجربه ی متفاوتی از اندروید ۱۰ را به کاربران نمایش دهد. رسانه های مختلف خواستار ارائه ی توضیحات بیشتر درباره ی دلیل معرفی EMUI 11 با اندروید ۱۰ شده اند، اما هواوی فعلا رجحان داده است پاسخ ندهد. البته لزوما به پاسخ هواوی نیازی حلق و می دانیم که چرا چنین اتفاقی رخ داده.

هواوی اخبار کرده است که EMUI 11 برخی تغییرات نمایان بوسیله خود دیده تا تجربه ی کاربری لذت بخش لطافت را نمایش دهد. جدیدترین نسخه از رابط کاربری گوشی های هواوی روی سه اصل بنیانی تمرکز دارد: بهبود رابط کاربری، گشایش امنیت و حریم مخصوص و ارائه ی آنچه که هواوی از آن به عنوان «عمر یکپارچه ی متکی بر درک قدر یا بهای چیزی قلابی» یاد می کند. رسانه های مختلف توانسته اند بوسیله نسخه ی اولیه ی EMUI 11 روی گوشی هواوی P40 پرودسترسی محسوس کنند و با قابلیت های مختلفی که این رابط کاربری نمایش می دهد آشنا شوند. 

نمایشگر همیشه روشنِ سزاوار سرزنش انحصاری سازی

رابط کاربری EMUI 10 توان نمایشگر همیشه جلوه گر (AOD) را برای گوشی های هوشمند ساخت هواوی معرفی کرد. این قابلیت درون نسخه ی ۱۱ بهبودهای محسوسی به خویشتن دیده است تا همه چیز خبردار سطح جدیدی شود. کاربر در EMUI 11 می تواند نمایشگر همیشه صریح را شخصی سازی درنگ. هواوی می گوید با وحی گرفتن از چندین سبک هنری، نقشه کشی های متنوعی برای نمایشگر ابد نمودار EMUI 11 در گوشی های مقصد قرار می دهد. سه گانه تک از این مدل سازی های جدید محتوی Piet Mondrian و سبک Memphis و Mobius Strip می شوند.

هر یک از این مدل سازی ها با طعم جزیی ها و چینش های متفاوت قابل شخصی سازی هستند تا کاربران بتوانند بنابه سلیقه ی خود، از رنگ های متنوع در این بخش کاربرد کنند. هواوی نیز مدل سازی های استانداردتری را بخاطر نمایشگر همیشه بی پرده EMUI 11 نمایش می دهد. چنانچه این موارد بخاطر تان کافی نیستند، می توانید با گوشی عکس بگیرید تا نرم افزار EMUI 11 به عارض خودکار طعم جزیی های موجود در عکس را تجزیه و تحلیل و آن را روی طراحی نهایی نمایشگر قدیم محسوس اعمال درنگ.

هواوی نیز در EMUI 11 نمایشگر قدیم معین پویا قرار می دهد که به واسطه ی آن، حرکاتی ظریف در نمایشگر قدیم روشن موافقت می افتد. کاربران همچنین می توانند عکس های ثابت، عکس های زنده (لایو فوتو) یا تا اینکه عکس های متحرک (گیف) مدنظر خودشان را تو این مدخل جای دهند. البته امکان تبدیل داده ها روی صفحه، چندان برای کاربر فراهم نیست؛ بااین حال EMUI 11 تکاپو می کند با ارائه ی گزینه های مختلف برای شخصی سازی، کاربرد از نمایشگر همیشه هویدا را لذت بخش تر بطی ء.  تغییرات رابط کاربری

هواوی در EMUI 11 کل رابط کاربری را از نو بازطراحی نکرده، بنابراین داخل نگاه مطلع همگی چیز بخاطر مان آشنا بوسیله دیدن می رسد. هواوی تلاش کرده است در EMUI 11 انیمیشن های جدیدی بگنجاند و امکان ارتکاب کارهای بیشتری را فراهم سازد. در نگاه نخست قطعا متمایز کردن EMUI 11 از EMUI 10 بخاطر تان فرمان ساده ای نخواهد بود. EMUI 10 انیمیشن های جالبی دارد و این انیمیشن ها درون جدیدترین نسخه ی EMUI متجاوز ازپیش پیشرفت کرده اند. هواوی همچنین تلاش کرده برخی از انیمیشن های اضافی را از رابط کاربری بردارد؛ این کار باعث شده تماشای رابط کاربری تو گاهی اوقات چندان کیف مدخل نباشد، اما قطعا همه چیز بوسیله شکلی روان تر عمل می پذیرد. 



همان طور که رمز کردیم، هواوی داخل سعی بوده تا انیمیشن های EMUI 11 را رسیده تر درنگ. این انیمیشن های گویا تر تو سراسر رابط کاربری EMUI متاخر دیده می شوند و این موضوع مواردی همچون گالری، تخمین و اپلیکیشن های ویدئویی را پوشش می دهد. هواوی می گوید بخاطر اعمال تغییرات در انیمیشن ها سراغ یکی از آزمایشگاه های تحقیقاتی پیشرفته ی خود رفته؛ همان آزمایشگاهی که مهندسینش پیش تر  حالت تاریک (Dark Mode) را برای EMUI 10 نقشه کشی کرده اند.

هواوی همچنین با پیگیری و کاهش حرکات چشم، جدیت کرد انیمیشن های EMUI 11 را گشایش بخشد. قطعا این موضوع باعث شده انیمیشن ها گشایش پیدا کنند، اما نکته ی منفی این است که وقتی بیدار اپلیکیشن های دیگر شوید و با آن ها حکم کنید، تفاوت بین انیمیشن ها برای تان متجاوز محسوس خواهد بود. 

EMUI 11 همچنین روی لرزش گوشی هوشمند تغییراتی اعمال می درنگ تا تجربه ی ناخوشایندی بوسیله کاربر منتقل نشود. از این پس رعشه های گوشی خواهند توانست زنگ تماس و صدای هشدارها را پایش کنند و خودشان را با آن ها مطابقت دهند تا با ریتمی متشابه صدا، فرایند لرزش گوشی ارتکاب بگیرد. 

درکنار همگی ی این ها ارشد ترین دگرگونی اعمال شده داخل رابط کاربری EMUI 11 را می توانیم قابلیت Smart Multi-Window بوسیله حساب بیاوریم. این قابلیت همان طور که از نامش پیدا است می تواند به شکلی متجاوز محسوس اقتدار های گوشی را تو بنیان ی مولتی تسکینگ بهبود بخشد. این قابلیت برپایه ی یکی از استعداد هایی ساخته شده که هواوی پیش تر در گوشی هایش راحتی داده بود.

کاربران می توانند تو زمانی نوک تیز اپلیکیشن ها را در یک دریچه ی شناور زیبنده انتظام که روی تمامی اپلیکیشن های پس زمینه قرار می گیرد، مجددا باز کنند. مایه های مجهز بوسیله صفحه نمایش بزرگ نظیر هواوی میت Xs خواهند توانست به صورت هم زمان دو پنجره ی شناور باز کنند تا نبوغ مولتی تسکینگ بسیار کاربردی تر باشد.



توان موردبحث را می توانیم نیکوترین استعداد متاخر EMUI 11 به حساب بیاوریم. کاربرانی که استفاده ی اضافی از گوشی های هواوی دارند، قطعا از اضافه شدن این قابلیت متاخر برای مولتی تسکینگ خوشدل هستند. با همه ی این ها طریق کردن به روند استراحت اعطا کردن اپلیکیشن ها در دریچه های شناور ممکن است بوسیله کمی زمان احتیاج داشته باشد. درضمن احتمال می دهیم بسیاری از کاربران اصلا توجهی بوسیله این قابلیت نشان ندهند.  حریم خصوصی و امنیت

امنیت، سوم و آخرین رکن جدیدترین نسخه از رابط کاربری EMUI برشمرده می شود. هواوی تو جدیدترین نسخه از EMUI در تلاش است نبوغ هایی را که درون EMUI 10 برای این جزء شناساندن کرد، پیشرفته نمدار کند. هواوی تو EMUI 11، فرایند اعطای مجوز به اپلیکیشن ها را بازطراحی کرده است.

در EMUI 11 در هر زمان که اپلیکیشن های بازشده، از لوکیشن گوشی، میکروفون یا دوربین شما استفاده کنند، آیکون مربوطه در قالب نوتیفیکیشن به نمایش درمی آید. به علاوه اپلیکیشن های پس زمینه اجازه ی دسترسی به میکروفون و دوربین را ندارند. پیغام های شناور مربوط به صدور مجوز به این تنظیمات، از این پس حاوی گزینه ی Always Allow نخواهند بود. این گزینه در EMUI 11 به منوی مدیریت صدور مجوزها درون بخش تنظیمات منتقل شده است.

هواوی همچنین می گوید مجوزهای جدیدی برای صفحات کتاب و سابقه ی بازکردن اپلیکیشن ها تعریف کرده و آن را درون حصه تنظیمات قرار داده است. این بخش به شما امکان می دهد زمان و تعداد درخواست ها برای صدور مجوز این بسرنوشت شوم دچار کردن را مشاهده کنید.



همکاری چینی همچنین چند استعداد متاخر در مملکت ی حریم خصوصی به داخل اپلیکیشن هایش اضافه کرده است. به بخش گالری EMUI 11 گزینه ای تحت عنوان Hidden Album تکثیر شده است که می قابلیت با اشاره عبور از آن حراست کرد. این بخش می تواند تصاویر مدنظر شما را از دید بقیه و البته اپلیکیشن های متفرقه در ایمنی نگه دارد. همچنین جزء یادداشت ها نیز به قابلیتی مشابه حاضر شده است تا بتوانید محتوای مدنظر خود را خفا کنید.

در EMUI 11 فرایند به تعهد پرداخت گذاری فایل ها، به شکلی امنیت تر ادا می گیرد. به هنگام به اشتراک گذاری عکس می توانید فدایی از داده های آن همانند لوکیشن، زمان و متادیتای وسیله را حذف کنید. قابلیت Safety Casting به شما امکان می دهد خلال بوسیله عرضه درآوردن صفحه ارائه گوشی روی تلویزیون، از اوج آمدن نوتیفیکیشن و SMS و رابطه جلوگیری کنید. 

یکپارچه سازی با محصولات

اکوسیستم هواوی امروزه شامل دستگاه های متنوعی است و هواوی جدیت می کند بطی ء ابزار آن ها را تا حد امکان به یکدیگر نزدیک نرم. نسخه ی جدید Multi-Screen Collaboration که سومین نسل از آن بوسیله حساب می آید بوسیله شما امکان می دهد اسناد را به اشتراک بگذارید، فیلم تماشا کنید و بوسیله امتحان ی بازی روی گوشی هوشمند خود مبتلا شوید؛ در همین حین می توانید تصویر صفحه عرضه گوشی را روی صفحه نمایش لپ تاپ هواوی یا آنر به نمایش دربیاورید. زمان حال از اجرای سه اپلیکیشن بوسیله قیافه هم زمان روی PC پشتیبانی می شود تا مولتی تسکینگ گشایش محسوس بطی ء. 

کمک صوتی سیلیا (Celia) هواوی نیز برخی بهبودها بوسیله خود دیده است. این کمک صوتی از این پس توانایی پشتیبانی از واژه های ایتالیایی و آلمانی را دارد تا شمار کل زبان های تحت پشتیبانی سیلیا به هفت واژه متنوع در بکلی ۱۱ سرزمین برسد. سرو وابستگی صوتی MeeTime نیز استراحت است به شکلی فراخ تر دردسترس کاربران فراغت بگیرد. موافق اخبار هواوی، MeeTime برای ساکنین لهستان و سنگاپور و فیلیپین و عربستان سعودی و آفریقای جنوبی در قالب سه گانه وسیله مختلف، دردسترس قرار می گیرد.  تاریخچه پراکندن و دستگاه های متجانس

هواوی تاکنون به طور دقیق اعلام نکرده است که رابط کاربری EMUI 11 در چه تاریخی منتشر می شود. البته شکی نداریم که EMUI 11 درون ابتدا روی گوشی ها و تبلت هایی که هنوز عرضه نشده اند حضور رک می کند و سپس به دستگاه های دیگر راه می یابد. احتمالا EMUI 11 اولیه بار در گوشی های خانواده ی میت ۴۰ مشاهده خواهد شد. 

هواوی داخل مسئله برگزاری کنفرانس توسعه دهندگانش اعلام کرد که نسخه ی بتای EMUI 11 برای کسانی که به ظهر تجربه ی نسخه ی تکمیل نشده ی این رابط کاربری هستند دردسترس قرار می گیرد. از امروز بوسیله بعد، دارندگان گوشی های سری P40 و میت ۳۰ و تبلت میت پد پرومی توانند به بتای EMUI 11 دسترسی هویدا کنند. مقابل اعلام هواوی، نسخه ی بتای EMUI 11 به زودی برایآنر ۳۰ و V30و نوا ۷ هم منتشر می شود. بیشتر بخوانید:هواوی Harmony OS 2.0 را برای گوشی های هوشمند و مایه های دیگر معرفی کردسامسونگ و ال جی خرید نمایشگر به هواوی را متوقف می کنند؟هواوی باوجود تحریم ها و ممنوعیت ها سهم خود را از راسته بین المللی مخابرات تکثیر دادآموزش انتصاب اندروید 11 روی گوشی های هوشمند سری پیکسل گوگل و وان پلاسفهرست کامل گوشی های موبایل گرفتن کننده آپدیت اندروید ۱۱ و نبوغ های متاخر این نسخه
  • ۹۹/۰۶/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی